بیش از 51 هزار مستمری مستمری بگیران اصلی و 45 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان هستند.


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854610

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیش از 51 هزار مستمری بگیران اصلی و بیش از 45 هزار نفر از افراد تحت تکفل و بازماندگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان زنجان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود عزیزانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص افزایش حقوق بیمه شدگان گفت: آنچه دولت مصوب و ابلاغ کرده آخرین معیار برای عملکرد تامین اجتماعی است و در استان بر این اساس عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق خردادماه با حقوق این ماه پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه به ترتیب در تیر و مرداد پرداخت می شود.

آزرهانی در خصوص اعتراض مستمری بگیران و مستمری بگیران به میزان حقوق دریافتی گفت: حداقل دستمزد که حدود 62 درصد از مستمری بگیران تامین اجتماعی اعم از مستمری بگیران اصلی، از کارافتادگان و تمامی بازماندگان را شامل می شود، 57.4 درصد افزایش یافته است. حداقل درآمد این گروه 5 میلیونی بازنشستگان 580.80 تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه میزان مستمری بگیران که بین حداقل دریافتی تا 10 میلیون تن است نیز 10 درصد به اضافه 650 هزار تن افزایش یافته است، گفت: حقوق سایر مستمری بگیران نیز افزایش یافته است. 10 درصد طبق مصوبه دولت

وی افزود: این افزایش هم مصوبه دولت است و هم اعمال قانون بالادستی یعنی. قانون بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی.

عزیزانی گفت: قانون همه صندوق های بازنشستگی را موظف کرده است که حقوق بازنشستگان را به همان میزان و حداکثر 10 درصد افزایش دهند که دولت برای اجرای این قانون اجرا کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیش از 51 هزار مستمری بگیران اصلی و بیش از 45 هزار نفر از افراد تحت تکفل و بازماندگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان زنجان هستند.

وی گفت: بر اساس آخرین دستوری که از سوی تامین اجتماعی صادر شده، آمادگی برقراری حقوق و پرداخت مابه التفاوت حقوق خرداد ماه امسال را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید