برگزاری نشست بررسی راهکارهای ارتقای رتبه علمی بین المللی پژوهشکده ژنتیک


ساعت: 22:55
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844059

نشست ارتقای علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ژنتیک در سطح بین المللی به دعوت یکی از برجسته ترین دانشمندان و پژوهشگران حوزه شیمی حسی زیستی تجزیه زیستی و پژوهشگران موسسه ژنتیک برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بررسی راهبردها و عوامل ارتقای رتبه و جایگاه علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی در عرصه بین المللی با حضور دکتر جواد محمدی رئیس موسسه، اعضای هیئت مدیره، دکتر محمدرضا گنجعلی یکی از برترین – دانشمندان ممتاز و پراستناد در حوزه شیمی حسی زیستی در سطح بین المللی و جهانی، رئیس روابط بین الملل و همکاری های علمی پژوهشکده، مدیران گروه های تحقیقاتی پژوهشکده های بیوتکنولوژی پزشکی، کشاورزی و صنعت و پژوهشگاه محیط زیست انجام شدند. .
در این نشست دکتر محمدی رئیس پژوهشکده با اشاره به جایگاه مهم پژوهشگاه ژنتیک در سطح منطقه ای و بین المللی گفت: این پژوهشکده در عرصه بین المللی و سطح منطقه ای ظرفیت های زیادی در سال های اخیر دارد. سالها (تا سال 2019) از نظر رتبه بندی جزو چهار مرکز تحقیقاتی (پژوهشی) اول خاورمیانه بود.
وی افزود: موسسه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی با داشتن اساتید ممتاز و جایگاه عالی در منطقه پل و نماینده رسمی ICGEB (مرکز بین المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی وابسته به سازمان ملل متحد) در آسیا، آکادمی است. توسعه TWAS فدراسیون انجمن های علمی بیوتکنولوژی آسیایی (FABA) است و امضای یادداشت تفاهم با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در 33 کشور در پنج قاره نشان دهنده وضعیت مطلوب موسسه در سطح بین المللی است. عرصه بین المللی باشید و معرفی کنید. توانایی های علمی هر چه بیشتر پژوهشکده، محققین، محققین و اساتید پژوهشکده.
دکتر محمدی تاکید کرد: همانطور که سازمان تحقیقات فرانهوفر در زمینه علمی و تحقیقات کاربردی و موسسه ماکس پلانک در تحقیقات پایه در آلمان نقش دارند، این پژوهشکده نیز در ماموریت خود با سایر مراکز آموزش عالی در این زمینه همکاری می کند. اجرا و تبدیل ایده ها به محصول باید نقش موثری در کشور داشته باشد.
وی همچنین ادامه داد: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی باید با حمایت از شرکت های دانش بنیان و محصولات فناوری آنها سهم خود را در تحقق اقتصاد دانش بنیان ایفا کند.
دکتر محمدی افزود: این موسسه سعی خواهد کرد از اساتید برجسته علم و فناوری برای ارتقای جایگاه خود در تولید ایده محصول در عرصه بین المللی دعوت به عمل آورد. برای تحقق این مهم، موسسه ملی مهندسی ژنتیک با دعوت از سایر اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی تلاش خواهد کرد تا با تعریف پروژه های ملی و کار تیمی، نیازهای کشور در زمینه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی را برطرف کند.
وی تاکید کرد: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی از هر حرکت علمی هدفمندی که نیاز کشور را در حوزه ماموریت خود و در حدود دانش تامین کند، استقبال و حمایت خواهد کرد.
در این دیدار دکتر محمدرضا گنجعلی از اساتید برجسته و مطرح بین المللی و از محققین معتبر و با سابقه دنیا که مهمان افتخاری این نشست بود، گفت: یکی از مزیت های پژوهشکده در عرصه بین المللی وجود مجله ijb است که قریب به ده سال است در زمینه بیوتکنولوژی به چاپ مقاله می پردازد و علیرغم وجود سه پژوهشکده تخصصی در پژوهشکده و اساتید و محققین، سه مجله علمی در این پژوهشکده قابل چاپ است. موسسه تحقیقاتی.
وی افزود: با فعالیت سازماندهی شده در حوزه بین المللی بیوتکنولوژی و حضور اساتید و پژوهشگران درجه یک در زمینه ژنتیک و بیوتکنولوژی در پژوهشگاه، امکان استناد به بیش از 10 درصد از محققین این پژوهشکده وجود دارد. و اساتید بین المللی ترین اساتید کشور در زمینه بیوتکنولوژی و ژنتیک شوید.
در این جلسه همچنین مقرر شد به منظور ارتقای سطح بین المللی پژوهشکده ژنتیک و افزایش فعالیت های هماهنگ در حوزه علم و فناوری، کارگروه تخصصی با حضور دکتر گنجعلی تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید