سند تحول صنعت چاپ در کشور در دست تهیه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی اکبر ابراهیمی صبح امروز یکشنبه ششم آذرماه در سفر به شهرستان زرندیه و دیدار با فعالان عرصه چاپ و نشر این شهرستان، تغییر شرایط چاپ نسبت به سال های گذشته را یکی از مهم ترین مشکلات چاپخانه دانست. چاپ در صنعت کشور تصریح کرد: روزی روزگاری مشتری به دنبال چاپ بود اما اکنون چاپ به دنبال مشتری است و این رویه به دلیل تغییر تقاضای بازار چاپ است.

وی در ادامه از معافیت مالیاتی پنج نفر از شاغلان در واحدهای چاپ خبر داد و اجرای این قانون را موثر دانست و گفت: در دنیای کنونی که شاهد تحولات فناوری هستیم، سیستم های صنعتی به ویژه در حوزه چاپ و نشر، به ویژه در حوزه چاپ و انتشارات، شاهد تغییر و تحولاتی هستیم. باید مطابق با پیشرفت تکنولوژی تغییر کند و از سنتی به مدرن تغییر کند.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ نیازمند نقشه راه و آمار است، افزود: تهیه و تدوین سند توسعه صنعت چاپ در کشور از برنامه های مهم وزارت ارشاد است و با توجه به تاکیدات با مقام عالی وزارت در تهیه این سند، کار روی آن آغاز شده است، امیدواریم صنعت چاپ ما را یاری کند.

ابراهیمی همچنین سه حوزه برنامه ریزی شده دفتر چاپ و انتشارات را شامل حوزه مهارتی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، حوزه فرعی ایجاد حوزه چاپ در باغ های زمستانی و حوزه پژوهشی عنوان کرد. و تأسیس مؤسسه چاپ در دانشگاه امیرکبیر.

مدیرکل دفتر امور چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت چاپ یک صنعت استراتژیک و فرهنگی و با استفاده از ابزار هنری و ترکیبی از رنگ، طرح، نقش و نگار و … است و صرفا نیست. یک صنعت مکانیکی

لازم به ذکر است همزمان با سفر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی، مدیرکل دفتر انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان حضور یافت. زرندیه و از مسائل و مشکلات فرهنگی به ویژه چاپ و نشر این شهر آگاه بود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید