چاپ 900 مقاله علمی از استان قم در پایگاه های علمی بین المللی


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915585

مدیر پژوهشی دانشگاه قم گفت: روند پژوهش در استان قم بسیار خوب در حال توسعه است به طوری که در سال 1392 حدود 195 مقاله در مجلات بین المللی توسط پژوهشگران قم منتشر شده است اما این آمار در سال 2022 به حدود 900 مقاله رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر احسانی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به هفته پژوهش و اهمیت این ایده در جامعه گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع علم و پژوهش، ادبیات جدیدی در کشور ایجاد شده و در نتیجه سال گذشته معاونت نوآوری و فناوری در وزارت علوم تشکیل شد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره به موضوع پژوهش علمی توجه ویژه داشته و بر حل مشکلات با روش های علمی و کاهش عقب ماندگی علمی کشور تاکید داشته اند.
مدیر پژوهشی دانشگاه قم افزود: پیرو سخنان و توصیه های مقام معظم رهبری در دانشگاه های ایران این عزم وجود داشت که دانشگاه های کشور مانند دانشگاه های نسل سوم و چهارم دنیا که مبتنی بر فناوری و کارآفرینی هستند، شوند.
وی بیان کرد: روند پژوهش در استان قم بسیار خوب در حال توسعه است به طوری که در سال 1392 حدود 195 مقاله توسط پژوهشگران قم در مجلات بین المللی به چاپ رسیده است اما این آمار در سال 2022 به حدود 900 مقاله رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید