نبود پزشک عمومی مشکلی جدی در مناطق کم برخوردار است/ تحمل درد و رنج بیماری تا 280 کیلومتر برای درمان!


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885024

یکی از چالش های اصلی در حوزه مراقبت های بهداشتی کمبود پزشک به ویژه در مناطق فقیرنشین است. عدم حضور پزشک عمومی در بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان دلگان طی 2 هفته گذشته باعث تحمل درد و رنج بیماران شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، ارائه خدمات نوین پزشکی و تامین سلامت می تواند امید به زندگی را بهتر و بیشتر در جامعه افزایش دهد و به افزایش نشاط و سطح رفاه اجتماعی کمک کند.


اگرچه خدمات ارزنده ای برای محرومیت زدایی کشور انجام می شود اما خدمات ارائه شده در جنوب سیستان و بلوچستان در حوزه پزشکی نتوانسته مشکلات مردم را در حد مطلوب حل کند که در نهایت هزینه های هنگفت و گاه خسارات جبران ناپذیری را به همراه دارد. به مردم. .او می سازد.


یکی از مهم ترین مشکلاتی که در چند سال اخیر مردم روستاها به ویژه شهرستان دلگان با آن مواجه بوده اند، کمبود پزشک عمومی، متخصص و تجهیزات پزشکی مناسب است، مشکلاتی که خود را در انواع حوادث زندگی یا بیماری های مردم نشان می دهد. مردم این شهر و مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کرده اند، مشکل بیمار افزایش یافته و نگرانی خانواده های بیماران بیشتر خواهد شد.


بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان دلگان که اکثر مردم به آنجا مراجعه می کنند از 2 هفته پیش با کمبود پزشک عمومی مواجه بوده و مردم و بیمارانی که به اورژانس این بیمارستان مراجعه می کنند با خالی بودن یا باید منتظر بمانند. ساعت برای مراجعه به پزشک چه پزشک باشد و چه بدون پزشک، بیماران مجبورند برای درمان به شهرستان ایرانشهر بروند که علاوه بر سختی جاده و جاده های خطرناک جنوب استان، زمان را نیز برای بهبود از دست می دهند. درمان آنها



عدم حضور پرستار عمومی در اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) دلگان

یکی از شهروندان دلگانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روز گذشته بر اثر تصادف دست فرزندم شکسته و خراشیده شد که به دلیل آن به بیمارستان امام رضا علیه السلام مراجعه کردم اما اورژانس پزشک عمومی وجود نداشت. در بیمارستان.


وی افزود: با توجه به اینکه دست فرزندم هر لحظه خونریزی می کرد و ممکن بود حادثه بدتری رخ دهد برای مداوای وی به کلینیک های خصوصی شهرستان ایرانشهر مراجعه کردم.



سه میلیون تومان برای درمان دست می دهم

وی ادامه داد: با وجود اینکه فاصله منزل تا بیمارستان کمتر از سه کیلومتر است، اما به دلیل نبود پزشک در این بیمارستان، مجبور شدم مسافت 280 کیلومتری را تا ایرانشهر رفت و برگشت طی کنم و نزدیک به سه میلیون تومان هزینه کردم. برای درمان کودک mi.


این شهروند دلقانی بیان کرد: از فرماندار این شهرستان، رئیس مرکز بهداشت دلقان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تقاضای رفع این مشکل را داریم.



تهدید پزشکان عمومی دلیل عدم حضور پزشک در بیمارستان امام رضا (ع) است.

آیدان زنج رئیس بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان دلقان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در 2 هفته گذشته پزشک عمومی در اکثر شیفت های بیمارستان حضور نداشت و علت این امر، درگیری و تهدید برخی از شهروندان دلقانی با برخی پزشکان شایع بود که این پزشکان برای نجات جان خود از شهر خارج شده اند.


وی با بیان اینکه تمام اقدامات لازم برای تعیین پزشک عمومی انجام شده است، گفت: در حال بررسی و پیگیری مشکلات عدم حضور پزشک عمومی در بیمارستان هستیم و این مشکلات برطرف و رضایت مردم فراهم می شود. روزها.


رئیس بیمارستان امام رضا (ع) تصریح کرد: در حال حاضر این بیمارستان با کمبود پزشک عمومی مواجه نیست. طی 2 هفته گذشته به دلایلی بیمارستان پزشک عمومی حضور نداشته است اما این مشکل در حال رفع است و طی چند روز آینده به طور کامل برطرف خواهد شد.


وی بیان کرد: متخصصان زنان، زایمان، جراحان داخلی و سونوگرافی در طول هفته در بیمارستان حضور داشتند که در حال حاضر جراح داخلی و پزشک عمومی در اورژانس بیمارستان مشغول به کار هستند و از هفته آینده در تمامی ساعات پزشکان به صورت کامل حضور خواهند داشت.




انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید