تکه تکه شدن تیم ملی در آستانه جام جهانی/ خبری از مدیریت بحران در فدراسیون فوتبال نیست!


ساعت: 08:08
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881832

رختکن تقسیم شده و انتظار برای بدترین نتایج در قطر.

اتفاقاتی که در روزهای پایانی رخ داد نشان داد که باید منتظر بدترین نتایج تاریخ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر باشیم و منتظر روزهای سخت باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ بعد از انتشار خبر دیدار چند تن از اعضای دولت با وزیر ورزش و جوانان در شامگاه چهارشنبه هفته گذشته، به سرعت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شایعاتی مبنی بر حضور تیم ملی در کانون مهم ترین بحث روزهای اخیر مطرح شد. .

اخراج عجولانه دراگان اسکوچیچ، اخراج فوری این مربی کروات و بازگشت کارلوس کی روش به اردوی جوانان فارس بدون شک مهمترین کلیدواژه های روزنامه ها، توییت ها و برنامه های تلویزیونی و رادیویی است. حاشیه امنیت نیمکت تیم ملی زمانی از بین رفت که نقش فدراسیون فوتبال در این مهم نادیده گرفته شد.

به همان اندازه که در جامعه دعواهای له یا علیه کادر فنی تیم ملی وجود دارد، این دوگانگی در رختکن تیم ملی نیز وجود دارد و دخالت خودسرانه برخی بازیکنان در انتشار مطلبی به عنوان پست تیم ملی باعث ایجاد تفرقه و تفرقه بیشتر شده است. تفرقه در اتاق رختکن، پاشنه آشیل مجموعه فعلی را پیدا کنید و تبدیل شوید.

همیشه در مورد تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ گفته می‌شود که این کروات خیلی با طناب راه می‌رود و بیشتر بازیکنانش به غیر از پیراهن تیم ملی هیچ کاری با او ندارند، اما این گفته زمانی که می‌توانی بمیری درست ثابت شد. کروات را در انتهای خط تصور کرد.

انتشار چند خبر از چند بازیکن ملی پوش که اساسا در ترکیب دراگان اسکوچیچ جایگاه ثابتی داشتند یا علیرغم عملکرد ضعیفشان در تیم های باشگاهی همیشه در لیست حضور در اردوی تیم ملی بودند، در ابتدا نشان از عقب ماندگی و حمایت از تیم ملی داشت. سرمربی او

پس از چند ساعت خواب پسران اسکوچیچ محو شد. جایی که بزرگان و کاپیتان های تیم ملی فوتبال با انتشار یک استوری نشان دادند که با تفکر این دیگر بازیکنان موافق نیستند و این سمت را موضع رسمی تیم ملی نمی دانند.

در حالی که هیچ موضع رسمی در مورد این رسوایی عجیب وجود نداشت، ناگهان سخنگوی و رئیس فدراسیون فوتبال سعی کردند نشان دهند همه چیز خوب است و این اختلافات غیرعادی نیست. تلاش مذبوحانه فدراسیونی که صاحب ندارد.

فدراسیون موقت به رهبری سیدمیرشاد مجدی و احسان اصولی صفر نشان داده که از کوچکترین مداخله مدیریتی در جمع آوری سود ناتوان است و تنها با تلاش دولت های قبلی و سایر سازمان ها زندگی می کند. ناکامی سران فدراسیون یکی از مهم ترین دلایل این تقسیم بندی تیم ملی است.

در این فدراسیون اخبار موثق و بحران های فراملی از شایعات ساخته می شود و کوه های بزرگ از کاه ساخته می شود. زیرا هیچ کس حاضر نیست از منافع و جاه طلبی های شخصی خود برای ارتقاء و پیشرفت فدراسیون و تیم ملی در ساختن سئول دست بکشد. و این در آستانه انتخابات ریاست فدراسیون!

تیم ملی قربانی بازی های سیاسی و لابی اعضای فدراسیون شده است و جدای از حضور دراگان اسکوچیچ، کارلوس کی روش یا حتی سرمربی ایران، شأن رئیس کادر فنی بوده است. مورد سوال و آسیب قرار گرفته است. در این میان فراموش نکنیم که نقش مدیر و سرپرست تیم ملی چیست؛ سرپرستی که به جای مدیریت بحران، اکنون در قطر مشغول تهیه آگهی های بازرگانی جام جهانی است.

انگار همه دور هم جمع شدند تا برای خود یک کلاه نمدی برای رنکینگ تیم ملی در جام جهانی بسازند و وقتی به چنین دردسری می افتند هرچه سریعتر از آتش دور می شوند. با این تفرقه و دودستگی در رختکن قطعا روزهای خوبی برای فوتبال ایران در پیش نیست.

در فاصله حدود 5 ماه تا آغاز جام جهانی 2022، بی جا نیست اگر با توجه به شرایط فعلی این تیم ملی تصور کنیم که در قطر سرگرمی به معنای کامل کلمه باشد و منتظر باشیم. بدترین جام جهانی تاریخ ایران در آذرماه؛ آن هم در این گروه سخت و با این ایده های متفاوت برای بازی های فوق العاده حساس.

فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال بومی سنگ برداشت و شیشه ویترین خود که تیم ملی بزرگسالان است را شکست. با این تفاسیر فقط می توان دعا کرد که تیم ملی گل های زیادی از رقبای سرشناس خود نگیرد و تحقیر نشود. یک برد و حتی یک تساوی پیشنهاد می شود!

دیدگاهتان را بنویسید