انعقاد تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش/سازمان المپیک ورزش های ملی جوانان در فوتسال در


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910225

مسابقات المپیک فوتسال جوانان کشور با نام جام کیش از 7 تا 12 آذرماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری مسابقات المپیک فوتسال جوانان کشور از 7 آذر لغایت 12 دی ماه 1401 که استعدادیابی ملی پوشان زیرمجموعه است منعقد شد. 20 تیم فوتسال تحت عنوان جام کیش.

در این مراسم مهدی تاج رئیس و احسان اصولی عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال، محمود پازوکی رئیس هیئت فوتبال جزیره کیش، علی صانعی سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران و استعدادهای برتر فوتسال کشور، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رضا شجیعی، مشاور و رئیس اداره کل منطقه، محسن نظرپور، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، محمد نیکجو، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه کیش آزاد حضور یافتند. توسط عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و توانبخشی سالم کیش رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری فدراسیون می تواند برای اولین بار نقش مهمی در توسعه پایدار این ورزش داشته باشد. زمان برای استعدادیابی برای فوتبال ساحلی و فوتسال.

وی فوتبال ساحلی و ملی پوشان را در این دو حوزه دارای مزیت های فراوانی دانست و افزود: با کمی سرمایه گذاری و برنامه مدون می توان نقش بسزایی در این زمینه داشت. جزیره کیش می تواند نقش موثری در سازماندهی و اعزام مردم و هواداران به جام جهانی داشته باشد. منطقه آزاد کیش مکانی مناسب برای سفر و برخورداری از امکانات رفاهی مقرون به صرفه برای هواداران جام جهانی است زیرا کیش رویکردی ورزش محور در سیستم ورزش کشور دارد.

همچنین مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اقدامات اصولی و علمی مهدی تاج در زمینه توسعه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی قدردانی کرد و افزود: جزیره کیش با 4 زمین فوتبال و اولین زمین چمن هیبریدی، 43 کیلومتر زیباست. سواحل و سالن های مناسب و برخورداری از تمامی ظرفیت های زمین فوتبال در رده بانوان و آقایان و در تمامی رده های سنی بستر مناسبی برای برگزاری اردوهای تیم های ملی و باشگاهی فوتبال کشور می باشد.

وی ویژگی های خاص کیش را تشویق به سرمایه گذاری فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و سرمایه گذاران در کیش عنوان کرد. وی خاطرنشان کرد: طبق مذاکرات انجام شده با رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، مقرر شد اردوی آماده سازی تیم های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در رده های مختلف در جزیره کیش برگزار شود.

کشاورز از آمادگی کیش برای ایجاد پایلوت برای صنعت فوتبال خبر داد و تاکید کرد: از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران خواسته ایم با همکاری یکدیگر و با اتخاذ استراتژی مشخص و استفاده از کیش، فرصتی استثنایی برای کشورمان ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف و حرف های زیادی در سطح صادرات در مورد فوتبال.

وی با اشاره به لزوم نگاه همه جانبه به صنعت فوتبال و درآمدزایی که کشورهای مطرح در این حوزه انجام می دهند، افزود: همانطور که رویکرد فوتبال در کیش در قالب نگاه کل نگر به صنعت فوتبال برنامه ریزی و طراحی شده است. بنابراین ما آمادگی داریم این شرایط را در کیش برای تکمیل این زنجیره و با تعداد 4 زمین و زمین فوتبال در آینده فراهم کنیم. یک مارپیچ مانند قطر ایجاد کنید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: سال آینده بازی های آسیایی در قطر برگزار می شود و اکنون باید برنامه ریزی کنیم که تمامی اردوها و مسابقات تدارکاتی تیم ملی در فصل سرد و در 6 ماهه دوم در جزیره کیش برگزار شود.

همچنین احسان اصولی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در این جلسه گفت: با مذاکرات انجام شده خوشبختانه امروز شاهد اجرای این مهم در جزیره کیش هستیم.

وی فعال شدن استان ها به ویژه استان های محروم کشور را از ویژگی های قابل توجه این تفاهم نامه بر اساس نیاز به استعدادیابی در کشور خواند و گفت: برخی استان ها در لیگ های کشوری تیم ندارند و این امر اندازه گیری ارزشمند است.” می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با استفاده از تجربه و دانش پیشکسوتان جامعه فوتسال ایران با تمرکز بر بررسی کمی و کیفی مشکل؛ برنامه ای تدوین شد که با جذابیت در سطح 32 استان باعث شد استان های کشور در این زمینه فعال شوند.

احسان اصولی در خصوص استعدادیابی در مراکز استان ها و شهرستان ها گفت: تیم های منتخب هر استان از ۷ آذر لغایت ۱۲ آذرماه در این المپیاد شرکت می کنند و مسابقات در مدت ۶ روز برگزار می شود.

اوصولی یکی از رویکردهای مهم فدراسیون فوتبال را کشف و شناسایی استعدادهای بازیکنان در حین بازی و معرفی بازیکنان مستعد در بازی های المپیک دانست و افزود: با این اقدام می توانیم بانک اطلاعاتی ارزشمندی برای تیم های ملی به دست آوریم. همچنین بر این اساس گروه های سنی پایه و قابل اعتمادی وجود دارد.» بانک اطلاعات و تاریخچه ای که برای اتخاذ تصمیمات لازم استخراج می شود.

رئیس کمیسیون فوتسال همچنین گفت: این ذخیره انسانی فوتسال ایران که می تواند در سطح جهانی نقش آفرینی کند ثروتمندتر و پشتوانه ای برای ملی پوشان بزرگسال خواهد شد.

عضوهیئت مدیره فدراسیون فضای فراهم شده با امکانات لازم در جزیره کیش را یکی از امکانات موجود برای جلب توجه بیشتر به این منطقه برشمرد و تصریح کرد: تمامی این اقدامات می تواند فضای همکاری و تعامل سازنده را فراهم کند.

وی در ادامه گفت: با در نظر گرفتن زیرساخت های منطقه آزاد کیش، لازم است برای بهره برداری بهینه و به نحوی از این ظرفیت ها در سطح کشوری مانند برگزاری اردوهای تیم های ملی برای «فوتبال، فوتسال، فوتسال ساحلی» آماده شویم. در گروه های سنی مختلف در بخش زنان و مردان داریم

اصولی از برگزاری دوره های آموزشی برای کلاس های فوتبال و فوتسال آسیا، داوری و تدریس در منطقه آزاد کیش خبر داد و اظهار داشت: سیاست راهبردی این است که کیش جزیره ورزش دوستی است و ایجاد تعامل و همکاری بین کشورها یکی از این موارد است. ویژگی های انعقاد این تفاهم نامه.

دیدگاهتان را بنویسید