امضای تفاهم نامه همکاری بین بانک تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 07/03/1401
کد خبر: 1900725

این نمایشگاه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست برگزار شد.

قرارداد همکاری سه جانبه بانک تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت ، هادی احالی فیض عطار در مراسم امضای این تفاهم نامه سه جانبه با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، برگزاری این نمایشگاه ایران پلاست را خوب دانست. فرصتی برای ارزیابی ظرفیت های ارزشمندی که در یک سال ایجاد شده است، گذشته را با همت مدیران و کارکنان صنعت نفت و پتروشیمی ایمن سازی کرده است و گفت: این ظرفیت ها می تواند بستری ارزشمند و آغازی جدید برای این صنعت باشد. 1402.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به تلاش های انجام شده در یک سال اخیر برای آمادگی برای امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه زنجیره تامین مالی کامل، مناسب و تسهیل کننده برای تولید خدمات بالادستی، میان دستی و پایین دستی را فراهم می کند. صنایع صنعت پتروشیمی

وی با تشریح خدمات ارائه شده و سابقه همکاری بانک تجارت با صنعت پتروشیمی، افزود: بانک تجارت در سال گذشته بیش از 3 میلیارد دلار در حوزه های مختلف صنعت نفت و پتروشیمی سرمایه گذاری کرد و بیش از 14 میلیارد دلار از حجم تبادلات ارزی و بین المللی در این منطقه سازماندهی شود

اخلی تصریح کرد: صدور 70 هزار میلیارد تومان ضمانت نامه ارزی و اعطای همین میزان تسهیلات از جمله اقدامات بانک تجارت برای حمایت از صنعت نفت و پتروشیمی بود.

مدیرعامل بانک تجارت تاکید کرد: همکارانم در بانک تجارت تلاش می کنند ضمن پرهیز از خام فروشی و نیمه خام فروشی، ضمن ارتباط موثر با دست اندرکاران، شرایط را برای جهش مورد انتظار و خودکفایی کشور در این زمینه فراهم کنند. بخش پایین دستی این صنعت

حمایت بانک تجارت مانع از خام فروشی نفت می شود

سعید ترکمان رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران نیز انعقاد این تفاهم نامه را با توجه به ظرفیت های موجود در صنایع تکمیلی گامی موثر در جلوگیری از خام فروشی نفت دانست و بیان کرد: امید است با همکاری و حمایت بانک تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی این امر محقق شود.

این تفاهم نامه با موضوع ارائه خدمات مالی و اعتباری بانک تجارت به شرکت های صنایع پایین دستی که مواد پلیمری و شیمیایی مورد نیاز خود را از طریق بورس کالا تامین می کنند، به امضا رسید. هدف از تفاهم نامه فوق، علاوه بر حمایت از زنجیره تولید و ارتقای خدمات مالی و اعتباری، افزایش قدرت خرید این شرکت ها برای خرید مواد اولیه مورد نیاز از بورس کالا با ایجاد راهکار خرید اعتباری است.

دیدگاهتان را بنویسید