اداره کل ارشاد قزوین مالک ساختمان دفتر وزارت امور خارجه است/تعطیلی این اداره ربطی به تخلیه ساختمان ندارد.

تنها دفتر وزارت امور خارجه در استان به دلیل اینکه قبلاً خدمات متعددی از جمله تأیید مدارک ترجمه و پرونده های دانشجویان بین المللی امام خمینی (ره) در قزوین را به شهروندان ارائه کرده است، تعطیل می شود.

بنا به اعلام مسئولان، ساختمان اداری وزارت امور خارجه استان قزوین متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که در دوره های گذشته به صورت موقت و سالم در اختیار کارکنان وزارت امور خارجه قرار گرفته است. با تایید استاندار وقت

محمدحسین فائزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ وی در توضیح این موضوع گفت: مالکیت ساختمان اداری وزارت امور خارجه در استان قزوین عمدتاً به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط است.

وی گفت: در دوره های قبلی مدیریت و با تاکید مدیر وقت این ساختمان به صورت موقت در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: قبل از واگذاری مسئولیت به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اینجانب، مقرر شد این بنا به زیرساخت های فرهنگی استان اختصاص یابد و این موضوع ثبت و بین آنها موافقت شد. احزاب و وزارت امور خارجه

فائزی گفت: مسئولان وزارت امور خارجه استان از استاندار خواسته بودند تا مهلت تخلیه تا 21 بهمن ماه سال جاری تمدید شود که البته با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مواجه شد اما هیچ اقدامی برای تخلیه ساختمان صورت نگرفت. .


کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش وزارت امور خارجه استان است

وی با بیان اینکه به کارکنانش ساختمان های دیگری برای جایگزینی سرویس پیشنهاد شده است، اذعان داشت: نمی دانم چگونه این ساختمان را تعویض کنم زیرا ربطی به اداره کل ارشاد استان ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در بازدید شخصی متوجه شدم که مقام و نمایندگان وزارت امور خارجه شاغل در این دفتر بعد از نوروز 1401 به خارج از کشور اعزام خواهند شد و طبق شواهد هنوز معاونی برای این افراد مشخص نشده است.

فائزی یادآور شد: این دفتر دو پرسنل دیگر دارد که البته از سوی استانداری قزوین منصوب شده اند و طبق شواهد موجود ماموریت آنها نیز به پایان رسیده و باید به جایگاه اصلی خود بازگردند.

وی ادامه داد: دفتر وزارت امور خارجه در استان قزوین در حال حاضر با مشکل نیروی کار مواجه است و فکر نمی کنم تعطیلی آن ربطی به جابجایی ساختمان داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه موضوع واگذاری ساختمان به وزارت امور خارجه در استان قزوین و فعالیت آن در جای دیگر محصول توافقات قبلی بوده است، تصریح کرد: به این دلیل است که این مشکلات به رهبری نیز سرایت کرده است.

فائزی بیان کرد: وزارت امور خارجه استان دو تا سه اتاق و یک حیاط دارد که نمی توان از آن استفاده درستی کرد، ضمن اینکه می توان این فضا را در اختیار فرهنگ و هنر استان قرار داد تا خدمات جدی و مناسب تری ارائه کند.


پیش بینی سه ایده فرهنگی و هنری برای نمایندگی وزارت امور خارجه در استان

وی گفت: استان قزوین از نظر سرانه فرهنگی رتبه 30 کشور را دارد، هرچند این جایگاه رتبه خوبی نیست، اما باید توجه داشت که فضاهای فرهنگی و هنری شهر محدود است و نمی توانیم آن را در اختیار مجموعه های غیر مرتبط قرار دهیم. .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: تعطیلی احتمالی دفتر وزارت امور خارجه ربطی به جابجایی ساختمان آن ندارد و کمبود نیروی انسانی چالش اصلی است.

فائزی در پایان گفت: سه ایده فرهنگی و هنری برای فعال سازی نمایندگی فعلی وزارت امور خارجه در استان وجود دارد که در صورت جمع بندی سریعتر اجرا می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید