امضای تفاهم نامه با صندوق تامین اجتماعی کشاورزان و عشایر/ارائه خدمات اعتباری به 14 میلیون ایرانی


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893888

گزارش دانا از نشست خبری بانک قرض الحسنه مهر ایران؛

امروز سه شنبه 17 شهریورماه به منظور تشریح عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران و رونمایی از پوستر جشنواره ملی فرهنگی، نشست خبری مدیرعامل این بانک با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز سه شنبه 17 شهریور برای توضیح اجرا بانک قرض الحسنه مهر ایران و افتتاحیه پوستر جشنواره ملی فرهنگی به همت هنر کرزالحسن نشست خبری مدیرعامل این بانک با اصحاب رسانه برگزار و در حاشیه آن تفاهم نامه ای با صندوق تامین اجتماعی منعقد شد. کشاورزان، دهقانان و عشایر کشور.

بیشتر بخوانید:
بازگشت نظام بانکی به رویکرد اعتباری کلید صرفه جویی در اقتصاد / حفظ سلامت اعتبار، اطمینان از اجرای صحیح وام بدون ضامن

امضای تفاهم نامه با صندوق تامین اجتماعی کشاورزان و عشایر

جلسه با تلاوت آیات قرآن کریم و سرود ملی ایران آغاز شد و بیت الله در ابتدای این مراسم برگزار شد. مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ قرض الحسنه نیاز به افزایش هم افزایی بین دستگاه ها وجود دارد. صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هدف بسیار بزرگی دارد و شهرهای زیر بیست هزار نفر نیز جامعه هدف هستند و وظیفه ما در این صندوق تامین نیاز این افراد است.

وی تصریح کرد: هدف تامین معاش اعضای صندوق و بهره مندی از آنها در بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است و افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر کشور دارای جامعه هدف 30 میلیون نفری است که از این تعداد می توان به آنها کمک کرد. 10 میلیون نفر جامعه هدف خالص هستند که از این تعداد حدود دو و نیم میلیون نفر عضو صندوق هستند و درصدد جذب یک میلیون بیمه شده جدید هستیم.

این کارگردان تصریح کرد: ویژگی های جامعه هدف ما منحصر به فرد و ایده آل است و جامعه ارزشمندی است زیرا امنیت غذایی ما را تامین می کند و دست های پینه بسته آنها باید به گرمی فشار داده شود.

بیت الله سهتر گفت: با نگاه تحول آفرین دولت سیزدهم با بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت وگویی داشتیم که حاصل آن انعقاد تفاهم نامه ای بود که از چند جهت قابل توجه است; اولین اهمیت هم افزایی برای ترویج قرض الحسنه است که ما 1800 کارگزار در سراسر کشور برای ارتباط با مردم داریم و باید آنها را تقویت کنیم. وجوهی هم داریم که بخش قابل توجهی از آن را می توانیم به صندوق جذب کنیم. ما باید این تفاهم نامه را پس از انعقاد آن اجرا کنیم.

b8812169 8a04 4e98 ab87 250a05fd9870 خبر خاکستری

سعید شمسی نژاد؛ مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران وی در ادامه این نشست اظهار داشت: جامعه هدف این تفاهم نامه 30 میلیون ایرانی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است. روزانه بیش از 9000 نفر وارد بانک قرض الحسنه می شوند و با این تفاهم نامه و استقبال از صندوق می توانیم در دورترین نقاط کشور وام قرض الحسنه صادر کنیم.

گزارش عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران همزمان با آغاز هفته دولت

در ادامه این جلسه شمسی نژاد به تشریح این ارائه پرداخت بانک قرض الحسنه مهر ایران وی گفت: رشد منابع این بانک طی هشت ماهه رهبری جدید به 117 هزار میلیارد تومان رسید که معادل 62.5 درصد است و هدف ما در سال 1401 افزایش این منابع به 200 هزار میلیارد تومان است.

وی در خصوص سهم این بانک از کل تسهیلات پرداختی، گفت: تسهیلات حقیقی بدون ضمانت 15 درصد، تسهیلات حقیقی تفاهم نامه ای بدون تضمین 25 درصد و کل تسهیلات بدون ضمانت 40 درصد است.

شمسی نژاد در خصوص اقدامات در زمینه اشتغال، محرومیت زدایی و ازدواج جوانان افزود: 730 هزار فقره «تسهیلات اشتغال» به ارزش حدود 89 هزار میلیارد ریال در یک سال و 372 هزار فقره «تسهیلات ازدواج جوانان» به ارزش ارائه شد. 75 هزار میلیارد ریال در یک سال داده می شود.

وی در گزارش وضعیت منابع و مصارف گفت: منابع در آذرماه سال گذشته 72 هزار میلیارد تومان بوده و در شهریور 1401 به 117 میلیارد تومان افزایش یافته است و در واقع نرخ رشد منابع بوده است. بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال گذشته 62.5 درصد رشد داشته است.

4941e7e5 70a4 4e24 bdfb 99d7e1dded2a خبر خاکستری

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران وی در خصوص اقدامات انجام شده در هشت ماه گذشته گفت: سقف تسهیلات از 50 به 200 میلیون تومان افزایش یافته است. بیش از 40 درصد وام های پرداخت شده بدون ضمانت و اعتبار است و در نمایشگاه اینوتکس 100 وام کارآفرینی به شرکت های دانش بنیان اعطا شد. همچنین تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات به موسسات حقوقی داده شده است.

وی افزود: مجمع عمومی عادی سالیانه به عنوان اولین مجمع بین بانک ها در خرداد ماه برگزار شد و سرمایه خود را از 2500 به 5000 میلیارد تومان از محل سود سال افزایش دادیم.

برنامه یکپارچه Ban مبتنی بر بانکداری آفلاین به زودی در دسترس خواهد بود

وی گفت: در هشت ماه گذشته شعب مجازی در تمامی استان ها ایجاد کرده و از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام به خرید اوراق دولتی کرده اند.

شمسی نژاد، مدیرعامل بانک قرض حسنه مهر ایران در خصوص اقدامات جاری این بانک گفت: 200 هزار میلیارد تومان برای منابع هدف گذاری کرده ایم و امسال جزو 6 بانک برتر کشور هستیم و ما قصد داریم ظرف دو ماه آینده یک برنامه کاربردی راه اندازی کنیم.” یک بانک یکپارچه مبتنی بر بانکداری غیرحضوری را معرفی کنید. بانک قرض الحسنه مهر ایران این کشور قصد دارد کارمزد ثابت را از 4 درصد به صفر کاهش دهد، شعب ناکارآمد خود را حذف کند و هزینه های بانک را کاهش دهد. این بانک قصد دارد به 20 میلیون مشتری فعال دست یابد.

وی اظهار داشت: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال 1400 نسبت به سال 1398 250 درصد رشد داشته و تسهیلات ابلاغی در سال 1401 نسبت به تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده در سال 1400 رشد 650 درصدی داشته است. همچنین تعداد تسهیلات سال 1400 نسبت به سال 1398 با رشد 12 درصدی به 2.6 میلیون وام با میانگین 24 میلیون تومان رسید. لازم به ذکر است در 5 ماهه نخست امسال یک میلیون و 100 هزار اعتبار پرداخت شده و پیش بینی می شود در سال 1401 سه میلیون و 200 هزار اعتبار پرداخت شود.

01e036b6 5d4f 4e7c ad65 f48e6474364d خبر خاکستری

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پوستر جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض الحسنه رونمایی و در خصوص اقدامات و برنامه های این رویداد توضیحاتی ارائه شد.

گزارش تصویری این دیدار را از لینک زیر مشاهده کنید:

نشست خبری بانک قرض الحسنه مهر ایران

دیدگاهتان را بنویسید