تحویل دو دستگاه رادیولوژی به بیمارستان های نهاوند/ مردم نهاوند به پزشک متخصص نیازمندند.


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912275

نماینده مردم نهاوند در مجلس از تحویل تجهیزات مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان و تحویل دو دستگاه رادیولوژی ثابت و قابل حمل به بیمارستان های نهاوند خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; شهرستان نهاوند در حوزه بهداشت و درمان با کمبود مواجه است که رفع این کمبود نیازمند تلاش مسئولان است.. علاوه بر کمبود تجهیزات در بخش‌های بیمارستانی که البته با تلاش مسئولان کاهش یافته است، بخشی از این مشکلات کاهش یافته است، اما نبود پزشک متخصص در برخی مناطق، دلیلی برای گلایه مردم است..


مردم از مسئولین تقاضای رفع این مشکل و حضور پزشکان متخصص در تمامی رشته ها و تخصص ها در شهرستان را دارند. کمبود داکتران متخصص باعث شده مردم برای درمان به مرکز ولسوالی و شهرهای همجوار سفر کنند و برای مردم سختی ایجاد کند..


علیرضا شهبازی نماینده نهاوند در این باره می گوید: پس از جلسات قبلی با رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در وزارت بهداشت، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل به بیمارستان آیت الله علیمرادیان و یک دستگاه رادیولوژی ثابت به بیمارستان آیت الله علیمرادیان ارسال شد. بیمارستان آیت الله از محل اعتبارات مستقیم وزارت بهداشت توسط هیات امنای ارزی به ارزش کل مقدّس است. 5/3 میلیاردها تومان تحویل داده شد.


وی گفت: همچنین ماه گذشته یک دستگاه سی تی اسکنر جدید و ده دستگاه دیالیز به بیمارستان های نهاوند تحویل داده شد..شهبازی گفت: با خرید این تجهیزات بخشی از مشکلات بهداشتی و درمانی نهاوند برطرف می شود اما همچنان مشکلاتی در این بخش وجود دارد..


گلمرضا متین رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز گفت: خوشبختانه با پیگیری های نماینده نهاوند و تلاش های مستمر ایشان کاستی های حوزه سلامت تا حد زیادی برطرف شده است.. وی از تحویل سایر تجهیزات بهداشتی لازم در آینده نزدیک خبر داد.


متین کمبود پزشک عمومی را یکی از مشکلات این بند خواند و گفت: در این بند 25 کمبود پزشک داریم که امیدواریم این مشکل حل شود. نماینده نهاوند در خصوص نگرانی شهروندان از نبود پزشک متخصص گفت: جلسه ای با کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تامین پزشک متخصص تشکیل شد..


وی ادامه داد: در این جلسه درخواست ارائه پزشک متخصص ارتوپدی، رادیولوژی، جراحی کلیه و ادرار، متخصص دندانپزشکی (متخصص جراحی فک و صورت) و متخصص دندانپزشکی اطفال شده است که امیدواریم مورد تایید قرار گیرد و مشکلات ایجاد شود. حل شود شهروندان کمتری.


شهبازی افزود: همچنین با توجه به نیاز حوزه بهداشت و درمان شهرستان درخواست تجهیز بیمارستان های نهاوند به دستگاه ماموگرافی و تراکم استخوان شده است که به زودی تحویل نهاوند می شود..


به گزارش عصر همدان، امیدواریم با پیگیری های مستمر، کمبود تجهیزات و پزشکان متخصص در تمامی حوزه ها برطرف شود تا از مشکلات همشهریان کاسته شود..


کمبود پزشک عمومی در شهرستان به شدت احساس می شود و مسئولان باید فکری برای این کمبود کنند. خرید تجهیزات و استقرار پزشک در شهر نهاوند باعث کاهش تردد همشهریان عزیز به شهرهای دیگر و همچنین کاهش خطرات این ترددها شد..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید