پژوهشکده ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی، میزبان مدال المپیاد ملی اورانوس


زمان: 01:03 بامداد
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888871

میزبان نشست صمیمانه و علمی مدیران انستیتو ژنتیک با برندگان مدال طلا و نقره ملی و بین المللی المپیاد در حوزه سلول های بنیادی، زیست شناسی و شیمی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی، دکتر جواد محمدی رئیس این پژوهشکده ضمن خیرمقدم به نخبگان و دانشمندان حاضر در جلسه گفت: بسیار خرسندیم که در خدمت معماران علمی کشور هستیم. آینده کشوری که عناوین طلا، نقره و برنز کشور را دارند و همه کاره هستند، ما هستیم.

دکتر محمدی ضمن تشریح توانمندی های پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی گفت: با وجود تحریم های گسترده تاکنون به ویژه در صنعت بیوتکنولوژی با تکیه بر نخبگان کشور توانسته ایم رتبه سوم آسیا و دوازدهم را کسب کنیم. در سطح جهانی در این صنعت.در حالی که ایران به متنوع ترین تولیدات دارویی در آسیا دست یافته است.

رئیس پژوهشکده ژنتیک ضمن تشریح فناوری و نوآوری این پژوهشکده گفت: پژوهشکده ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی با آغوش باز پذیرای نخبگان و استعدادهای درخشان است و از همکاری و اشتغال آنها حمایت می کند که این امر منجر به عدم موفقیت می شود. مهاجرت این نخبگان

دکتر محمدی در پایان تاکید کرد: این پژوهشکده در نظر دارد برای اولین بار مرکز آموزش عالی نسل سوم و چهارم را در کشور راه اندازی کند.


در ادامه این نشست دانش آموزان و دانش آموزان نخبه و مدال آوران المپیادهای زیست شناسی، شیمی و سلول های بنیادی به معرفی و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات نخبگان در خصوص همکاری با مراکز علمی پرداختند.
سرکار خانم دکتر ضیاء الملکی رئیس انجمن دانش آموختگان استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان نیز به تشریح فعالیت های این انجمن پرداختند.

همچنین با پیشنهاد مدیران پژوهشکده ژنتیک مقرر شد سمینارهای علمی رایگان برای این نخبگان در پژوهشگاه برگزار شود.

سپس تفاهم نامه ای بین موسسه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی و انجمن فارغ التحصیلان استعدادهای درخشان و دانشمندان جوان به امضا رسید.

لازم به توضیح است المپیادهای حاضر در این نشست در مجموع دارای 16 مدال طلا در رشته های زیست شناسی، شیمی و سلول های پایه هستند که از این تعداد 4 مدال برنز بین المللی و 5 مدال طلای کشوری در رشته زیست شناسی، یک طلای کشوری و یک مدال نقره کشوری. مدال شیمی و 6 مدال طلای کشوری در سلول های پایه.

بازدید از المپیادها در دستاوردها و بخش های انستیتو ژنتیک تکمیل کننده این نشست علمی بود.

دیدگاهتان را بنویسید