همکاری 5 ساله موسسات خیریه در ساخت 49 درصد کلاس های درس / موسسات خیریه دست ساختمان مدرسه کشور است.


زمان: 07:47 ساعت
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817017

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 49 درصد از اتاق های مدارس بهره برداری شده در 5 سال گذشته با مشارکت خیرین ساختمان مدارس ساخته شده که 17 درصد آن به طور کامل توسط خیرین و خیرین ساخته شده است. 32 درصد توسط دولت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرالله رخشانی مهر گفت: خیرین شعبه اصلی مدرسه در کشور ما هستند و فضاهای آموزشی زیادی با مشارکت این خیرین ساخته شده است.

وی افزود: همواره تلاش می کنیم از زحمات این شیرزنان و غیور ایران اسلامی ارج نهیم و قدردانی کنیم تا بتوانیم به نحو شایسته به این بزرگواران خدمت کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تعهدات خیرین نسبت به مدرسه سازی طی دو دهه گذشته روند صعودی قابل توجهی داشته است، گفت: در سال 2018، در سال 2018، شاهد افزایش تعهدات خیرین هستیم. بنابراین تعداد این تعهدات از 169 میلیارد ریال (حدود 17 میلیارد تن) در جشنواره اول به 33352 میلیارد ریال (3300 میلیارد تن) در بیست و سومین جشنواره سال 1400 رسید، وی تاکید کرد: 30 درصد مدارس موجود کشور با ساخت و ساز است. تلاش و مشارکت خیرین

رخشانی مهر افزود: روند رو به رشد سال های اخیر حاصل 20 سال سرمایه گذاری وزارت آموزش و پرورش در حوزه خیریه است و ادامه و ترویج این روند یکی از راهکارهای سازمان برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است. “

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های خیریه مدرسه سازی در سراسر کشور فرصتی برای تجلیل و قدردانی از زحمات ارزشمند این خیرین نیکوکار است که همه ساله با برنامه ریزی دقیق اجرا می شود، گفت: در این راستا بیش از 1000 خیر برای ساخت مدرسه اقدام می کنند. در سراسر کشور کشور مورد احترام است.

رئیس سازمان تعمیر، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: 49 درصد کلاس های درس استفاده شده مدارس در پنج سال گذشته با مشارکت خیرین ساختمان مدارس ساخته شده که 17 درصد آن به طور کامل توسط خیرین و خیرین ساخته شده است. 32 درصد دولت

رخشانی مهر با بیان اینکه سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت در پاسخ به نیازهای زمانه و بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی برای دستیابی به تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران تدوین و تصویب شد، گفت: «فناوری یکی از شش زیرسیستم اصلی نظام آموزش عمومی رسمی است که وظیفه اصلاح و تحول فضا، تجهیزات و فناوری در آموزش را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: این سند به عنوان مهم ترین سند بالادستی نظام تعلیم و تربیت اسلامی، اهتمام ویژه برای جلب مشارکت های اجتماعی شناسایی و تبیین شده است تا بستر مناسب آموزشی برای آینده سازان میهن عزیز اسلامی فراهم شود. آموزش و پرورش کشور در دو دهه گذشته تجربه موفق و موثری را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: تاکید سند بر تحول بنیادین آموزش و پرورش (فضا، تجهیزات و فناوری) بر حفظ و ارتقای مستمر سطح مشارکت خیرین مدرسه ساز نشان می دهد. اهمیت وزارت آموزش و پرورش در رشد شاخص های آموزشی.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید