آقا محمدی، عضو شورای تشخیص: 20 میلیون نفر در سراسر کشور در محله های کم برخوردار زندگی می کنند/ 2.5 میلیون ایرانی در 167 محله به شدت محروم هستند.

آقا محمدی، عضو شورای تشخیص: 20 میلیون نفر در سراسر کشور در محله های کم برخوردار زندگی می کنند/ 2.5 میلیون ایرانی در 167 محله به شدت محروم هستند.

آقا محمری عضو شورای تشخیص با بیان اینکه 202 محله کم برخوردار در کشور شناسایی شده است، گفت: 167 محله در رده محرومیت شدید قرار دارند که 2.5 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شود.

علی آقامحمدی درباره شناسایی 2 هزار و 20 محله محروم کشور گفت: 2 هزار و 20 محله با حدود 20 میلیون نفر جمعیت در سراسر کشور شناسایی شد. شاهد بازآفرینی شهری در این مناطق باشیم.

وی ادامه داد: این محلات توسط سازمان ها و نهادهای دولتی و یک هزار و 320 محله توسط سازمان بازآفرینی شهری و مابقی محله ها از گزارش سایر نهادها شناسایی شدند. مجموع همه محله هایی که احتمالاً به عنوان محله های کم درآمد طبقه بندی می شوند.

مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری درباره طبقه بندی محلات کم برخوردار برای سال 2020 گفت: برخی از این محلات از نظر محرومیت در طبقه افراطی، برخی در رده شدید و مابقی محله ها در رده بندی قرار گرفتند. دسته های بسیار فقیر و ضعیف

آقا محمدی در پاسخ به این سوال که این مناطق با چه تعداد از محله های جمعیتی در رده افراطی قرار دارند و این مناطق در کدام استان ها شناسایی شده اند، تصریح کرد: 167 محله با جمعیت 2 میلیون و 500 نفر در رده محرومیت قرار دارند. هزار نفر شامل جمعیت کشور می شود. این مناطق در تمام استان های کشور پراکنده است و این طور نیست که فقط در یک استان خاص متمرکز باشد.

وی در خصوص ضوابط شناسایی محله های بسیار شدید از نظر محرومیت و میزان درآمد این قشر، گفت: این مناطق از چندین امکانات خاص محروم هستند و این امکانات در این مناطق وجود ندارد و درآمد ساکنان این مناطق است. مساحت ها محاسبه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید