راه اندازی بیش از 2000 موسسه خیریه در قزوین / 54 درصد خانوارهای تحت حمایت زنان سرپرست هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; مهرعلی حق گویان ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری به مناسبت سالگرد کمیته امداد و هفته نیکوکاری در اتاق جلسات اداره کل کمیته امداد قزوین؛ وی گفت: کمیته یاور امام خمینی(ره) بر اساس اندیشه دینی و فقهی امام راحل تشکیل شده و دارای هویت دینی، مردمی، جهادی، اجتماعی و عام المنفعه است تا پیام آور فرهنگ مهربانی، ایثار باشد. و صدقه در اسلام

وی افزود: در حال حاضر 34 هزار و 247 خانوار در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که بالغ بر 60 هزار و 971 نفر است که در واقع 9 و نیم درصد جمعیت استان از نظر بعد خانوار و 4.7 درصد است. از نظر جمعیتی تحت پوشش این موسسه قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: 51 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد قزوین شهری و 49 درصد روستایی هستند. همچنین حدود 54 درصد از خانوارهای تحت حمایت دارای مددجو با سرپرست زن و 46 درصد از خانوارها دارای سرپرست مرد هستند که از این تعداد 24 درصد را مردان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در 11 ماه گذشته حدود 120 میلیارد تن مستمری ماهانه به حساب مددجویان تحت حمایت واریز شده است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 هزار و 412 دانش آموز و 429 دانش آموز از استان قزوین از کمیته مددکاری بهره مند هستند.

بیش از 27 هزار هوادار در استان قزوین وجود دارد


هاگ گویانگ گفت: در حال حاضر 8 هزار و 336 کودک یتیم و خزه تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 1508 کودک بی سرپرست و 6828 کودک خزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار و ۹۴۸ حامی در استان از کودکان بی سرپرست و عزادار حمایت می کنند که در ۱۱ ماهه امسال حدود ۳۸ میلیارد تن کمک نقدی و غیرنقدی از طریق دلسوزان به این کودکان پرداخت شده است.

9000c162 50c1 4486 ac51 1ece71280f21 خبر خاکستری


جمع آوری کمک برای جمع آوری 16 میلیارد تومان در مراسم خیریه امسال

این مسئول گفت: سرانه پرداختی به هر حامی در 11 ماه سال جاری تقریباً یک میلیون و 360 هزار تن و درآمد سرانه هر یتیم و فرزند محسنین در این مدت 4 میلیون و 548 هزار تن بوده است.

وی همچنین از تعطیلات نیکوکاری در روزهای پایانی سال و در آستانه عید نوروز برای کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: امسال تعطیلات نیکوکاری با شعار «آید برای همه» در استان برگزار می شود. روز اول تعطیلات در پایگاه های ثابت و سیار و موسسات خیریه سراسر منطقه نمادین است.

هاگ گویانگ خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری در روز جمعه در اقامه نماز جمعه و شنبه با نواختن زنگ نمادین نیکوکاری در مدارس استان قزوین و هماهنگی آموزش و پرورش از طریق شبکه شاد ادامه دارد.

وی ادامه داد: امسال 2 هزار و 550 پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری کمک های مردمی به مناسبت اعیاد نیکوکاری در نظر گرفته شده است که برنامه ای با حضور صدا و سیما، بسیج، آموزش و پرورش، سپاه، سازمان دانش آموزی، ائمه جمعه و جماعات و … است. «دستگاه های اجرایی و صنعتی استان برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان از پیش بینی 16 میلیارد تومانی خیرین امسال خبر داد و گفت: مردم خیر استان قزوین می توانند وجوه خود را به شماره حساب 6037997950028515 و یا شماره گیری کد خیر 8877 * 028* اهدا کنند. سپرده # همچنین با اسکن کد QR که راهی ایمن، آسان و سریع برای کمک به نیازمندان است، هزینه های خیریه را پرداخت کنید.


4700 نفر از اعضای خانواده تحت حمایت قزوینی استخدام شدند

سید مرتضی دهگانی محمدآبادی در این نشست گفت: شیوه خدمت کمیته امداد در دهه پنجم خدمت به کلی تغییر کرده است. بنابراین مهمترین و اساسی ترین رویکرد این نهاد بحث توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی خانواده ها است.

وی افزود: شاید کمیته امداد در دهه های اخیر چندان وارد بحث توانمندسازی نشده است. اگرچه حمایت از استقلال خانواده صورت گرفت، اما جدی گرفته نشد و به شیوه فعلی اجرا نشد.

معاون اشتغال و خودارضایی کمیته مددکاری استان قزوین بیان کرد: کمیته مددکاری نهادی پیشرو در بحث اشتغال است; زیرا در دو سال گذشته بیش از 13 هزار شغل از طریق کمیته مددکاری استان ایجاد شده است.

وی افزود: با تلاش های خوب در بحث اشتغال، در سال 99 یک سوم اشتغال ایجاد شده در استان قزوین تحت پوشش کمیته حمایت قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: امسال 4 هزار و 700 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین مشغول به کار شده اند که از این تعداد 600 خانوار در شرکت ها و کارخانه ها و حدود 4 هزار و 100 نفر از طریق مراکز بانک اشتغال مشغول به کار شده اند.

پرداخت 368 میلیارد تن تسهیلات اشتغالزایی در دو سال گذشته


دهقانی محمدآبادی گفت: در دو سال گذشته بیش از 368 میلیارد تن خدمات بانکی و مزایای اشتغال برای خانواده هایی که مایل به کار بوده اند، ارائه شده است. پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش کمیته مددکاری استان قزوین این است که با حمایت های این نهاد با ایجاد اشتغال، درآمد، استقلال و عزت به خانواده ها کمک کند و با همین رویکرد به کار خود ادامه خواهد داد.

این مسئول بیان کرد: برای جلوگیری از آسیب به طرح های اشتغال و همچنین جلوگیری از انحرافات مالی در این بحث نظارت مستمری وجود دارد که البته خواست عموم مردم است و عملا شایسته اعتماد هستیم.

وی افزود: امسال 222 میلیارد تن منابع برای بحث اشتغال خانواده های نیازمند استان تخصیص یافت که 204 میلیارد تن آن از محل منابع بانکی بود که خوشبختانه با تعاملات خوبی در استان تاکنون 89 درصد از منابع بانکی تامین شده است. بالغ بر 179 میلیارد تن برداشت شد.

ایجاد 10000 شغل در سال 1401 را برآورد کنید


دهقانی محمدآبادی گفت: مابقی وام ها که از محل صندوق امداد و استان به میزان 10 میلیارد تن بوده، برای تسهیل اشتغال زنان سرپرست خانواری که امکان ارائه ضامن برای اخذ تسهیلات بانکی را ندارند، اعطا شد.

وی افزود: در سال 1401 کمیته حمایت برای ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در سراسر کشور برنامه ریزی کرده است که قطعاً سهم استان قزوین افزایش می یابد و پیش بینی می شود در سال آینده حدود 10 هزار شغل برای خانواده ها با حمایت این نهاد ایجاد شود. در استان.”

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین افزود: .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید