امضای تفاهم نامه علمی بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور روسای این دو مرکز تحقیقاتی


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839102

مراسم امضای تفاهم نامه بین پژوهشکده ژنتیک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ژنتیک و دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. دانشگاه علوم پزشکی بهشتی، معاونین و تعدادی از اساتید و روسای گروه های آموزشی دو مرکز تحقیقاتی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی، صبح امروز با حضور دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ژنتیک، تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ژنتیک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منعقد شد. ، و دکتر. علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معاونین و تعدادی از اساتید و مدیران گروه های علمی دو مرکز تحقیقاتی گردهم آمدند.

در ابتدای این دیدار دکتر محمدی با ابراز خرسندی از حضور دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هیئت همراه گفت: پژوهشکده ها و مراکز.
وی به معرفی اجمالی بخش‌های مختلف پژوهشکده ژنتیک و پژوهشکده‌های بیوتکنولوژی پزشکی، گیاهی، صنعتی و زیست‌محیطی پرداخت و افزود:
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشور با ابراز امیدواری برای هم افزایی بیشتر در حوزه بهداشت و درمان کشور به بحران تاج اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم با کمک پژوهش های کاربردی برای مقابله با بحران های احتمالی آماده شویم.
دبیر شورای جذب دانشکده های عالی به سابقه 30 ساله این پژوهشکده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این پژوهشکده با اساتید برجسته و ظرفیت علمی بالا دارای کرسی های بین المللی در منطقه است.
دکتر محمدی گفت: باید به سمت اولویت های ملی با تمرکز بر تامین نیازهای صنعت و تامین نیازهای عقلایی جامعه حرکت کنیم.
دکتر محمدی تصریح کرد; ظرفیت علمی بالای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستلزم مشارکت در اجرای طرح های بزرگ آموزش عالی خواهد بود.

در ادامه دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: همکاری های مشترک در قالب تفاهم نامه های علمی باید منجر به اقدامات عملیاتی و کمک به ارتقای خدمات در نظام سلامت شود.
وی با اشاره به اینکه رنجش کرونا درس های بزرگی به دنیا داده است، بر اهمیت تدوین برنامه های راهبردی با محوریت علوم بالینی و پایه تاکید کرد.
دکتر زالی با تاکید بر اینکه مرکز تحقیقات هموفیلی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یک مرکز مستقل و مرجع فعالیت می کند، خواستار تعامل بیشتر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی با این مرکز شد.
دکتر زالی بر لزوم انجام تحقیقات ژنومی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت های مشترک دانشگاه با این موسسه به ویژه در حوزه زیست شناسی می تواند به ارتقای سلامت کمک کند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه با تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین، چهره سلامت جهان تغییر خواهد کرد، گفت: هزاره سوم دوران جدید یا خطرناکی از نظر بیماری های نوپدید و عود کننده خواهد بود.
در این نشست تخصصی و علمی دکتر علیرضا شهرجردی معاون پشتیبانی و منابع انسانی و متخصص ژنتیک و علوم مولکولی پژوهشکده ژنتیک و بیوتکنولوژی با اشاره به توانمندی های این موسسه در تشخیص سرطان و ژنتیک مولکولی گفت: عملیات در حالی که ماموریت ها در حوزه های تحقیقاتی با تمرکز بر مالکیت معنوی تعریف می شوند.
سپس دکتر محمدعلی ملبوبی، دکتر محتبی دشتی زاد، معاون فناوری و تحقیقات پژوهشکده ژنتیک و دکتر افشین زرگی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه هر دو مرکز تحقیقاتی در مختلف حوزه‌های درمانی مجهز به زیرساخت‌های پزشکی منحصربه‌فرد هستند و آمادگی خود را برای همکاری در حوزه سلامت با موسسه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی اعلام کردند.

در پایان این نشست علمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هیئت همراه از بخش های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی، آزمایشگاه مدل های حیوانی و شرکت دانش بنیان مایا بیوتکنولوژی بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید