بیمارستان حر نیازمند پزشک متخصص مستقر است/ 90 درصد بیماران این شهرستان به شهرهای دیگر اعزام می شوند


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914809

رئیس شورای اسلامی شهر خور گفت: حل مشکل بهداشت و درمان هوروبیابانک همت مسئولان استان اصفهان را می طلبد. آیا مردم منطقه کویری که متولیان کویر هستند نباید از حداقل مزایای رفاهی بهره مند شوند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسول ایزدی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص وضعیت بهداشت و درمان و امکانات اجتماعی شهرک خوروبیابانک گفت: بیمارستان هشتم آفتاب در شهرک خور احداث شده است اما به غیر از پزشک عمومی دائمی، فوق تخصص فوریت های پزشکی و اطفال در این شهرک وجود دارد. خیر بدون پزشک مقیم متخصص. آیا مردم این شهر که بیش از 400 کیلومتر با اصفهان فاصله دارد و حافظ کویر است، نباید از حداقل مزایای اجتماعی بهره مند شوند؟

وی با اشاره به اینکه اصفهان تمام توجه خود را معطوف حل بحران آب و تامین آب کرده و از شهرهای کوچکی مانند هوروبیا بانک غفلت کرده است، افزود: مردم این مکان از خدمات اولیه بهداشتی محروم هستند. پاسخ برای آینده شما؟

رئیس شورای شهر خور گفت: بیش از 90 درصد بیماران اورژانس شهرستان حروبیابانک به دلیل کمبود امکانات و یا دریافت خدمات درمانی بیشتر به شهرهای دیگر اعزام می شوند که علاوه بر تاخیر در اعزام آمبولانس ها به صورت دوطرفه و فرسوده است. خارج از جاده های منطقه، گاهی اوقات لحظه طلایی درمان را از دست می دهند و در راه بازگشت به خانه ابدی خود با آمبولانس شهرداری.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های بهداشتی از جمله دستگاه های مختلف در بیمارستان هشتم شهر آفتاب وجود دارد، ادامه داد: متأسفانه هیچ فرد آموزش دیده ای که بتواند سونوگرافی را در این بیمارستان انجام دهد وجود ندارد و گاه چند روز در ماه افراد از بیمارستان اگر پزشک منطقه دعوت شود یا از طریق گروه های جهادی که می توانند سالی یک یا دو بار در منطقه حضور داشته باشند از این سرویس استفاده می کنند و بقیه روزها اگر سونوگرافی باشد باید جاده های مختلف بخرید. خطرات، سفر تا 200 کیلومتر، برای انجام سونوگرافی در شهرهایی مانند اردکان یا میبد در استان یزد یا نایین در استان اصفهان در صورت قبولی.

یزدی تصریح کرد: در خصوص قانون جوانان جمعیت که بارها و بارها به آن اشاره می شود، باید گفت که متاسفانه این شهرستان از حضور پزشک زنان و زایمان و غربالگری های تایید کننده سلامت جنین بی بهره است. خانواده های پو در دوران بارداری خود مجبورند چندین بار برای این امر به مرکز استان سفر کنند و همین امر به تنهایی عاملی در عدم اجرای صحیح قانون جوانان جمعیت در این منطقه است.

وی افزود: اگر مدیران به دوری ها، محرومیت های منطقه، قناعت و صبر مردم و نبود زیرساخت های لازم برای زندگی توجه کنند، قطعا به جای نگاه به آمار جمعیت، اتفاقات بهتری در شهرک خوروبیابانک رخ می دهد. ” “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید