رئیسی و قالیباف که بیشتر از ما برای احقاق حقوق کارگران دعا کردند هنوز وضعیت مستمری بگیران را حل نکرده اند/ تولیدکنندگان و کارفرمایان از نظر فنی تحت تاثیر این اغتشاشات هستند.

رئیسی و قالیباف که بیشتر از ما برای احقاق حقوق کارگران دعا کردند هنوز وضعیت مستمری بگیران را حل نکرده اند/ تولیدکنندگان و کارفرمایان از نظر فنی تحت تاثیر این اغتشاشات هستند.

روز جدید یک فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آقایان رئیسی و قالیباف بیش از ما آیاتی را در مورد حقوق جامعه کارگری و مظلومیت آنها خوانده اند، اما می بینیم که علیرغم اینکه شورای انتظامی نظر خود را داده و حق را به جامعه کارگری داده است. بازنشستگان ، این مشکل هنوز در نتیجه وارد نشده است.

سهیلا جلودارزاده در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم تا چه اندازه توانسته به شعارها و وعده های انتخاباتی جامه عمل بپوشاند، گفت: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و مردم ما با آن دست و پنجه نرم می کنند. من معتقدم اگر به عنوان یک آحاد مردم به عملکرد اقتصادی دولت نگاه کنیم بهتر است جدای از اینکه شورای عالی کار حقوق مناسبی را تعیین کرده است. و افزایش خوبی را برای وی در نظر گرفته است، تغییر چندانی نکرده و اتفاق مهمی در حوزه حقوق کارگران نیفتاده است.

این نماینده سابق شورای اسلامی ادامه داد: شرکت های مرتبط با شستا را دوستان وزرا و مسئولان تشکیل می دادند، برخی رفتند و برخی دیگر تازه وارد شدند و به این نهاد اقتصادی کارگری به عنوان صندوق ذخیره نگاه شد. برای مستمری بگیران طبق قانون قرار نبود کمتر از حداقل دستمزد پرداخت کنند و برای سایر رده ها افزایش 10 درصدی را در نظر داشتند که جامعه بازنشستگان را نگران کرده بود چرا که سال ها وعده و وعیدهای غیرممکنی در سال به آنها داده می شد. جهت جذب

وی افزود: آقایان رئیسی و قالیباف بیشتر از ما آیاتی را در مورد حقوق جامعه کارگری و مظلومیت آنها خوانده بودند، اما می بینیم که با وجود اینکه شورای انتظامی نظر خود را داده و حق را به بازنشستگان داده است، این مشکل هنوز حل نشده است

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: علاوه بر افزایش دستمزد افراد با حداقل دستمزد، تورم هم داریم که تا حدودی این درد را التیام می بخشد، اما تورم فقط چند روزی این اقدامات را راحت تر می کند، باید فکر کرد. مشکل حذف ارز از 4200 باعث شده بسیاری از کالاهای اساسی گران شود و پدر خانواده و کارگر برای خرید هر کالای اساسی هزینه های گزافی را متحمل شوند.

وی افزود: یکی از مراجع گفته بود که اوضاع بهتر خواهد شد، اما از این نظر نمی دانم با توجه به اینکه قبلاً هم چنین وعده هایی داده شده، چقدر به این وعده خوشبین بوده است. چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​وارد جریان رقابت برای قدرت شدیم. نمی دانم الان کجا هستیم. بهره برداری برای ما سودی نداشت و همچنان منتظریم ببینیم این وعده ها کجا محقق می شود.

جلودارزاده با بیان اینکه زمانی که آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه بود، از کارخانه ها بازدید می کرد و در مورد حقوق کارگران صحبت می کرد و اینکه امروز که رئیس جمهور شدند چقدر به این موضوع توجه داشتند، گفت: برای کارفرمایان و تولیدکنندگان این سال 57 است. درصد افزایش دستمزدها در این تکانه ها ضربه قاطعی بود که ضربه فنی به آنها وارد کرد و اگر امروز نگاه کنید می بینید که با ظرفیت پایین تولید می کنند و جلو می روند و تولید ما با تمام ظرفیت حرکت نمی کند. چون در تهیه ماده اولیه مشکل دارند و حتی کسانی که مجوز یک کالای خارجی داشتند امروز نمی توانند از آن استفاده کنند و در جامعه تولیدی ما مشکلات زیادی وجود دارد و اینطور نیست که از همه ظرفیت ها استفاده کنند. مجبور می شوند قیمت محصولات خود را افزایش دهند یا کوچک سازی چرخ تولید آنها را بچرخاند که خود تورم زا است و شرایط اقتصادی را بدتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید