موسسات خیریه باید با همپوشانی برخورد کنند / موسسات خیریه کمیته های کوچک حمایت از محله هستند


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840136

عطاییان با تاکید بر اینکه خیران کمیته های کوچک حمایت از محله هستند، گفت: حوزه فعالیت این مراکز استانی است و به مناطق ضعیف نیز خدمات رسانی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، حسین عطایان با بیان اینکه بهترین اقدام خدمت به مردم است، دیدار فرمانده و امدادگران را یادآور شد و گفت: در سال های آینده به ویژه در ماجرای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شما که دارید. مشکل یک زن مسن را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب به مستضعفان رسیدگی می کرد و به همین دلیل بنیاد مستضعفان و کمیته امداد را تأسیس کرد، گفت: این افتخار است و از همه کاخ ها و کاخ های دنیا پیشی می گیرد.

رئیس مرکز نیکوکاری زینبیه افزود: با وجود اینکه نهادها و سازمان های مختلف از جمله خدمات اجتماعی، استانداری، نیروی انتظامی و کمیته امداد مجوز انفاق صادر می کنند، اما متاسفانه برخی افراد شخصا از فضای مجازی مبالغی را جمع آوری می کنند که غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه خیران باید با همپوشانی برخورد کنند، ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که کار مردم باید توسط مردم انجام شود و از حالت اداری خارج شود و ادارات فقط باید نظارت کنند.

عطایان بیان کرد: کمیته یاور امام نیز سامانه ای برای مقابله با این همپوشانی طراحی کرده است که در این سامانه همه نهادها می توانند با دریافت کد کاربری که چندین مزیت دیگر دارد، از نیازمندان مشورت کنند.

وی در تشریح مزایای این سامانه گفت: در این بررسی مشخص می شود فردی که به موسسات یا موسسات خیریه مراجعه می کند از کجا خدماتی دریافت می کند که نیاز به تحقیق ندارد و به افرادی که از موسسات با نام های نیازمند سوء استفاده می کنند. گرفته شده.

اهل بیت(ع) افزودند: مبادلات مالی آنها دارای یک سیستم شفاف و شفاف است تا از هرگونه تخلفی از سوی آنها جلوگیری شود. همه موسسات خیریه می توانند از ظرفیت ایجاد شده در سامانه خیریه برای جلوگیری از همپوشانی استفاده کنند.» چون تاکید مقام معظم رهبری نیز همین است، موسسات با بهره گیری از تسهیلات می توانند از همپوشانی جلوگیری کنند.

وی از وجود 279 خیریه در استان خبر داد و گفت: ثبت نام ها و گزارش ها به نام این مرکز و خیریه ثبت می شود. در این سامانه ثبت نام کمیته امداد وجود ندارد و تمامی فعالیت ها برای موسسه یا خیریه و مراکز ثبت می شود.

عطاییان با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد، هیأت های حسینی و سایر موارد با مجوز اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کنند، گفت: طبق قانون اگر فردی درخواست مراکز خیریه داشته باشد به او کمک می کنیم اما نمی توان به متکدیان شهر کمک کرد و مجبور به این کار نمی شود. “به آنها یادآوری کنید.

وی خاطرنشان کرد: نیازمندان برای حمایت قانونی ابتدا باید درخواست کمک کنند، اما متکدیان شهرداری و ناجی باید رسیدگی شود و در صورت نیاز نامه به امداد ارائه شود. یا کمیسیون اجتماعی، شخصی مشکل خود را به اطلاع عموم می رساند که یک نوع اطلاعات است که در این صورت با فرد تماس می گیرند و مشکل حل می شود.

این مداح اهل بیت(ع) یادآور شد: مجوز موسسات خیریه سالانه توسط کمیته امداد تمدید می شود و در صورت تخلف در محل با نظارت کامل لغو می شود که سوابق را دقیق و کامل می کند.

عطاییان با تاکید بر اینکه خیران کمیته های کوچک حمایت از محله هستند، گفت: حوزه فعالیت این مراکز استانی است و به مناطق ضعیف نیز خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: برخی از مراکز نیز دارای پرونده مراجعین هستند و کارهای اداری مراجعین را انجام می دهند. مرکز خیریه زینبیه تبریز نیز دارای 1200 پرونده مددجو و 511 پرونده ایتام و نیکوکار است که توسط 4 مددکار و با کمک خیرین بزرگ رسیدگی می شود که «مشکلات آنها در حد توان برطرف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید