رونق صنعت چاپ با نگاه ویژه به آموزش و تحول / مازندران می تواند قطب چاپ کشور شود

ساعت: 19:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800284

علی اکبر ابراهیمی گفت: توسعه طبیعی صنعت چاپ نیازمند برنامه ریزی، سرمایه گذاری و حمایت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، علی اکبر ابراهیمی امشب در بیست و یکمین همایش صنعت چاپ در مازندران با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت، مسئولان استانی و شهرستان نور و اهالی صنعت چاپ به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی اوساران مازندران و اتحادیه اتحادیه چاپخانه داران و استان با اشاره به جایگاه و اهمیت صنعت چاپ در مجتمع دیدی ایزدشهر نور برگزار شد و گفت: صنعت چاپ موتور محرکه همه صنایع با ارزش در تمام صنایع و صنعت است. زمینه های اقتصادی

وی بیان کرد: صنعت چاپ یکی از صنایع پیشرو در بسیاری از کشورهاست و در حوزه بهداشت، درمان، صنایع غذایی و … تاثیرات زیادی در عرضه محصولات دارد و تمامی صنایع مربوط به این صنعت است.

مدیرکل دفتر انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت وزارت ارشاد در دولت سیزدهم افزود:

این مقام مسئول با اشاره به منابع مهم کشور در مازندران خاطرنشان کرد: توسعه صنعت چاپ در مازندران به دلیل شرایط طبیعی نیازمند برنامه ریزی، سرمایه گذاری و حمایت است.

ابراهیمی با اشاره به نقش کلیدی قیمت کاغذ و چاپ گفت: مازندران با شرایط خاص و طبیعی و صنایع کشاورزی می تواند به قطب چاپ کشور تبدیل شود که باید برای تامین مواد اولیه کارخانه کاغذ به مزرعه الوار مجهز شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به وجود 150 واحد چاپ در مازندران گفت: مازندران زیرساخت های مناسبی در صنایع بسته بندی و تبدیلی مرتبط با صنعت چاپ دارد که می تواند تاثیر بسزایی در صادرات داشته باشد.

عباس زارع خام فروشی را آسیب جدی به اقتصاد می داند و خاطرنشان کرد: صنعت بسته بندی مشکل را کاهش می دهد و تقویت صنعت چاپ باعث پویایی صنعت بسته بندی می شود.

وی افزود: با توجه به گرانی مواد اولیه کاغذ با حمایت ها می توانیم در رفع مشکلات و رشد این صنعت موثر باشیم.

عامر عابدینی و رضا جوادی از فعالان صنعت چاپ استان در گفت و گو با خبرنگار ما گفتند: از سال 74 در حوزه خدمات چاپ در استان فعالیت می کنیم.

این فعالان صنعت چاپ با اشاره به مشکلات کاری خود خواستار رهنمودهای استانی برای حمایت از جوانان به ویژه در بازاریابی و فروش محصولات در استان شدند.

عابدینی و جوادی با اشاره به اینکه تعمیرات چندان سودآور نیست و درآمد اصلی آن خام فروشی است، افزودند: برندهای مختلف دستگاه های دیجیتال رنگی با توجه به شرایط آب و هوایی مازندران تست شدند و در این راستا در روستاها نیز ادامه خواهند داشت. با سهولت بیشتری کار کنید

این دو فعال صنعت چاپ مازندران با اشاره به تفاوت قیمت در تهران گفتند: فروش با قیمت کمتر در خارج از استان خدمات پس از فروش ندارد و مشتریان پس از خرید هزینه زیادی پرداخت می کنند.
عابدینی و جوادی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و ارشاد برای تقویت شرکت ها و نمایندگی ها در استان خاطرنشان کردند: ارائه خدمات پس از فروش با کاهش قیمت به مشتریان.

این فعالان صنعت چاپ با اشاره به اشتغال مستقیم 20 کارگر افزود: با فرهنگ سازی و حمایت از کارکنان و مصرف کنندگان در استان با ظرفیت بالا و ایجاد اشتغال در این کار، بستر لازم برای جذب جوانان فراهم می شود. مردم و کارآفرینی در روستا».

در مراسم پیشکسوتان صنعت چاپ. از فعالان و مبتکران صنعت چاپ و معلمان این صنعت در مازندران توسط اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی و اتحادیه چاپ استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید