امضای تفاهم نامه بین صنایع فلزی مهیار البازار و صندوق غیردولتی تحقیقات و فناوری استان قزوین

وی افزود: با این اتفاق مردم از لوازم خانگی پیشرفته در منازل خود استفاده می کنند که با دانش و فناوری جوانان ایرانی طراحی شده است.

لزوم ایجاد بستری برای نمایش توانمندی های واحدهای تولیدی

معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه نقش واسطه ها ترجمه زبان صنعت به شرکت های دانش بنیان و بالعکس است، گفت: باید مرکزی در استان ایجاد شود تا توانمندی های صنعت قزوین را به نمایش بگذارد. شرکت های دیگر

این مسئول با اشاره به ایجاد اپلیکیشن ثبت تقاضا و نیاز شرکت ها ادامه داد: واحدهای تولیدی در این فضا به راحتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

پیله فراوش تاکید کرد: از آنجایی که فن بازار به خوبی کار نمی کند، با طراحی فضای اپلیکیشن می توان از میزان تقاضا و عرضه فناوری ها مطلع شد.

وی در پایان گفت: امیدوارم صنایع فلزی مهیار البرز اولین شرکتی باشد که با تقاضای فناوری عملا وارد رونق شرکت های دانش بنیان در استان می شود.

c8fa69bc 2c98 42fd bf9c 67a8320915aa خبر خاکستری

واحدهای صنعتی باید به روز شوند

شیرمحمدی مدیرعامل صنایع فلزی مهیار نیز در این برنامه به لزوم به روز رسانی شرکت های لوازم خانگی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از واحدهای تولیدی با وجود اینکه بسیار قدیمی هستند، به روز نیستند و باعث هدر رفت مواد اولیه می شوند.

وی افزود: بی شک با به روز رسانی شرکت های لوازم خانگی در استان می توانیم به عنوان قطب صنعت لوازم خانگی کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرعامل صنایع فلزی مهیار گفت: با توجه به اینکه صنعت لوازم خانگی از جمله صنایعی است که مشکل بومی و زیست محیطی ندارد، با برنامه ریزی صحیح می توان قزوین را به سمت این صنعت سوق داد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت لوازم خانگی به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد، گفت: این صنعت اشتغالزایی است که برای تولید بیشتر به نیروی کار بیشتری نیاز دارد.

شیرمحمدی با بیان اینکه دلار یک تیغ دولبه است، تصریح کرد: دلار اگرچه قیمت داخلی را افزایش داده است، اما از سوی دیگر رقابت صادراتی را برای تولیدکنندگان افزایش داده است، بنابراین باید از این امر برای صادرات بیشتر استفاده کنیم.

این صنعتگر گفت: صنایع فلزی مهیار یکی از شرکت های فناور پارک علم و فناوری است و بنا داریم حداقل 10 میلیارد تومان در 5 شرکت دانش بنیان سرمایه گذاری کنیم.

40c5f443 78ef 43d5 8493 bb140108d626 خبر خاکستری

اهمیت حفظ پایگاه های دانش شرکت های صنعتی

وی ادامه داد: از آنجایی که شرکت های دانش بنیان توان مالی چندانی ندارند بدون حمایت صنعتگران هیچ اتفاقی برای این واحدها نخواهد افتاد.

شیرمحمدی افزود: همچنین در این حوزه طی برنامه ریزی ها با صندوق پژوهش و نوآوری تفاهم نامه ای منعقد می کنیم تا این صندوق در شرکت های دانش بنیان نیز با ما همکاری کند.

بالاخره این صنعتگر از گردش مالی 6 میلیارد دلاری صنعت لوازم خانگی در کشور خبر داد.

در پایان این برنامه قرارداد مشارکت و نمایندگی بین صندوق غیردولتی تحقیقات و فناوری استان و صنایع فلزی مهیار با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی از محل صندوق منعقد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید