100 درصد نسخه های بیمه سلامت در خراسان شمالی الکترونیکی است/ سهم پرداختی بیمه درمان ناباروری 90 درصد از تعرفه ها است.


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876819

محسن رعنایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 درصد نسخه برداری و بازنویسی در استان خراسان شمالی به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت: سال گذشته در این مدت حدود 30 درصد از نسخه های استان و شهرستان شیروان به صورت الکترونیکی بازنویسی و کپی برداری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رعنایی مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک به نحوه اجرای طرح بیمه همگانی سلامت پرداخت و گفت: بیمه سلامت همگانی برای سه دهک اول جامعه رایگان و برای افراد خاص پوشش بیمه ای است. در دهک های دیگر. پس از یک سال برای آنها با پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی همراه است.

رعنایی گفت: دهک ها را وزارت رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی می سازد و سازمان بیمه سلامت در تعریف دهک دخالتی ندارد.

این مسئول همچنین به طرح خدمات ناباروری برای زوج های نابارور اشاره کرد و گفت: خدمات ناباروری در دو بخش ناباروری اولیه و ثانویه ارائه می شود.

وی افزود: در ناباروری اولیه، زوجین پس از یک سال تلاش برای باردار شدن، بارداری موفقی نداشته اند، اما این مدت برای زنان بالای 35 سال به 6 ماه کاهش یافته است و ناباروری ثانویه شامل زوج های دارای فرزند نیز می شود. اما او برای باردار شدن مجدد مشکل داشت و تا یک سال بدون هیچ پیشگیری نتوانست باردار شود.

رعنایی خدمات وعده داده شده را شامل بسته خدمات میکرواینجکشن یا آیسی سه بار در سال، بسته خدمات IVF سه بار در سال، بسته خدمات تلقیح داخل رحمی یا IUI سه بار در سال و بسته خدمات Fet سه بار در سال ذکر کرد. و افزود: بر اساس این طرح، سهم پرداختی بیمه سلامت از هزینه های این بسته های ناباروری 90 درصد تعرفه های دولتی در مراکز دولتی و یا مراکز عمومی غیردولتی است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای اجرای بند الف تبصره (17) قانون بودجه سال 1400 به منظور دسترسی به خدمات درمانی خصوصی ارائه شده به پزشکان بخش خصوصی؛ طرح و نظام ارجاع پزشک خانواده از مهر ماه سال 1400 در شهرهای بالای 20 هزار خانوار اجرا شده است.

وی افزود: در این راستا بیماران صندوق صحت عامه با مراجعه به پزشک خانواده معین خود ثبت نام و با پرداخت ۷۲۰۰ تومان (۷۲۰۰۰ ریال) برای ویزیت و در صورت نیاز به مراجعه به پزشک متخصص معاینه خواهند شد. یا فوق تخصص، توسط همان پزشک ارجاع می شوند، در حالی که قبلا فقط می توانستند از بخش دولتی خدمات دریافت کنند.

رعنایی گفت: خراسان شمالی 390 بیمارستان طرف قرارداد دارد که 100 درصد این موسسات در طرح نسخه و نسخه الکترونیکی با بیمه سلامت همکاری می کنند و در حال حاضر 100 درصد نسخه های خراسان شمالی توسط این موسسات تجویز و بازنویسی می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید