تخلیه پژوهشگاه کوهسرخ با دستور فرمانداری شهرستان/ 8 اداره در پژوهشگاه سابق مستقر می شود.


ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890143

شهرستان کوهسرخ تنها دارای یک مرکز تحقیقاتی است که تا امروز بیش از 5 هزار دانش آموز این شهرستان از امکانات این مجموعه برای انجام آزمایشات تحصیلی خود استفاده می کردند اما با دستور فرماندار کوهسرخ برای ایجاد 8 دفتر این مکان تخلیه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; شهرستان کوهسرخ تنها دارای یک مرکز تحقیقاتی است و تاکنون بیش از 5 هزار دانش آموز این شهرستان از امکانات این مجموعه برای انجام آزمایشات تحصیلی خود استفاده کرده اند.

ساختمان این پژوهشگاه به صورت وام از طرف معاونت فنی و حرفه ای به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد اما در هفته گذشته به دستور فرماندار کوهسرخ این پژوهشگاه تخلیه و تجهیزات آموزشی این پژوهشگاه تخلیه شد. مجتمع به بیرون هدایت شد.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش، این محوطه باید تا 31 مردادماه تخلیه و به ارگان هایی مانند بنیاد مسکن، اداره راه و میراث فرهنگی تحویل داده شود، اما دو روز قبل بدون هماهنگی فرمانداری شهرستان کوهسارک تخلیه و اقلام منتقل شد. به کنار خیابان .


4cb7b91f fc55 4523 89f0 2acc16579a38 خبر خاکستری

جواد قربانی مسئول تعمیر و نگهداری اداره کل آموزش و پرورش کوهسرخ در گفتگو با خبرنگار صبح توس گفت: این مجموعه چند سالی است که اشغال شده و جهت انجام تست های درسی دانش آموزان جهت استفاده در اختیار آموزش و پرورش کوهسرخ قرار گرفته است. در این مکان و در اول مردادماه فرماندار شهرستان نامه ای برای تخلیه این موسسه آموزشی صادر کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار بود این مجموعه در 31 مردادماه توسط وزارت آموزش و پرورش تخلیه شود تا ادارات بنیاد مسکن، اداره راه و میراث فرهنگی در این مکان مستقر شوند که در محل پژوهش، تجهیزات را از محل تخلیه کردند. این کیت آزمایشی و تجهیزات را در خیابان انداخت.


مرکز تحقیقات برای ایجاد 8 بخش تخلیه شد

مرتضی شرف الدین شیرازی فرماندار کوه سر در گفتگو با خبرنگار صبح توس در این خصوص گفت: این مشکل حدود 10 سال سابقه دارد و ساختمانی برای آموزش و پرورش نیروهای فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است. در مقاطع مختلف دستور آزادی وی صادر شده است، اما متاسفانه مساعدت لازم صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود اداره ترافیک در این محل مستقر شود، خاطرنشان کرد: مکاتباتی در 3 خرداد ماه سال جاری از سوی استاندار و فرماندار در خصوص تامین فضای اداری پژوهشگاه فعلی برای برخی ادارات انجام شد. .

فرماندار کوهسرخ همچنین گفت: همچنین در 8 خردادماه مکاتبه ای از سوی معاون فنی و حرفه ای استاندار و در 27 تیرماه مکاتباتی از سوی مسئولین فنی و حرفه ای کاشمر و کوهسرخ با اداره آموزش و پرورش انجام شد. کوهسرخ در خصوص تخلیه ساختمان ..

وی با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر مهلت 31 مرداد برای آزادسازی پژوهشگاه، اذعان داشت: این ادعا صحت ندارد و اگر مستندی برای این امر وجود دارد می توانند ارائه کنند و من پاسخ لازم را خواهم داد. در 10 اوت مجبور به تخلیه شد.

شیرازی با بیان اینکه در آخرین بازدید معاون استاندار و مدیر آموزش و پرورش مهلت شنبه هفته گذشته داده شد که مورد تایید قرار گرفت، گفت: متاسفانه پس از گذشت 4 روز مکان مورد نظر تخلیه نشد و علیرغم اینکه گفته شد که اقلام دور ریخته شده، اما همکارانم در محل حضور داشتند و همکاران آموزش و پرورش اقلام را بسته بندی و حمل کردند و عکس موجود است.

وی با تاکید بر اینکه علیرغم اینکه به نظر من باید با متخلف برخورد قاطع شود و اگر اقلام دور ریخته می شد کار غیرقانونی انجام نمی دادیم اما این تسامح صورت گرفت، تصریح کرد: با این اتفاق اداره 8 این محل حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید