اولین موسسه خیریه درمان ناباروری کشور در استان مرکزی راه اندازی شد/ مشکلات ناباروری لحظه ای طلایی برای درمان دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر غفاری زاده رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی بیان کرد: درمان ناباروری یکی از پرهزینه ترین درمان هاست و در طول 10 سال اخیر شاهد افرادی هستیم که دوره ای از درمان را پشت سر گذاشته اند اما به دلیل مشکلات مالی آن را ادامه نداده اند.

وی افزود: مشکلات ناباروری زمان طلایی برای درمان دارد و اگر از آن زمان بگذرد درمان سخت یا غیرممکن می شود، بنابراین برای تامین هزینه های درمان اقداماتی انجام شد و برای تامین هزینه های درمان ناباروری نیاز به بیمه های پایه و تکمیلی بود. اما هنوز زوج هایی هستند که در آخرین مراحل درمان و یا در دوران بارداری هستند که به دلیل مشکلات مالی باید تحت نظر پزشک باشند و توان ادامه درمان را ندارند.

غفاری تصریح کرد: متأسفانه طبق آمار یکی از 5 دلیل اصلی طلاق ناباروری و اختلافات فرزندان است چرا که بچه دار نشدن حتی بین زوج هایی که دل گرمی دارند می تواند در آینده مشکلاتی ایجاد کند که سال ها ادامه دارد و پیامدهای اجتماعی منفی

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده تصمیم گرفتم از ظرفیت خیرین در حوزه درمان ناباروری استفاده کنم و اولین موسسه خیریه درمان ناباروری کشور در استان مرکزی تاسیس شد.

وی افزود: با همکاری استاندار محترم و تسریع در روند کار حدود یک ماه پیش این موسسه با اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز کرد.

غفاری خاطرنشان کرد: این نهاد از تمامی زوج هایی که در صدد درمان ناباروری هستند و توان مالی برای تامین هزینه های این روند درمانی را ندارند حمایت می کند و برای مراجعین مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی نیست.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: از خیرین محترم تقاضای حمایت از این مرکز داریم همچنین علاقه مندان به همکاری با این موسسه می توانند کمک های خود را به شماره 701711129685621 نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران و یا به صورت کارتی واریز کنند. شماره 6063737005090095 برای اطلاعات بیشتر با شماره 32233115 تماس بگیرید.

به گزارش دیار آفتاب؛ لازم به ذکر است که نیازهای حمایتی زوج های نابارور تنها به درمان محدود نمی شود و افراد قبل و بعد از درمان ناباروری و زایمان نیاز به حمایت دارند و از طرفی بسیاری از هزینه های درمان ناباروری مانند اهدای تخمک و استفاده از رحم جایگزین و … که بسیار بالا بوده و مشمول بیمه نمی شوند و هزینه زیادی دارند، بر این اساس فعالیت این موسسه می تواند به رفع چالش های مالی متقاضیان درمان ناباروری کمک کند..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید