بورس کالای ایران و سوریه راه اندازی می شود/ دفتر بورس کالای ایران در دمشق راه اندازی می شود

ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790651

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده قرار است بورس کالای ایران و سوریه با همکاری مسئولان ذیربط در دو کشور ایجاد و راه اندازی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس درباره همکاری بورس ایران و سوریه گفت: همکاری بین بازار سرمایه ایران و سوریه سوریه تهران در اردیبهشت 1394، جدید شد.

وی گفت: نقشه راه همکاری در بازارهای سرمایه دو کشور مانند فرابورس و بورس کالا با بازار سرمایه سوریه و بورس دمشق در جریان مذاکرات بین ناظران دو کشور تهیه شده است. و همچنین مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: این تعاملات در سال گذشته به قدری اهمیت پیدا کرد که منجر به راه اندازی دفتر بورس کالای ایران در دمشق شد که به عنوان کانونی برای بازار سرمایه دو کشور عمل می کند. “

وی افزود: همچنین آخرین تحول در این زمینه دیدار رئیس کمیسیون اقتصادی کشورمان با سید لافتک احمدی نژاد، یکی دیگر از اعضای این کمیسیون با عابد فضیله، رئیس ناظر بازار سرمایه سوریه و عبدالرزاق است. قاسم رئیس بورس دمشق در سفر وزیر. صمت و هیئت همراهش به سوریه درباره مسائل مختلف بازار سرمایه دو کشور گفتگو کردند.

عشقی تاکید کرد: در حال حاضر 30 شرکت در بورس سوریه فعال هستند و حضور شرکت های ایرانی باعث تعمیق بازار سرمایه سوریه و حمایت از فعالیت های تولیدی این کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی می شود.

انتهای پیام/


منبع: سازمان بورس

دیدگاهتان را بنویسید