امضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون پولوغان و سازمان ورزش شهرداری تهران


ساعت: 13:04
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894355

تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون چوگان و سازمان ورزش شهرداری تهران منعقد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون چوگان، ابراهیم نوزایی رئیس فدراسیون چوگان امروز چهارشنبه 18 شهریورماه با حضور در سازمان ورزش شهرداری تهران با حسین اوجاقی مدیرعامل و دیگر مسئولان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه حاضران تصمیمات همکاری مشترک دو نهاد را بیان کردند و پیشنهاداتی ارائه شد و در پایان این جلسه تفاهم نامه مشترکی بین رئیس فدراسیون چوگان و سرپرست شهرداری تهران به امضا رسید. سازمان ورزش.

لازم به ذکر است غزاله امیرابراهیمی نایب رئیس بانوان، عبدالله مزن زاده کلر دبیر و محمدجواد یافتیان مدیر روابط عمومی فدراسیون چوگان و علی خسروی مشاور فدراسیون ها و هیئت های ورزشی حیدر سلمانی هستند. معاون ورزش آقایان، محمد مشهدیاری رییس اداره تفریحات، مرجان میرزایی معاون ورزش بانوان، هادی مقدمی رییس اداره دارایی و اقتصاد شهری، معاون سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این جلسه حضور داشتند.

نوزایی ضمن تشریح تاریخچه و تاریخچه چوگان در کشورمان و جهان گفت: چوگان به عنوان ورزش جهانی در یونسکو ثبت شده است و امروز همه می دانند که این ورزش ملی متعلق به ایران اسلامی است.

رئیس فدراسیون چوگان استان های تهران را دارای زیرساخت های خوبی برای توسعه چوگان دانست و اظهار داشت: اگرچه آماده سازی این زیرساخت ها با سایر رشته های ورزشی متفاوت و هزینه بر است.

وی با اشاره به اینکه میزان زیرساخت های چوگان در کلانشهری مانند تهران متناسب با جمعیت نیست و نیاز به توسعه دارد، ادامه داد: بر این اساس همه نهادهای کشور به ویژه شهرداری تهران باید در کنار چوگان باشند. به عبارت دیگر هر وسیله ای که به توسعه این ورزش کمک کند به تعمیق فرهنگ ایرانی کمک کرده است.

رئیس فدراسیون چوگان گفت: متأسفانه تجهیزات و لوازم این رشته ورزشی عموماً از خارج از کشور وارد می شود که بر افزایش هزینه تجهیزات ورزشکاران و علاقه مندان به این رشته ورزشی تأثیرگذار است.

نوزایی با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران برای حمایت از ورزش هایی مانند چوگان قابل تقدیر است، افزود: استعدادهای زیادی در کشور وجود دارد که در صورت شناسایی می توانند به بازیکنان حرفه ای چوگان تبدیل شوند اما به دلیل نبود دانش لازم، نبود زیرساخت ها و همچنین هزینه تهیه تجهیزات این ورزش نصف می شود.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که چوگان به عنوان یک فرهنگ و رشته اصیل ایرانی باید در کشور احیا و توسعه یابد، لذا از همه مسئولان دعوت می شود در این راستا گام های عملی بردارند.

اوجاقی در این نشست با اشاره به اینکه رویکرد سازمان ورزش شهرداری تهران، ترویج ورزش هایی است که مورد تقاضای شهروندان است اما چندان دیده نمی شود، خاطرنشان کرد:

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه در صورت اجرای موارد فوق از معضلات و آسیب های اجتماعی نیز کاسته می شود اظهار داشت: ورزش شهروندی باعث سلامت روح و جسم مردم می شود.

وی با اشاره به اینکه رشته های سنتی و مذهبی مانند چوگان باید به مردم معرفی شود، افزود: این مهم در حال حاضر با ثبت ملی و بین المللی چوگان مهم است، بنابراین وظیفه سنگین تری برای سازمان ورزش شهرداری تهران است.

اوجاگی با بیان اینکه عموم مردم نام چوگان را شنیده اند و یا در نقاشی ها و مینیاتورهای قدیمی دیده اند، تصریح کرد: بر این اساس باید در کنار برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی، سعی کنیم این ورزش را به عموم مردم معرفی کنیم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران تصریح کرد: دبیرخانه بیستمین مجمع کلانشهرها در این سازمان مستقر است بنابراین آمادگی دارد فدراسیون چوگان را برای معرفی و توسعه چوگان در این کلانشهر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید