تفاهم نامه همکاری بین ستاد حقوق بشر و سازمان زندانیان حمایت از کرامت زندانیان منعقد شد.


ساعت: 18:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813775

تفاهم نامه ای بین ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و سازمان زندانیان حمایت از کرامت زندانیان منعقد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم قریب‌آبادی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: زندان‌ها به‌ویژه در عرصه بین‌الملل؛ زندان‌ها به ویژه در عرصه بین‌الملل; توجیه افکار عمومی و بین المللی در این زمینه از دیگر برنامه های مشترک پیش بینی شده طرفین است.


دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه هر جا نکته یا مشکلی در رابطه با حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی وجود داشته باشد اراده نظام و دولت و قوه قضائیه برای رسیدگی و رفع آن است، گفت: بسیار عالی و متعالی است. حقوق بشر آنهایی است که حقوق محکومین و متهمان را به طور کامل برمی شمرد و اگر فراتر از آن نباشد، حداقل در سطح استانداردهای بین المللی رایج است.


رئیس سازمان زندان ها در ایام شعبانیه همکاری دو نهاد را زمینه ساز اهداف اصلاحی و تربیتی زندان ها دانست و گفت: کارکنان حقوق بشر در قوه قضائیه باید موثر باشند.


محمدی گفت: این تفاهم نامه کمک شایانی به بهره مندی از تجربه زندان های کشورهای دیگر برای مدیریت علمی زندان های کشور می کند. برای انعقاد این تفاهم نامه به این مهم بیش از پیش پرداخته خواهد شد.


رئیس سازمان زندان ها افزود: موضوع دیگری که می تواند در فعالیت ها و اقدامات قابل توجه در زندان های جمهوری اسلامی ایران در خصوص توجه به حقوق شهروندی زندانیان و نحوه برخورد با آنها و همچنین توجه به حقوق شهروندی زندانیان منعکس شود. اقدامات انجام شده در راستای توانبخشی زندانیان و فعالیت های اصلاحی و تربیتی.» از این بازدیدها.


وی ادامه داد: خنثی سازی تبلیغات مسموم بیگانگان و معاندین درباره کار زندانیان در همکاری با مجرمان از دیگر نتایج این تفاهم نامه است.


محمدی همزمان با عید سعید فطر این تفاهم نامه را امضا کرد و گفت: امضای این تفاهم نامه نقشه راه را برای ما تعیین می کند. در عین حال از ادامه این همکاری ها در جهت ارتقای اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان با تاکید بر حقوق شهروندی و کرامت انسانی آنان استقبال خواهیم کرد.


در این تفاهم نامه با توجه به رویکرد قوه قضاییه در حوزه محرومیت از آزادی، اقدامات و برنامه های جدیدی پیش بینی شده است که می تواند در خدمات و برنامه های سازمان زندان ها در حوزه حقوق بشر و شهروندی زندانیان معرفی شود. به علمی و استانداردسازی زندان ها و ارائه همکاری های بین المللی بین سازمان های زندان و سازمان های همکار سایر کشورها به منظور تبادل تجربیات اشاره کرد.


برنامه ریزی برای تسریع در انتقال محکومان ایرانی و خارجی با هماهنگی دستگاه های ذیربط، بازدید هیات ها و دیپلمات های خارجی از زندان ها و کانون های اصلاح و تربیت و همکاری در رسیدگی و انجام تحقیقات مشترک و فوری در خصوص مسائل زندان یا زندانی از دیگر موارد مورد توافق است. طرفین متهم هستند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید