پردیس بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک ایران راه اندازی شد


ساعت: 18:20
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882379

نخستین پردیس علم و فناوری در حوزه مهندسی ژنتیک با همکاری پژوهشگاه ملی ژنتیک و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در کشور با امضای تفاهم نامه ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی، دکتر محمدی رئیس این پژوهشکده با قدردانی از مدیران پارک علم و فناوری، اظهار داشت؛ این پژوهشکده با تشکر از مدیران پارک علم و فناوری، اظهار داشت:
کنار هم قرار دادن دو گروه قدرتمند و شناخته شده مانند شریف و پژوهشکده ملی ژنتیک می تواند نتایج و برکات زیادی برای کشور به همراه داشته باشد.
دکتر محمدی افزود:
این پژوهشکده دارای واحدهای تخصصی علمی و فناوری در حوزه بیوتکنولوژی است که با همکاری پارک فناوری دانشگاه شریف می توانند نقش موثری در تحقق شعار سال در حوزه تخصصی خود داشته باشند.

او اضافه کرد؛ تعامل با پارک فناوری شریف فرصت مناسبی برای تحقق شعار تولید دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان در حوزه های پزشکی و کشاورزی ایجاد می کند که می تواند منافعی مشابه منافع هسته ای به همراه داشته باشد.

رئیس موسسه تحقیقات ژنتیک در ادامه گفت: هم افزایی و همگرایی مجموعه های تخصصی مانند این دو مجموعه در خدمت کشور و اسلام خواهد بود.

در ادامه مهندس مجید دهبیدی پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف نیز
وی در معرفی همکاران خود به تشریح فعالیت های این پارک پرداخت و گفت: در پارک فناوری شریف پنج دسته مخاطب داریم.
دسته اول: واحدهای فناوری پیش از رشد (تیم های نوپا)
دسته دوم: واحدهای فناور در دوره رشد (شرکت های پویا)
دسته سوم: دوره های فناوری پیشرفته (شرکت های توسعه یافته)
دسته چهارم; دفاتر صنعتی فناوری و نوآوری
دسته پنجم: ارائه دهندگان خدمات
همچنین معاونان و مدیران دو مرکز علمی به ارائه نظرات خود پرداختند.

در پایان این نشست تفاهم نامه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و پارک فناوری دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد پردیس علم و فناوری در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی به امضای رؤسا رسید. از این دو مرکز علمی

دیدگاهتان را بنویسید