آسفالت جاده ها، جست و جوی پشیمان شد/ عبور رانندگان هفت خوان رستم از چهل قطعه آسفالت در زاهدان


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818457

چهل تکه و آسفالت ناهمگون کلانشهر زاهدان وصله غیر قابل اعتمادی است که علاوه بر تحمیل هزینه های هنگفت ماهانه برای تعمیرات تودوزی و کمک فنر خودروها؛ همچنین بر سلامت افراد به ویژه ستون فقرات تأثیر می گذارد. چون برای عبور از یک خیابان باید از هفت خوان رستم عبور کرد.

از سوراخی به سوراخ دیگر ترمزهای ناگهانی، بوق های ممتد و تغییر لاین فوری هنوز رد نشده و به دلیل گاز غیر متعارف و بدون علامت ناگهان به جلو پرت می شوید، اخطار گذشته است و حالا شما کاسه را در دست من دارید و باید به قیمت تعمیر تودوزی یا کمک فنر خودرو فکر کنید.

عبور از چهل قطعه و آسفالت های متنوع، چالشی روزمره برای شهروندان کلانشهر زاهدانی است که علیرغم وعده ها و وعده های شورای شهر و شهرداری همچنان به مبارزه با آن ادامه می دهد. اما این روزها مسافران نوروزی هم گرفتار شده اند و گلایه های زیادی دارند چرا که در شهر حتی خیابانی بدون سوراخ و نخ نمی توان دید.

فقط به خیابان های امام خمینی یا مصطفی خمینی در این شهر فکر کنید، آنچه که بیش از همه به چشم می خورد توقف مداوم خودروهایی است که باید از چهل تکه این خیابان عبور کنند، حالا این را به دست اندازهایی که یکی پس از دیگری ظاهر می شوند اضافه کنید. در دست و بازی با روحیه شهروندان به ویژه رانندگان.

البته این مشکل تنها به خیابان های اصلی خلاصه نمی شود، بلکه کوچه های پشتی و فرعی هم دست کمی از این ماجرا ندارند و گشت و گذار در این خیابان ها به اصلاح کلان شهر ختم نمی شود. مگر می شود در شهری مثل زاهدان پشت فرمان نشست و با خیال راحت رانندگی کرد؟ سوراخ ها (هر چند کم عمق)، ترک های کف آسفالت، لکه های دائمی و سرعت گیرها صبر انسان را پر می کند.


aa722971 6ce9 48d3 9ee3 e2c126fb9ad9 خبر خاکستری

زمانی که حقوق شهروندی در محله های فقیر نشین شهر از بین رفت

رضایی یکی از شهروندان زاهدانی گفت: مردم با وجود پرداخت عوارض شهرداری کمترین خدمات را دریافت می کنند.

وی افزود: عملکرد ضعیف شهرداری در بهسازی یا نوسازی آسفالت شهری از یک سو و عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان و کنده کاری های متوالی از سوی دیگر، ناآرامی های زیادی را در زاهدان به وجود آورده است که فقط شهروندان هزینه کرده اند.”


5c924aef b8fb 4ead 91ed f71985dc6393 خبر خاکستری

این شهروند با بیان اینکه خیابان های زاهدان برای مردم زیبا نیست، ادامه داد: شورای شهر و شهرداری باید با برنامه ریزی مناسب در جهت بهبود وضعیت آسفالت معابر شهر که یکی از خواسته های اصلی ما شهروندان است، گام بردارند. فقط خیابان های اصلی شهر کافی نیست.

شهرداری باید برای رفع مشکل آسیب های آسفالت گامی اساسی بردارد

امیریان یکی از مسافران نوروزی که زاهدان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده است، گفت: وضعیت فعلی آسفالت خیابان های این شهر مساعد نیست یا نقاط غیراصولی و شتاب دهنده های غیراستاندارد آسیبی به تودوزی خودرو وارد می کند. و مردم را ناراحت کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در این شهر باید برای رفع مشکل خسارت آسفالت گامی اساسی بردارد، اضافه کرد: آنچه مشخص است عدم هماهنگی امکانات خدماتی، گودبرداری هایی که هنوز زخم هایشان التیام نیافته و آسفالت آنها است. ریخته شده یا سایر تجهیزات خدمات حفر شده؛ و حفاری های قبلی به دست شانس سپرده شد، طوری راه می رویم که انگار در حال موج سواری هستیم.


19d43200 7f5c 4234 a462 c0ee0f401d60 خبر خاکستری

مسئولان مردم را درک نمی کنند

راشکی یکی از رانندگان تاکسی می گوید که هر ماه هزینه زیادی را صرف تعمیر خودرو می کند. خیابان های این شهر اولیه و فرعی تفاوتی با هم ندارند، همه آنها تپه ها و تپه هایی دارند که نه تنها به خودرو بلکه به سلامت مسافران نیز آسیب می رساند.

وی ادامه داد: چاله های این شهر به قدری زیاد است که گاهی شهروندان به صورت خودجوش آن را پر می کنند.

راننده گفت: انجام حرکات مارپیچ از طریق این سوراخ از یک سو منجر به تصادف می شود، از سوی دیگر هزینه لاستیک، فنر و اثاثیه را تحمیل می کند و این مشکل ما را نگران کرده است. چون ما توان خرید قطعات گران قیمت خودرو را نداریم و مسئولان هم درک درستی از مردم ندارند.

پایگاه خبری عصرهامون آماده انتشار پاسخ کارکنان نهادها و ارگان های مرتبط با این گزارش می باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید