بازی عجیب رئیس فدراسیون فوتبال با وقار تیم ملی/ خبری از حضور نکونام در جام جهانی نیست!


ساعت: 08:22
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906513

علیرغم مخالفت صریح مدیرعامل باشگاه خوزستان؛

به نظر می رسد رئیس فدراسیون فوتبال بازی عجیبی را در تخریب حیثیت نیمکت تیم ملی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پیش از بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران و در آخرین روزهای حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی، از جواد نکونام و یکی دو گزینه دیگر به عنوان جایگزین های ایرانی احتمالی جوایج پارسی سرمربی کروات نام برده می شد.

با انتخاب یک پیرمرد پرتغالی از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی، شانس نکونام دوباره کم نشده و کی روش در اولین قدم از شاگرد و کاپیتان سابق محبوبش به عنوان اولین و تنها گزینه دستیار خود در این کشور را درخواست کرده است. جام جهانی 2022 – قطر و احتمالا جام ملت های 2023 در آن کشور.

با این حال تاکنون هیچ پیشرفتی در روند مذاکرات فدراسیون فوتبال با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه اهوازی حاصل نشده است اما مهدی تاج به عنوان سرپرست فوتبال ایران در هر مصاحبه ای به جمع بندی برجام اشاره می کند. روند مذاکرات و تایید حضور نکونام روی نیمکت تیم ملی این اظهارات را با موضع قاطع حمیدرضا گرشاسبی همراه بود.

مدیرعامل باشگاه فولاد بارها اعلام کرده است که نمی خواهد سرمربی خوزستان را حتی به صورت پاره وقت و موقت برای حضور در نیمکت تیم ملی آزاد کند و خود جواد نیز در اظهاراتی متفاوت این موضوع را بیان کرد. اما معلوم نیست که اظهارات نادرست تاج علت آن چیست؟

حمیدرضا گرشاسبی شب گذشته برای چندمین بار تیتر زد: «کارلوس کی روش این رفتار را می بیند، چه فکری درباره خودش می کند؟» دیشب با نکونام صحبت کردم و او گفت در فولاد می ماند و ما هم مخالف حضور او در تیم ملی هستیم.

با توجه به مرحله هجدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم فوتبال فولاد به عنوان تنها نماینده فوتبال باشگاهی ایران در این مسابقات، گرشاسبی با پیوستن جواد نکونام به تیم ملی موافقت نکرد و حتی از کلمه نیمه وقت استفاده کرد. من می دانم که نوعی بی احترامی به او است، اما هنوز هم تاج و تخت به طرز عجیبی روی این موضوع اصرار دارد.


اصرار عجیب کی روش; بازی عجیب تاج

شکی نیست که فدراسیون در این برهه حساس باید به طور کامل به خواسته های سرمربی تیم ملی عمل کند اما به گفته رئیس فدراسیون فوتبال این سخنان به نوعی مغایر با واقعیت و خلاف شأن یک تیم ملی است. . آن هم در شرایطی که چیزی تا جام جهانی باقی نمانده است.

اگرچه گذشته کی روش در استفاده از مربیان ایرانی در کنارش در تیم ملی چندان روشن نیست و او هرگز به آن اعتقاد نداشته است، اما می توان فهمید پیر فرزانه پرتغالی به یقین می داند که نکونام مربی آزاد نیست و به این تیم می پیوندد. برای ملی عملاً غیرممکن خواهد بود که چنین تصمیمی گرفته باشد.

اما نقش فدراسیون فوتبال در این موضوع مهمتر است و اگر باشگاه فولاد نمی خواهد طبق قوانین سرمربی خود را آزاد کند، نباید به این موضوع دامن زد. ادامه این روند فرسایشی قطعا به ضرر تیم ملی است که هم اکنون جای خود را روی نیمکت خالی کرده و فرصتی برای اجرای ایده های سرمربی بعدی ندارد.

از سوی دیگر، راجر دسا، سرمربی موزامبیک و معتمد CQ، اکنون به مرد شماره یک تاکتیکی تیم ملی تبدیل شده است و همه مسائل از جمله طراحی تمرینات و مسائل فنی زیر نظر کارلوس کی روش در راضی نبودن اوست. تیم ملی حتی با یک پست رسمی.

به گفته نایب رئیس دوم این فدراسیون، جلسه مهم امروز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در شرایطی برگزار می شود که مسائل مالی و مدیریتی دستور دومین جلسه هیات مدیره جدید است و حداقل قنبرزاده این کار را انجام داد. به انتصاب روی صندلی بدون صاحب نیمکت تیم ملی اشاره نکن.

شاید در این بین تاج برای رسیدن به اهداف فدراسیون و تیم ملی به دنبال ایجاد یک بازی روانی در باشگاه فولاد باشد که البته با 2 شکست متوالی این باخت نصیب باشگاه اهوازی شد. وقار و قداست نیمکت تیم ملی تنها عامل نادیده گرفته شده از سوی رئیس فدراسیون است و قطعا این سناریو پایان خوشی نخواهد داشت.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید