گسترش تعامل پژوهشگاه با مراکز تحقیقاتی در دستور کار قرار دارد

ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795858

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در دیدار با نمایندگان اتحادیه انجمن های علمی گفت: استفاده از ظرفیت تمامی مراکز پژوهشی خارج از قوه مقننه از جمله اتحادیه های علمی در دستور کار بررسی قرار گرفته است. مرکز مجمع.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیدار نمایندگان اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی با دکتر بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی.

وی در این نشست حمایتی با تاکید بر اینکه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی باید از تمام ظرفیت مراکز و موسسات پژوهشی کشور استفاده کند، گفت: با توجه به این رویکرد معتقدیم مرکز پژوهش ها باید از کارگزار به دنباله رو تبدیل شود. یک رویکرد پیدا کنید

وی افزود: رویکرد ما این است که در تصمیم گیری برای مجلس به پژوهشگران مستقر در پژوهشگاه اکتفا نکنیم، بلکه راهبرد ما این است که از تمام اتاق های فکر، پژوهشگران و متخصصان خارج از مرکز استفاده کنیم. یکی از اهداف اصلی راه اندازی خانه خلاق قوه مقننه این بود که بتوان از ظرفیت علمی خارج از مجلس و مرکز استفاده کرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از زمان بازدید از این پژوهشگاه، تلاش برای همکاری با موسسات و مراکز علمی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بر این اساس جلسه ای با مدیران مراکز پژوهشی مهم کشور برگزار کردیم. ما کنسرسیومی تشکیل دادیم تا مشکلات را با هم بررسی کنیم و از کارهای پراکنده جلوگیری کنیم.

نگهداری گفت: علاوه بر این جلسه در نامه ای به همه وزرا 5 اولویت اصلی در حوزه کاری آنها را اعلام کردیم و در این نامه ها اعلام شد که مرکز پژوهش های مجلس آمادگی همکاری و همفکری برای رسیدگی به این موضوعات را دارد. مشکلات متناسب با ظرفیت قوه تقنینی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه یک مرکز علمی و پژوهشی است و ما به دنبال کار سیاسی در این مرکز نیستیم بنابراین باید از نظر همه برای بررسی طرح ها و لوایح استفاده کنیم. در مرکز تحقیقات نیز از همین رویکرد استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه تغییرات و تحولات در ساختارهای اداری باید نهادینه شود تا با تغییر حاکمیتی دچار مشکل نشویم و از رویکردهای تحول آفرین عدول کنیم، گفت: می توانیم از ظرفیت انجمن های علمی برای بررسی طرح ها و لوایح استفاده کنیم. این انجمن ها نیز

در پایان این نشست دانشجویان فعال در اتحادیه اتحادیه های علمی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد همکاری های دو گروه علمی گسترش یابد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید