صنایع دستی می تواند بهترین جایگزین نفت به صورت ارزی باشد/ کردستان این قابلیت را دارد که به قطب طبیعت گردی کشور تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در نشستی که صبح امروز در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر به منظور تقویت زیرساخت های گردشگری در استان 70 طرح ها و پروژه های سکتور خصوصی و 21 پروژه سکتور دولتی در حال اجراست.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری کردستان افزود: یکی از الزامات توسعه گردشگری در مناطق با استعداد و جذاب بی شک ایجاد امکانات و زیرساخت های رفاهی، خدماتی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر با رشد قابل توجهی در ساخت و بهره برداری از امکانات اقامتی در کردستان مواجه بوده ایم، گفت: زیرساخت های رفاهی و خدماتی استان در مقایسه با حجم زیاد گردشگران پاسخگوی نیازهای گردشگری نیست.

وطن دوست با اشاره به استقبال سرمایه گذاران جدید در این حوزه، یادآور شد: نزدیکی کردستان به مرز مشترک با عراق و همچنین وجود صدها جاذبه تاریخی و طبیعی، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این استان را توجیه اقتصادی کرد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری رئیس جمهور کردستان تصریح کرد: خوشبختانه این اداره کل در یک سال گذشته اقدامات خوب و ویژه ای در زمینه احیای آثار تاریخی و ایجاد فرصت برای توسعه گردشگری و اشتغالزایی در استان انجام داده است. که واگذاری چهار اثر تاریخی به بخش خصوصی و تملک و خرید چهار اثر تاریخی دیگر است.

وی میزان اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به این استان را 100 میلیارد تومان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای سال های 1401 و 1402 اعلام کرد و گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات استانی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کردستان نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

وطن دوست یادآور شد: در استان 35 منطقه نمونه گردشگری داریم که سه مورد آن به شهرداری ها واگذار شده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری کردستان تصریح کرد: جاذبه های گردشگری کردستان تنها به شهرهای کردستان محدود نمی شود و بسیاری از روستاهای استان جاذبه های خوبی برای جذب گردشگر دارند.

وی با اشاره به فرصت سرمایه گذاری گردشگری در اطراف سدهای استان افزود: حاشیه سدهای استان بهترین فرصت سرمایه گذاری است و سرمایه گذاران می توانند از این فضا استفاده کنند.


8eb54fdd 1c15 4cbb bef5 3711dea16387 خبر خاکستری


صنایع دستی می تواند بهترین جایگزین نفت برای جمع آوری ارز باشد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این استان یکی از مهم ترین مناطق توانمند در تولید و عرضه انواع صنایع دستی کشور است که توانایی عرضه محصولات خود را در سطح ملی و ملی دارد. بازارهای بین المللی

فرهاد حامدی از شناسایی 44 هزار صنعتگر در کردستان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 28 هزار نفر در 40 رشته مجوز دارند که از این تعداد 21 رشته بومی استان است.

معاون صنایع دستی کردستان ثبت جهانی کلاش مریوان را افتخاری برای استان دانست و افزود: همچنین ثبت ملی شال بافی آرمرده بانه، قالی بافی کاکو سفلی و ارغوان بافی دیوزناو گامی ارزشمند در ارائه امکانات صنایع دستی استان کردستان است. که در سال های اخیر انجام شده است».

وی نبود مکانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی با وجود هنرمندان و تولیدکنندگان فراوان را یکی از مهمترین مشکلات این حوزه در استان دانست و گفت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی می تواند به زیرساخت های گردشگری و آن کمک کند. توسعه، و ارائه هنرهای صنایع دستی به جهان. ، همچنین برای رشد روزافزون صادرات صنایع دستی از استان موثر خواهد بود.

حامدی با بیان اینکه توسعه صنایع دستی در گروه توسعه گردشگری قرار دارد، یادآور شد: صنایع دستی یکی از موثرترین عوامل جذب و جذب گردشگر به منطقه است و از سوی دیگر صنعت گردشگری نیز می تواند به رشد کمک کند. توسعه و گسترش تجارت و ارتقای کیفیت آنها.

دیدگاهتان را بنویسید