درخواست پزشک خانواده در مناطق کم برخوردار / همه افراد مناطق کم برخوردار بیمه سلامت دارند


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905529

این را رئیس ستاد تحول مناطق کم برخوردار کشور اعلام کرد

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات محروم گفت: همه مردم این محلات بیمه سلامت دارند و هیچ فردی بی بیمه نیست. سوال پزشک خانواده را هم اعمال کرد. این کار در محله های منتخب شروع شده و هر خانواده ای یک مورد دارد پزشکی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات محروم کشور در مراسم ستاد توانمندسازی محلات محروم کشور تحت عنوان جوانان محله 2020 (مسافران عصر ظهور) گفت: وی گفت: همه طرح هایی که در حوزه مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و بستر مادی ایجاد شده است باید اجرایی شود که با وزارتخانه ها امضا شده و ستادهای مربوطه در وزارتخانه ها تشکیل شده است. همچنین دانشگاه شریف با ستاد تفاهم نامه ای منعقد کرده است که بر اساس آن ظرفیت برگزاری دوره های بازرگانی برای 40 هزار نفر فراهم شده و سازمان برنامه و بودجه تامین مالی این کار را بر عهده گرفته است.

وی افزود: از سوی دیگر سازمان فنی حرفه ای ظرفیت آموزشی خود را برای این طرح فراهم کرده است. مرکز آمار ایران نیز سامانه جامع آماری مناطق محروم را طراحی کرده است و طرح تفصیلی در این حوزه اجرا خواهد شد.

آقامحمدی ادامه داد: وزارت بهداشت علاوه بر اینکه همه مردم این محلات را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده و هیچ فردی بدون بیمه نیست، موضوع پزشک خانواده را نیز اجرا کرده است که در محله های منتخب آغاز شده است. هر خانواده ای یک مورد دارد او پزشکی خواهد بود.

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات محروم ادامه داد: استفاده از سامانه های هوشمند از دیگر اقدامات این حوزه است. پوشیده است که این سامانه با داشتن تمامی امکانات ارتباطی می تواند تمام هزینه های کردها در مناطق کمتر برخوردار را نشان دهد.

وی تاکید کرد: 300 هزار واحد مسکونی نیز توافق شده و شهرداری اقدامات اولیه را انجام داده است و سازمان نوسازی شهر تهران نیز تمامی پست های برق، تیرهای زائد و مناطقی که نیاز به قیر دارند را شناسایی کرده است و امیدواریم بتوانیم گام های موثری برداریم. برای حل مشکلات این محله ها

معاون اجتماعی و استانی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در بخشی دیگر از این خدمت سربازی با اشاره به اینکه در زمان شروع به کار این پروژه معتقد بودیم که این کار الگو بوده و ویژگی های خاصی دارد، افزود: در این پروژه کار ما یک اردو دیدیم و سعی کردیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. ما با 110 محله شروع به کار کرده ایم و در حال حاضر 220 خانه احسان تشکیل شده است که تا پایان سال به 420 خانه احسان افزایش می یابد و به این ترتیب شبکه خدمات رسانی کاملاً مردمی را ارائه کرده ایم.

وی ادامه داد: طرح لبخند احسان را در محلات انجام دادیم که در 130 محله اجرا شد. در خدمات ورزشی 15 خرداد جام برگزار کردیم و طرح استعدادیابی کودکان این محلات را اجرا کردیم. این پروژه با فوتبال شروع شد و در مرحله بعد برای ورزش های رزمی نیز انجام می شود.

عسگری تاکید کرد: در حوزه خدمات شهروندی 110 منزل نیازمندان را نوسازی و 15 مدرسه را نوسازی کردیم. همچنین در توزیع بسته های معیشتی 15 هزار بسته معیشتی در این طرح و طرح نسیم احسان که مربوط به اهدای تجهیزات سرمایشی است نیز برای 210 مورد انجام شد.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال در این محلات، بنیاد برکت را موظف کرده ایم که 10 درصد ظرفیت اشتغال خود را به این محلات بیاورد و الگوی اشتغال حاشیه شهرها را در این طرح تدوین خواهیم کرد. تلاش ما بر این است که بسیاری از این افراد را به روستاها برگردانیم و علاوه بر ایجاد شغل برای آنها در روستاهایشان مشغول به کار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید