پرداخت وام به بیمه شدگان از محل صندوق بیمه اجتماعی

ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922885

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر خبر داد:

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر گفت: برای نخستین بار 22 هزار فقره وام مستمری بگیران از محل صندوق اعتباری 960 میلیارد ریالی پرداخت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیت الله ایجاد مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر در حاشیه ای زاده رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی از این صندوق بازدید و با مدیران کل ستادی و استان های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر گفت: این صندوق بر اساس سیاست های کلی نظام و حمایت است. توسط طبقات ضعیف و محروم در سال 1383 تأسیس شد.

وی با اشاره به اصل 29 قانون اساسی و پوشش همگانی بیمه ای اقشار مختلف جامعه گفت: سن عضویت در این صندوق 18 تا 50 سال است و روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر می توانند به عضویت این صندوق درآیند. .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر ادامه داد: خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر همانند سازمان بیمه اجتماعی است و پرداخت مستمری از کارافتادگی و همچنین پرداخت مستمری بازماندگان از جمله این موارد است. خدماتی که در این صندوق انجام می شود و به استثنای خدمات درمانی، کلیه خدمات این صندوق همانند سازمان تامین اجتماعی است.

هتر افزود: خدمات درمانی به بیمه شدگان این صندوق نیز توسط سازمان بیمه سلامت ارائه می شود و شاید یکی از دلایل استقبال کمتر بیمه شدگان در این صندوق عدم ارائه خدمات درمانی باشد که همانطور که گفته شد این خدمات نیز وجود دارد. ارائه شده توسط سازمان بیمه سلامت انجام می شود

وی با بیان اینکه سیاست صندوق در دوره جدید حرکت به سمت ارائه خدمات بیشتر است، گفت: رویکرد ما در این صندوق برنامه محور است چرا که می توانیم بر اساس برنامه راهبردی 5 ساله تعداد بیمه شدگان این صندوق را افزایش دهیم. و این صندوق می تواند در مدت 5 سال به بهترین صندوق اجتماعی در بین سایر صندوق ها تبدیل شود.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر ادامه داد: قبل از شروع به کار دولت سیزدهم یک میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش این صندوق بودند که این رقم در حال حاضر به یک میلیون و 800 هزار نفر و در واقع در طول مدت رسیده است. در طول فعالیت های دولت سیزدهم 400 هزار نفر به جمعیت تحت پوشش این صندوق اضافه شد.

این سازمان بیان کرد: در 14 سالی که از تاسیس این صندوق در سال 1383 می گذرد، بین 80 تا 100 هزار نفر به جمعیت این صندوق اضافه شده است. صندوق حداکثر شده است. اما می توانیم در یک برنامه 5 ساله به این حداکثر پوشش برسیم.

وی با اشاره به آغاز به کار اولین قرارگاه کرامت گفت: این قرارگاه همزمان با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و به نام مبارک ایشان آغاز به کار کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر با اشاره به اینکه بیشترین میزان درآمد در صندوق پرداخت بازنشستگی دو میلیون و 660 هزار تومان است، گفت: امسال شاهد افزایش 60 درصدی سطح درآمد بودیم. در صندوق که تنها صندوق بود.

وی با اشاره به اینکه دولت باید توجه ویژه ای به صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر داشته باشد، گفت: تقویت این صندوق می تواند حمایت های لازم را از دهقانان و عشایر داشته باشد و این امر می تواند از مراجعه این افراد به نهادهای حمایتی جلوگیری کند. .

وی همچنین به بدهی انباشته دولت ها به صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر اشاره کرد و گفت: از سال 1383 تا امروز 10 هزار میلیارد تومان بدهی به صندوق پیش بینی شده که 9 هزار و 500 میلیارد تومان آن به طور کامل تهاتر شده است. انتظار ما این است که دولت سهام را در اختیار یکی از شرکت های خوب صندوق قرار دهد تا از نظر ثبات در صندوق شرایط خوبی داشته باشیم و این باعث ثبات 50 ساله در صندوق شود.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر همچنین گفت: برای اولین بار 22 هزار فقره وام از محل صندوق اعتباری 960 میلیارد ریالی به مستمری بگیران پرداخت شد که مبلغ وام برای هر نفر 5 میلیون در نظر گرفته شده است.

تشر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای اولین بار توسط کمیته امداد اجرا شد، بحث پوشش بیمه تکمیلی بود که به تدریج گسترش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید