درد و رنج مردم حومه سنندج از چهل تکه آسفالت / عمل گرایی در مناطق کم برخوردار چه زمانی رخ داد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، حاشیه نشینان شهر سنندج مشکلات زیادی دارند که یکی از آنها سیاه نبودن کوچه ها و آسفالت خیابان های آنهاست، هرچند سنگفرش معابر یکی از نیازهای پیش پا افتاده برخی از شهروندان شهر یا منطقه شاید بالاتر از حد متوسط ​​به نظر برسد، اما به یکی از مهمترین مطالبات شهروندان سنندجی در منطقه نیسر، فرجه، کانی کوزله، عباس آباد و اسلام آباد تبدیل شود.

مردم ساکن در این مناطق پس از سال ها از نبود روکش و آسفالت مناسب رنج می برند و معتقدند شهرداری سنندج مصمم به حل مشکلات این منطقه نیست.

81044f47 40d6 4a99 9789 f02da9e8edcf خبر خاکستری

خیابان امنی وجود ندارد!

محمد حسینی شهروند سنندجی به کُردتودی می گوید: اگر روزانه در سطح شهر به خصوص در بزرگراه دکتر حسینی تردد کنید، شاهد تفاوت سطح، چاله ها و برآمدگی ها در خیابان ها خواهید بود. وضعیت نامناسب و بی کیفیتی راه های آسفالته به هیچ وجه در شأن مرکز استان نیست و در مواردی خسارات جانی و مالی را برای شهروندان به همراه داشته است.

وی گفت: متاسفانه هیچ یک از رانندگان در لاین سمت راست رانندگی نمی کنند، زیرا امواج روی آسفالت شرایط رانندگی خطرناکی را ایجاد می کند.

0137f197 7552 4150 b51c e5d3086501a7 خبر خاکستری

در دستور کار شهرداری آسفالت محل های پسماند است

فرزاد زارعی رئیس شورای شهر سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: تا چند روز دیگر شهردار سنندج لایحه بودجه شهرداری را تقدیم شورای شهر می کند که بر اساس سند قانونی بودجه ویژه ای برای حاشیه شهرها در نظر گرفته شده است.

فرزاد زارعی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت بلوار دکتر حسینی گفت: آیا شهروندان سنندجی شبانه روز هستند و رانندگانی که مجبورند هر روز در مسیر فوق تردد کنند پس از سال ها دچار نبودن مناسب نبودند. روسازی و آسفالت، امیدواریم مسئولین ما را در حل مشکلات پیشرو یاری کنند.

85962400 f623 4a50 a465 807f0f546230 خبر خاکستری

فرزاد زارعی کمبود اعتبار و تامین قیر را یکی از مشکلات اساسی شهرداری عنوان کرد و افزود: این عوامل باعث شده تا با نزدیک شدن به پایان فصل ساخت و ساز، بسیاری از کارهای نیمه تمام به اتمام برسد.

وی گفت: فصل آسفالت و فعالیت های عمرانی رو به پایان است و از ابتدای سال دوباره از سر گرفته می شود.

26a5ddeb 6b6e 44da a0cc db60342d5be2 خبر خاکستری

زارعی یادآور شد: ارتقای سطح کیفی آسفالت به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته یکی از اهداف مهم در شورای شهر و شهرداری های سنندج است که با زیرسازی و کیفیت مناسب و مدیریت بهینه عملیات آسفالت در اقشار ضعیف جامعه اجرا خواهد شد. مناطقی از شهر سنندج

22120521 0c3d 4220 86eb 3b6384adc61e خبر خاکستری

رویکرد شهرداری سنندج توزیع عادلانه خدمات در مناطق کم برخوردار است

سید انور رشیدی شهردار سنندج نیز در گفت و گو با کُردتودی گفت: رویکرد اعضای شورای شهر و شهرداری سنندج توجه به مناطق کم برخوردار و توزیع عادلانه خدمات در این مناطق است.

وی گفت: متأسفانه شهرداری مشکلات زیادی داشت که بدهی های گذشته، مطالبات پیمانکاران و عدم پرداخت حقوق به کارکنان شهرداری تنها بخشی از مواردی بود که در این مدت سعی کردیم رفع کنیم.

وی ادامه داد: برنامه آتی اعضای شورای شهرداری در بودجه 1401 و شهرداری توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در همه ابعاد عمومی و خدماتی از نظر عمرانی، فرهنگی، فضای سبز و … است. در حالی که قرارداد قبلی با پیمانکاران، بخش خصوصی برای آسفالت قرارداد داشت، به دو دلیل کمتر از آنچه تاکنون وعده داده شده عمل کرده است.

رشیدی افزود: افزایش دو برابری قیمت قیر (البته این دلیل بر روند اجرای قرارداد تاثیری نداشت) و شهرداری در انجام تعهدات خود عمل نکرد و با توجه به اینکه قیر در بورس کارخانه آسفالت شهرداری معامله می شود، متاسفانه با مشکل مواجه شدیم. عرضه سوخت در بورس (که بارها از سوی مقامات عالی رتبه کشور در وزارت دادگستری و وزارت کشور برای مردم توضیح داده شد).

وی در پایان گفت: وظیفه خود می دانم در بودجه های آتی شهرداری به مناطق کم برخوردار تا حاشیه شهرها توجه داشته باشم و در خدمت رسانی به شهروندان ساکن در مناطق فقیرنشین گام های مثبتی بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید