رئیسی: دانشگاه بهترین مکان برای بحث و ارائه راهکار برای اتفاقات اخیر است، اما شرط این بحث، درک صحیح از مشکلات است/ اگر تحلیل ها تحت تاثیر رسانه ها و فضاهای مجازی باشد، راهکارهای ارائه شده منجر به خطا می شود. .

رئیسی: دانشگاه بهترین مکان برای بحث و ارائه راهکار برای اتفاقات اخیر است، اما شرط این بحث، درک صحیح از مشکلات است/ اگر تحلیل ها تحت تاثیر رسانه ها و فضاهای مجازی باشد، راهکارهای ارائه شده منجر به خطا می شود. .

روز جدید رئیس دانشگاه اینجا را بهترین مکان برای بحث در مورد اتفاقات اخیر و ارائه راه حل می داند و می افزاید: شرط مهم این بحث ها درک صحیح از مشکلات است. اگر مشکلات به خوبی تحلیل نشود یا تحلیل ها تحت تاثیر رسانه ها و فضای مجازی باشد تا حقیقت، راه حل های ارائه شده منجر به خطا می شود.

سیدابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در دیدار روسای دانشگاه های سراسر کشور، آن ها را مراکز پرنشاط و پویایی دانست که با علم آفرینی و ارتقای توانمندی های علمی برای کشور نیرو تولید کرده و دشمنان ایران را ناکام گذاشته اند.

رئیس جمهور علم و دانش را مهم ترین وسیله هدایت و نجات انسان و هموارسازی مسیر پیشرفت، تعالی و رسیدن به سعادت انسان برشمرد و افزود: قداست و قداست دانشگاه به همین دلیل است، پس مدیران. معلمان، دانش آموزان و همه ارکان و ارکان جامعه.» این امر علمی و دانشگاهی است که تلاش خود را بر حفظ و ارتقای روحیه علم و تولید دانش در دانشگاه ها متمرکز کنند.

رئیسی در ادامه سخنان خود شخصیت سیاسی را یکی از الزامات فضای دانشگاه دانست و تاکید کرد: سیاسی بودن دانشگاه به این معناست که دانشگاه باید جامعه و نیازهای آن را بیشتر و بهتر از هر بخش دیگری بشناسد و در برای خدمت به مردم باید اولویت های خود را با نظام مشکلات کشور همسو کند.»

رئیس جمهور همچنین به اتفاقات روزهای اخیر کشور از جمله در دانشگاه ها اشاره کرد و معتقد است که دانشگاه بهترین مکان برای بحث در مورد رویدادهای اخیر و ارائه راهکارها است و افزود: شرط مهم این بحث ها درک صحیح از موضوع است. چالش ها و مسائل؛ اگر مشکلات به خوبی تحلیل نشود یا تحلیل ها تحت تاثیر رسانه ها و فضای مجازی باشد تا حقیقت، راه حل های ارائه شده منجر به خطا می شود.

رئیس جمهور با تاکید بر این نکته مهم که جنگ امروز جنگ روایتی است، بر تبیین روایت واقعی و صادقانه تاکید کرد و گفت: دشمن تلاش زیادی کرده است که جلوی فعالیت های علمی، صنعتی، تولیدی و خدماتی را در کشور و ارتباطات ایران با ایران بگیرد. زمانی که او در اقدامات خود شکست خورد، شروع به توطئه و خرابکاری کرد.

رئیس جمهور با بیان نمونه هایی از پیشرفت های کشور که باعث شکست دشمن شد، گفت: دشمن به صراحت گفته است که تلاش می کند فروش نفت به ایران را به صفر برساند اما در حال حاضر صادرات نفت کشور به ارقام قبل از تحریم نزدیک است. رتبه علمی دانشگاه های کشور قابل توجه است و برخلاف میل و تلاش دشمن برای منزوی کردن کشور، ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه در حال گسترش است.

رتبه بندی معلمان پس از 11 سال تعلیق، وضعیت حقوق کارگران و مستمری بگیران در سال جاری، رشد 5 برابری روابط تجاری خارجی ایران و مثبت شدن تراز تجاری کشور، افزایش سهم ایران در ترانزیت، اقتصاد و علم و… پیشرفت فناوری منطقه از دیگر نمونه های رئیس جمهور در اشاره به نمونه هایی از پیشرفت های اخیر کشور بود.

رئیس جمهور افزود: البته در کنار این تحولات، وجود برخی کاستی ها و مشکلات در رفع گره های ذهنی در دانشگاه و برخی اقشار ایجاب می کند که جهاددانشگاهی تبیین را یکی از مهمترین اولویت های خود بداند.

رایضی با تاکید بر اینکه اولین و مهمترین راه تقویت نظم و آرامش در دانشگاه ها تبیین و رفع گره های ذهنی دانشجویان و معلمان است، معتقد است سازوکارها و ظرفیت موجود در دانشگاه برای حفظ نظم، انضباط و آرامش کافی است.

در این دیدار و پیش از سخنان رئیس جمهور، تعدادی از روسای دانشگاه ها و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید