کارکرد کامل نظام محسنین مستلزم اعتمادسازی به موسسات خیریه است


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805420

مسعود مهدویان فر مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با حضور در آستان مقدس حضرت زینب بنت امام موسی (ع) با اعضای گروه اجتماعی این بقعه شریف و سازمان های مردم نهاد فعال اجتماعی دیدار و گفتگو کرد. رشته.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز ؛ ظهر دیروز 12 بهمن ماه مسعود مهدویان فر مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با حضور در حرم حضرت زینب بنت امام موسی (ع) با اعضای گروه اجتماعی این حوزه دیدار و گفتگو کرد. این مقبره و سازمان های غیردولتی که در حوزه اجتماعی کار می کنند.

این کارمند که تنها یک ماه از مسئولیتش فاصله دارد، با حضور در این آستان افتخاری، از روند ساخت حرم حضرت زینب (س) بازدید می کند، با سازمان های مردم نهاد درباره مشکلات و مسائل و البته پیشنهادات آنها گفتگو می کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام ربانی تولیت حرم حضرت زینب و تنی چند از مسئولین این آستان به بیان دیدگاه های خود در خصوص چگونگی انجام امور خیر در اصفهان پرداختند.

آنها در مورد مدل و روش جدید انجام کار خیر صحبت کردند، راهی که با به حداقل رساندن هزینه های صدقه، خدمات بهتر و هدفمندتری را به نیازمندان ارائه می دهد، این اتفاق در جامعه رخ می دهد، یعنی علاوه بر حل نشدن مشکل، بر مشکلات مردم افزودند.

ایشان در واقع با اعتقاد به اینکه نظام کار خیر در کشور نیاز به اصلاح جدی دارد، گفتند که کار خیر و نیت خیر برای کار خیر کافی نیست، باید به خوبی های جاری و شیوه صحیح کار توجه ویژه شود.

مسعود مهدویان فر سپس گفت: باید هم افزایی تشکل های محلی و خیریه در زینبیه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با استقبال از آغاز جشنواره فجر گفت: چهار پنج سال پیش بحث حرم مطرح شد و من در جریان کار بودم تا پیگیری کنم. در مورد این موضوع”.

وی افزود: برای توسعه و افزایش اثربخشی فعالیت های اجتماعی در حرم زینبیه آماده خدمت رسانی به همه چیز هستیم. باید به مسائل اجتماعی در این مکان توجه بیشتری شود و سازمان ها در این راستا تلاش می کنند.»

مهدویان فر افزود: بحث انفاق و امور خیریه در کشور سابقه دارد، دفتر اعانه به بررسی خیریه های دنیا پرداخته است و نقطه موفقیت موسسات خیریه عدم دخالت دولت در آن است.

وی افزود: کارهای خیر با نیات خیریه زیاد است، اما دستگاه هماهنگ کننده وجود ندارد، بنابراین تلاش می کنیم پس از ایجاد اراده عمومی بین دستگاه های مختلف و ایجاد هم افزایی به بهترین نحو از ظرفیت قانونی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید بین سازمان ها و ادارات گفت وگو شود، اگر حسن نیت در مسیر درست نباشد نتیجه خوبی حاصل نمی شود، در این زمینه خیرین نباید دید دولتی داشته باشند و منتظر کمک های دولتی نباشند.

وی گفت: برخی از خیرین به دلیل اینکه احساس می کنند دست یاری دولت هستند، برنامه ریزی دولتی را نمی پذیرند که درست است، اما باید ساختار دولتی را که برای تسهیل این بخش ایجاد می شود، بپذیرند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کار جزیره ای موسسات و خیریه های مختلف جای تاسف دارد، البته نگرانی از این تعداد جای امیدواری است، اما این خیریه ها باید یک دست و یک صدا باشند تا داشته باشند. بیشتر – تاثیر خوب

این مسئول افزود: سامانه جامعی به نام محسنین برای خیران راه اندازی شده است که عملکرد کامل آن نیازمند اعتماد کامل خیریه های فعال است. این سیستم می تواند مشکلات فعلی در این زمینه را حل کند.»

مسعود مهدویان فر خاطرنشان کرد: تشکل های محلی نباید تنها در حوزه اجتماعی فعالیت کنند، این تشکل ها و تشکل ها باید در بحث های عمرانی و اقتصادی نیز فعالیت کنند تا دیگر مشکلات منطقه در این محله بیشتر نشود.

حجت الاسلام علی ربانی تولیت حرم زینبیه در این نشست گفت: پیگیری امور حرم نیازمند هم افزایی و اجتماع جدی است، کار باید سازمانی باشد که مورد تاکید مقام معظم رهبری و قرآن نیز باشد. “

حجت الاسلام علی دیانی افزود: این هم افزایی باید از یک طرف باشد، مثلاً دولت می تواند این کار را انجام دهد، اما ممکن است اصلاً زمانی برای رسیدن به این موارد نباشد و برای عملکرد بهتر باید با دانشگاه ها و پژوهش ها همکاری کرد.

وی تاکید کرد: کار علمی را با اساتید دانشگاه بررسی کرده و طرح جامعی را برای دو بخش آموزشی و پژوهشی آستان زینبیه نوشته ایم که اجرای آن بر عهده مسئولان است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد. “

مسعود مهدویان فر پس از پایان جلسات از پروژه عمرانی حرم حضرت زینب (س) بازدید کرد و در نهایت پای صحبت برخی تشکل های مردم نهاد، نهادهای فعال در حوزه اجتماعی منطقه 14 نشست.


6c14de9d 53db 45e7 a317 c336bc8ab564 خبر خاکستری


35a0d06c 1ca6 4803 8f79 ab7a68ec35ab خبر خاکستری


55bc0685 e5e7 4d3e 8d6a 3e51af769ce8 خبر خاکستری


a02bd8c5 0610 4803 833f f87558d51bde خبر خاکستری


9799f7f7 a918 45f0 b956 534e2ff738c7 خبر خاکستری


8b43ec19 0073 47ac 9c49 eb086180b891 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید