همدردی خیریه در جنوبی ترین نقطه ایران مسئول دولتی را شوکه کرد/ راه اندازی کیف برای تسهیل فعالیت های خیریه در هرمزگان


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809833

توجه ویژه خیران به اقشار ضعیف کشور به ویژه در استان های جنوبی منجر به اقدامات مفیدی شده است، اما این تلاش ها مستلزم انسجام کامل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; خیریه ها و فعالیت های خیریه از دیرباز در سراسر ایران در حال انجام است، حضور خیریه ها در این کشور اسلامی باعث شده تا بسیاری از مردم از غبار محرومیت فاصله بگیرند و یا اندکی از آلام خود بکاهند.

نوع دوستی و حمایت متقابل مردم را می توان یکی از فرهنگ های اصیل عامه در ایران دانست، زیرا مهر همدلی ایرانی به راحتی دیگری گره خورده است.

وجود موسسات خیریه در برخی نقاط کشور ساماندهی شده اما در برخی نقاط از بانک اطلاعاتی کافی برخوردار نیست که در این راستا با اجرای بانک اطلاعاتی جامع منطقه ای، موج فعالیت های خیریه می تواند با چشمگیر و قابل توجهی همراه باشد. پیشرفت ملموس


شرایط ارتباط مستمر خیران و موسسات خیریه با استاندار را فراهم کنید


730212a7 758e 45c7 a5d1 32a4a04e40ef خبر خاکستری

میترا قاسمی راد، مدیر موسسه خیریه بیماران خاص و بزرگسالان مبتلا به سرطان هرمزگان در گفتگو با هرمز گفت: اقتدار. ما به راحتی می توانیم از فرصت های موجود برای حل مشکلات نیازمندان استفاده کنیم.

قاسمی راد در خصوص تهیه بانک جامع نیکوکاری در استان هرمزگان افزود: بانک اطلاعاتی در مدیریت های مختلف تشکیل می شود اما متاسفانه با جابجایی مدیران به ارگان های مختلف این بانک مغفول مانده و باعث ارتباط خیریه ها می شود. مقامات: «دولت ثبات ندارد.

انتقال یک مقام مسئول نباید منجر به جمع آوری مجدد پایگاه داده شود

وی ادامه داد: در حوزه درمان بارها از ما خواسته شده که اطلاعات خود را در اختیار نهادهای دولتی قرار دهیم اما با جابجایی یک مسئول این اطلاعات از بین می رود و منسوخ می شود و با تغییر سران باید این اقدام صورت گیرد. . دوباره “تکرار کنید.


415f9660 dc81 4a71 b3d6 218827dd9d8c خبر خاکستری

مدیرعامل موسسه خیریه بیماران خاص و بزرگسالان سرطانی استان هرمزگان گفت: نباید روند کار به گونه ای انجام شود که چندین جلسه برای ارائه خیرین، خیرین و خیران در حوزه های مختلف از جمله درمان دیگری تکرار نشود. ما نیاز به راه اندازی کسب و کار داریم و به یک بانک جامع برای دوره های مختلف نیاز داریم.

قاسمی راد در خصوص عملکرد این موسسه در استان هرمزگان گفت: فعالیت این موسسه خیریه از سال 82 آغاز شد و بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس و سرطان از جمله بیمارانی هستند که توانسته اند از خدمات این موسسه استفاده کنند. دور.”

وی گفت: برای گروه هدفمان خدماتی از قبیل هزینه های آزمایشگاهی، داروهای شیمی درمانی و داروهای تخصصی قابل ارائه از طریق داروخانه برای بیماری های خاص را هماهنگ و ارائه می کنیم.

به گفته وی، با هماهنگی های لازم، لوازم پزشکی مورد نیاز بیماران را با توجه به نیازهای پزشکی شامل ویلچر، عصا، کیسه کولوستومی و ترموپلاستیک سرطان مثانه و معده و همچنین یک گونه در اختیار خیرین قرار خواهیم داد. گفت که ما همه لوازم پزشکی لازم را به صورت خیرخواهانه ارائه می کنیم.

اعضای شورا متشکل از معتمدین و پزشکان استان می باشند

مدیرعامل موسسه خیریه بیماران خاص و بزرگسالان سرطانی هرمزگان گفت: خدمات موسسه ما تماماً برای مردم استانمان است و همچنین برای استان های همجوار مکاتبه رایگان است. اعضای هیئت مدیره این موسسه را داوطلبان و پزشکان تشکیل می دهند. آنها هم استانی هستند و در حال حاضر چهار پزشک متخصص در زمینه های تخصصی مرتبط با هم همکاری می کنند که یکی از موضوعات کلیدی این موسسه ارائه خدمات رایگان توسط پزشکانی است که در این گروه عضویت دارند.

قاسمی راد همچنین به بانک اطلاعاتی موجود در این موسسه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمامی مخاطبین و افرادی که تحت پوشش قرار می دهیم از کل استان و استان های همجوار هستند، نیازمند بانک اطلاعاتی هستیم که شامل تمامی مراکز درمانی و خیریه استان باشد و ایجاد کنیم. شهرها و حتی استانهای مجاور.

وی گفت: این بانک شامل بیمارستان ها، مراکز درمانی، خیریه های فعال در زمینه درمان بیماران خاص و سرطان در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و تهران است. روند درمان در استان ما اولین است و در صورت نیاز خدمات سایر استان های ارائه دهنده خدمات دولتی را به آنها ارائه خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه خیریه بیماران خاص و سرطان بزرگسالان استان هرمزگان گفت: این موسسه علاوه بر شهر بندرعباس از ظرفیت اسکان در استان های ویژه تهران و فارس نیز بهره مند است.

قاسمی راد در پایان با اشاره به اینکه خوشبختانه خیران زیادی در حوزه درمان در استان هرمزگان فعالیت می کنند، اما برخی از موسسات به دلیل مشکلات و هزینه های بالای درمان نمی توانند هزینه های درمانی را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: خیریه بیماران خاص در استان هرمزگان، در حال حاضر در استان هرمزگان از خدمات درمانی و بهداشتی برخوردار است. طبق لینک هایی که برای کمک به بیماران ایجاد کرده است، عضو هیئت مدیره موسسات خیریه و موسسات خیریه کشور و همچنین عضو شبکه سراسری سرطان است و می توانیم از طریق این شبکه ها برای مردم روستا به صورت رایگان خدمات دریافت کنیم. .

راه اندازی کیف برای تسهیل فعالیت موسسات خیریه در هرمزگان

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در روزهای اخیر با چند خیر برجسته کشوری و استانی دیدار کرد و جرقه جدیدی را در ذهن این مقام عالی رتبه دولتی در جنوب استان ایجاد کرد.


a1ca77c9 8078 4119 ad93 f11f1c582c5d خبر خاکستری

دوستی با تاکید بر اینکه کیسه تسهیل فعالیت موسسات خیریه در استان هرمزگان عرضه می شود، گفت: آرزوی خیرین سلامت کشور برای حضور در هرمزگان و ارائه خدمات به مناطق محروم قابل تقدیر است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با خیرین هرمزگانی گفت: خوب بودن و از مال و مال خیلی سخت است. تکرار تسهیل می شود.

وی افزود: در استان هرمزگان به بانک اطلاعاتی جامعی نیاز داریم که تمامی اطلاعات مربوط به نیازهای استان را در برگیرد و خیران به راحتی و به راحتی با این نیازها آشنا شده و برای رفع آن برنامه ریزی کنند.

بانک اطلاعاتی از موسسات خیریه سلامت در حال راه اندازی است

استاندار هرمزگان گفت: این بانک اطلاعاتی در حوزه بهداشت و درمان در حال ایجاد است و ما در این بانک به دنبال شمارش بیماران استان هستیم و اطلاعات آنها را به دست می آوریم تا بدانیم به عنوان مثال چند نفر در استان نیاز به سمعک دارند. یا چه تعداد از مردم روستا به دلیل شکاف لب و کام نیاز به جراحی زیبایی دارند، با کمک خیریه هایی که می توانند افرادی را که به دلیل مشکلات مالی به خدمات پزشکی دسترسی نداشته اند تحت پوشش قرار دهند.


3f503580 706b 4130 a917 5500a7e3b232 خبر خاکستری

وی افزود: یکی از مواردی که زمان کوتاه استان هرمزگان را شوکه کرد ظرفیت خیران کشور بود. در این مدت کوتاه موسسات خیریه سلامت برای حضور در روستاها و ارائه خدمات به بیماران در مناطق محروم تقاضای زیادی دارند، ادامه داد: در چند هفته اخیر شاهد حضور 4 گروه پزشکی سلامت و ارائه خدمات مختلف پزشکی بوده ایم. خدمات.

در حوزه مدارس همه نیازها مشخص است

دوستی گفت: در حوزه مدارس تقریباً همه نیازها و برنامه ها مشخص است و می دانیم چه تعداد پروژه مدرسه سازی باید انجام شود یا انجام شده است، اما در حوزه آبخیزداری هنوز بانک اطلاعاتی جامع مورد استفاده نداریم. توسط موسسات خیریه برای حضور و اجرای پروژه ها “برنامه ریزی.


6d8ea3ee 8ebc 41fc 8c51 390916b74ef4 خبر خاکستری

استاندار هرمزگان گفت: خیران ما مشکلی برای هزینه های خیریه و عام المنفعه ندارند، اما آنچه به این افراد آسیب می زند، بروکراسی اداری است که باید برای رفع این بروکراسی و تسهیل امور مربوط به حوزه خیریه برنامه ریزی کرد.

کیف سرمایه گذاری اقتصادی را آماده کرده ایم

وی افزود: ما سرمایه گذاری هایی را در زمینه اقتصاد کیف آماده کرده ایم. به عنوان مثال در حوزه اقتصاد و توسعه صنعتی 108 منطقه را در استان شناسایی کرده ایم و مجوزهای لازم را برای آنها گرفته ایم و سرمایه گذار می تواند کار خود را انجام دهد. با حضور و اعلام سرمایه‌گذاری. «سریع این کار را انجام دهید، ما نیز باید همین کار را برای امور خیریه انجام دهیم و خیریه‌ها به راحتی می‌توانند کارهای مربوط به کارهای خیر خود را انجام دهند.

دوستی گفت: در صورت فعال شدن انفاق، میزان انفاق در این استان افزایش می یابد و میزان نفوذ نیز افزایش می یابد، مشکل دیگری که تاکید می کنیم این است که نیکوکار بودن ربطی به افزایش درآمد و کسب درآمد ندارد، بنابراین همراهی می کنیم. خیریه هایی که مایل به سرمایه گذاری و پیگیری مشکلات خود هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید