امضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون تیراندازی و فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی


ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918646

تفاهم نامه همکاری بین دو فدراسیون تیراندازی و فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی منعقد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، با حضور مسئولان دو فدراسیون، تفاهم نامه همکاری بین دو فدراسیون تیراندازی و فدراسیون ملی تیراندازی ورزشی امضا شد.

این تفاهم نامه با حضور مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، مهدی مبینی دبیرکل فدراسیون تیراندازی، ابراهیم علی دوست و داریوش کهوی نایب رئیس و دبیرکل فدراسیون تیراندازی به امضا رسید. از سوی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و علی اکبر کریمی رئیس اداره مسابقات این فدراسیون امضا شد.

هادی بشیریان در ابتدا گفت: تیراندازی یکی از محورهای اصلی یونیورسیاد است و تلاش می کنیم این حوزه را تقویت کنیم و امکانات خوبی در دانشگاه ها داریم. دختران تیراندازی در این رشته در یونیورسیادها و مسابقات دانشجویان جهان درخشیدند. در آخرین یونیورسیاد در ناپل ایتالیا شاهد کسب مدال های طلا و نقره بانوان عربشاهی و هانیه رستمیان بودیم.

وی همچنین افزود: با کمک شما می توانیم نیروهای جدیدی را به تیم ملی تزریق کنیم. همچنین لیگ تیراندازی دانش آموزی را با حضور چند استان راه اندازی خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی تاکید کرد: در تیراندازی با تفنگ و تپانچه فعالیت های زیادی داشته ایم اما تاکنون با اهداف پرنده فعالیت نداشته ایم و شرایط را نداشته ایم، اما مایل های زیادی داریم و می توانیم ایجاد کنیم. فضایی برای آن در دانشگاه های مادر وجود دارد.

وی افزود: پس از اتمام امتحانات، مجدداً از اعزام شدگان به یونیورسیاد گزینش مجدد انجام می دهیم تا در صورت وجود افراد جدید در بین دانشجویان، معرفی و شناخته شوند.

بشیریان تاکید کرد: سه میلیون و 200 هزار دانش آموز در رده سنی 18 تا 24 سال داریم که در صورت برگزاری مسابقات منطقه ای استعدادهای خوبی در تیراندازی کشف می شود.

وی یادآور شد: مریم طالبی در یونیورسیاد گذشته هدایت تیم تیراندازی دانشجویان را برعهده داشت. انتخاب خوب خانم طالبی به عنوان سرمربی تیم ملی تیراندازی را به فدراسیون تیراندازی و آقای قربانی تبریک می گویم.

علیدوست نایب رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نیز گفت: 120 دانشگاه را به 10 منطقه تقسیم کردیم و به ساخت پیست تیر و سالن کمک کردیم. 10 سالن تیراندازی از 5 تا 10 خط در 10 دانشگاه ساخته شده است اما در برخی از آنها مشکل اسلحه داریم. ما این پتانسیل را داریم که در برخی از دانشگاه ها در بحث اهداف پرواز مکان ایجاد کنیم.

حاجوی، دبیر فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نیز یادآور شد: با توجه به تاکید بر اسلام و استعدادیابی در بین دانشجویان، به دنبال شکوفایی و استعدادیابی در این زمینه هستیم. 8 ماه دیگر یونیورسیاد در چین برگزار می شود، با توجه به اینکه یونیورسیاد پس از المپیک مهم ترین رویداد ورزشی جهان است، برای کسب نتیجه ای در خور نام ایران، همکاری زیادی بین دو فدراسیون لازم است.

مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در این جلسه اظهار داشت: در بحث اهداف تیراندازی و توسعه این رشته در دانشگاه ها همکاری لازم را با فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی خواهیم داشت.

وی همچنین افزود: رشته تیراندازی را در فدراسیون فعال کردیم و مسابقات آن را برگزار کردیم. در صورتی که فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی بخواهد مسابقه تیراندازی رزمی برگزار کند، برای برگزاری مسابقات همه نوع همکاری را انجام خواهیم داد.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: برای این دوره 350 استعداد توسط کمیته استعدادیابی تیراندازی شناسایی شده است. در بین دانش آموزان نیز لازم است استعدادها در رشته تیراندازی شناسایی شوند.

وی افزود: مریم طالبی یکی از استعدادهای خوبی بود که شناسایی کردیم و هدایت تیم ملی تفنگ را به عهده گرفتیم. او فردی متعهد است.

مهدی مبینی، دبیر کل فدراسیون تیراندازی نیز گفت: در توسعه اهداف پرنده می توان همکاری های زیادی بین دو فدراسیون داشت. همچنین در بحث سلاح بادی از پتانسیل سالن های دانشگاه های کشور استفاده می شود.

علی اکبر کریمی رئیس دپارتمان مسابقات فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نیز گفت: تا پایان سال مسابقات انتخابی سراسری برگزار می شود و لازم است سه مرحله اردو تا اعزام تیراندازان برگزار شود. به یونیورسیاد این موضوع استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید