راه اندازی بورس بین المللی به عنوان پنجمین بورس اوراق بهادار کشور


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834133

مشاور رئیس سازمان بورس در امور بین الملل گفت: سازمان بورس در حال انجام اقدامات لازم برای اجرای بورس بین المللی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، دبیر شورای عالی مناطق آزاد اخیرا در خبری اعلام کرده است که «منتظر هستیم تا کارکنان سازمان بورس برای ایجاد بورس بین المللی، صدور مجوز را در دستور کار خود قرار دهند. وی در این خصوص تصریح کرد و اعلام کرد: ایجاد بورس بین المللی طی چند سال گذشته در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته است و با همکاری این سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد این پروژه بهبود یافته است.

وی افزود: س شروع دوره تصدی ریاست جدید سازمان بورس، دکتر مجید عشقی، تکمیل پروژه بورس بین المللی به عنوان یکی از اولویت های سازمان بورس و سازمان بورس در حوزه بین الملل تکمیل شد. پس از این اتفاق، این تیم به عنوان یک تیم بین المللی تشکیل شد.

بیژنی گفت: این تیم با مسائل فنی و مدل ها جلسه اولیه دارد کسب و کار این بورس برگزار شد و برای تکمیل پروژه و مراحل تملک محول شد مجوز انجام شد، شامل مذاکره با سهامداران محترم بالقوه خارجی کلیه مسئولیت ها در این خصوص به تیم مذکور محول شد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور بین الملل ادامه داد: از ابتدای تاسیس این تیم مذاکراتی با بورس ها، مراکز مالی انجام شد. بین المللی و شرکت های اروپایی و آسیایی را هدف گرفته است. امیدواریم با کمک بیشتر همکاران در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد روند ایجاد این بورس آغاز شود. جمله سهامداران معتبر را نهایی کنید خارجی یکی از الزامات تشکیل این بورس این است که در اسرع وقت تکمیل شود.

وی تاکید کرد: از این رو مقررات آه تو این وجود دارد، باید سهامداران بورس را ترکیب کرد بین المللی شامل سهامداران داخلی و خارجی بودن. سهامداران برای سازمان بورس بسیار مهم هستند خارجی بورس بین المللی جزوه سهامداران قابل اعتماد هستند و می توانند ارزش افزوده ای برای بازار سهام ایجاد کنند.

بیژنی گفت: با توجه به ملیت پروژه بورس بین المللی، تمامی ارکان بازار سرمایه در قالب تیم تشکیل شد تا فرآیند مذاکره با سهامداران احتمالی تکمیل شود. خارجی و از استدلال هایی که منجر به نهایی شدن مجوز در بورس بین المللی می شود استفاده شده است.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور بین الملل تصریح کرد: با دستور سازمان بورس، ارکان بازار سرمایه موظف است. مربوط به جستجو کردن و با سهامداران معتبر مذاکره کنید خارجی همکاری بالقوه برای مشارکت در بورس بین المللی. در این راستا همانطور که در بالا ذکر شد با چندین بورس و شرکت و موسسه اروپایی و آسیایی مذاکره شده است بین المللی آماده، بدیهی است همکاری مستمر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مربوط به مهم این است که این پروژه در اسرع وقت تکمیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید