برخورد جدی با پزشک در صورت ارائه سند در رسید خارج از تعرفه/ مدیریت صحیح بیماری بیمار نزد پزشک خانواده


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882766

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت داشتن پزشک خانواده برای مدیریت صحیح بیماری بیمار، گفت: در صورت ارائه سند مبنی بر دریافت هزینه اضافی از تعرفه یا زیر میزی، پزشک معالج به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر محسن رضایی آدریانی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی درباره موضوع درمان زیر میزی در تخصص های مختلف به ویژه زنان و زایمان، تصریح کرد: قطعا در صورت ارسال سند برای پرداخت به پزشک برای درمان زیر میزی اقدام جدی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با تعزیرات هماهنگی کرده ایم تا جریمه های بسیار سنگینی برای پزشکان متخلف در نظر گرفته شود.
معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه رسیدگی به زیر میزها در تمامی تخصص ها انجام می شود، گفت: در بیمارستان های دولتی این نظارت بیشتر است و اگر هزینه بالاتر از تعرفه اعلام شده باشد. رسیدگی خواهد شد.
وی گفت: هزینه زایمان طبیعی بسیار کمتر از زایمان سزارین است و بیمار نمی تواند درد را احساس کند و هزینه بیشتری بپردازد اما در سزارین چون عمل انجام می شود باید هزینه عمل پرداخت شود.
دکتر رضایی با اشاره به اینکه در نظر داریم پول بیشتری به پزشک اختصاص دهیم گفت: پرداخت خارج از تعرفه قابل قانونی نیست تا بیمار بیمه پایه یا اضافی دریافت کند.
وی افزود: یکی از راه های مقابله با دریافت هزینه های خارج از تعرفه یا زیر میز، درخواست فاکتور است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: متخصصی که در دوران بارداری از بیمار خود مراقبت می کند و در زمان زایمان به او مراجعه می کند بهتر از سایر پزشکان می تواند زایمان او را مدیریت کند.
وی ادامه داد: ویزیت هایی که در دوران بارداری از بیمار انجام می شود برای بررسی عملکرد بیمار و سلامت جنین است.
رضایی با اشاره به پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده باید در طول زندگی هر فرد حضور داشته باشد و مراقبت و درمان کند. زمانی که پزشک خانواده وجود داشته باشد، پزشک از سوابق پزشکی، حساسیت های دارویی، وضعیت روانی، سوابق جراحی، سوابق مصرف مواد مخدر و… اطلاع دارد و این موضوع در روند بهبودی وی تاثیر مثبت خواهد داشت.
وی گفت: مدیریت صحیح بیماری زمانی محقق می شود که نظام جامع ارجاع به پزشک خانواده وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید