امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک اتاق تعاون ایران و بنیاد تعاون ارتش


به گزارش

خبرگزاری موج


، رئیس اتاق تعاون ایران در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک اتاق تعاون ایران با بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: : اتاق تعاون ایران می تواند با هم‌افزایی با بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران، به رشد و توسعه تعاونی های ارتش جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک اتاق تعاون ایران و بنیاد تعاون ارتش امروز با حضور عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و امیر جعفر آقایی مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش در اتاق تعاون ایران به امضا رسید.

رئیس اتاق تعاون ایران در این نشست ضمن تبریک پنجم آذر، روز بسیج مستضعفین و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: امیدواریم که حاصل این تفاهم نامه رشد تعاونی ها در بنیاد تعاون ارتش باشد و باب جدیدی از همکاری های متقابل باشد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت تعاونی ها، ادامه داد: رئیس جمهور محترم نیز تاکید ویژه ای بر رشد تعاونی ها داشته اند و به طور مستمر پیگیر امور تعاونی ها هستند.

عبداللهی با اشاره به فداکاری های ارتش در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به تعاون های زیرمجموعه بنیاد تعاون ( آجا) توسط میز خدمت اتاق های تعاون را وظیفه ذاتی خود می دانیم.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های اتاق تعاون ایران و جایگاه قانونی آن در شوراهای اصلی ابراز داشت: ما می توانیم حلقه ارتباط فیمابین بنیاد تعاون و سایر تعاونی های کشور باشیم همچنین تعاونی های ارتش می توانند از خدمات اتاق تعاون در تمام حوزه ها نظیر مشاوره در زمینه های حقوقی، تامین اجتماعی و سایر حوزه همچنین صدور کارت بازرگانی و گواهی مبدأ بهره مند شوند.

در ادامه نشست نیز امیر جعفر آقایی ضمن ابراز خرسندی از حضور در اتاق تعاون ایران و گرامیداشت هفته بسیج، ابراز داشت: بنیاد تعاون، امور معیشت، رسیدگی و پیگیری امور پرسنل ارتش، را انجام میدهد و امروزه با فضای اقتصادی حاکم، این امر سخت است و خوشحالیم که در بستر تعاونی ها این همکاری با مشارکت پرسنل ارتش قابل انجام و تکامل است.

وی خاطر نشان کرد: ما در سطح کشور تعاونی های بسیاری داریم که به دلیل نداشتن آگاهی کافی از امتیازارت تعاونی ها با مشکلات مواجه می شوند و همکاری با اتاق تعاون ایران می تواند بستر مناسبی برای فعالیت و رشد تعاونی های ارتش محسوب شود.

گفتنی است، این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، فیمابین اتاق تعاون ایران و بنیاد تعاون آجا با هدف تشریک مساعی و همکاری مشترک به منظور بهره‌مندی مستمر از ظرفیت‌های موجود در حوزه تعاون و قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

خاطرنشان می‌شود ، همکاری در زمینه اهداف ۸ گانه سند توسعه بخش تعاون، تشریک مساعی در زمینه همکاری های مشترک بمنظور بهره مندی از ظرفیتهای موجود در حوزه تعاون، حمایت و توانمندسازی ارکان تاثیرگذار بخش تعاون و تقویت فرهنگ تعاون بعنوان یک ارزش ملی و تشویق به همکاری های جمعی در فعالیت های اقتصادی و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به جامعه هدف(تعاون های زیرمجموعه بنیاد تعاون آجا) توسط میز خدمت اتاق های تعاون از مهمترین محورهای این تفاهم نامه می باشد.



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید