امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز حقوق بشر و اتاق فکر بین المللی کرامت انسانی


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904390

تفاهم نامه همکاری کانون حقوق بشر و اندیشکده بین المللی کرامت انسانی به امضای کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر کانون حقوق بشر و دکتر محمود عباسی رئیس اتاق فکر بین الملل رسید. شان انسان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت بین الملل قوه قضاییه و کانون حقوق بشر، تفاهم نامه همکاری کانون حقوق بشر و اندیشکده بین المللی کرامت انسانی به امضای کاظم غریب آبادی معاون رئیس جمهور رسید. امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر و دکتر محمود عباسی رئیس اندیشکده بین المللی کرامت انسانی وارد شدند.

بر اساس ماده 1 این تفاهم نامه، همکاری در برگزاری همایش ها، کارگاه ها و نشست های علمی، اجرای طرح های پژوهشی و انتشار نشریه علمی تخصصی «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» در راستای گسترش و همگانی کردن دانش و پژوهش علمی. در سطح طرح ملی و بین المللی، کمک به برقراری ارتباط و همکاری علمی بین پژوهشگران و انتشار نتایج تحقیقات علمی در زمینه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی از جمله موضوعات و موضوعاتی است که نیاز به درک دارد.

برگزاری جلسات علمی ترویجی و نظریه پردازی در موضوعات مرتبط با کرامت انسانی و حقوق بشر اسلامی از دیگر موضوعاتی است که طرفین توافق بر آن تاکید کردند.

انتشار دوره سه جلدی حقوق بشر با عناوین حقوق بشر: دیدگاه اسلامی-ایرانی و اسلام و چالش های اخلاقی حقوق بشر از موضوعاتی است که طرفین توافق نامه در دستور کار قرار داده اند.

اندیشکده بین المللی کرامت انسانی دارای پنج مکتب اخلاق و معنویت، فلسفه و حکمت، ادیان و مذاهب، لغت و عرفان، و فقه و حقوق و چهارده کرسی پژوهشی نظریه پردازی و ده ها بخش پژوهشی مرتبط با کرامت انسانی است. دپارتمان حقوق بشر، دپارتمان حقوق تکنولوژی جدید، دپارتمان فقه سلامت، دپارتمان اخلاق زیستی، دپارتمان حقوق خانواده و دپارتمان حقوق سلامت.

دیدگاهتان را بنویسید