آسفالت چهل قطعه; سهم مردم زابل در خدمات شهری


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894022

گزارشی از وضعیت آشفته و نامرتب آسفالت شمال سیستان و بلوچستان؛

تنها با عبور از یکی از خیابان های اصلی شهر زابل شاهد انسداد آسفالت در میان چاله ها خواهیم بود. موضوعی که سازمان های خدماتی در آن نقش مهمی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون، کمتر جاده و خیابانی در شهر زابل است که آثاری از کندن، کوبیدن و فرسودگی آسفالت در آن دیده نشود و در واقع این امر به یکی از مهم ترین نیازهای مردم شهر زابل تبدیل شده است. جاده‌هایی که حفاری‌های گسترده برخی از شرکت‌های خدمات‌دهنده آسفالت را دنبال می‌کنند، نیم‌دوخته و دوخته‌شده هستند و به گفته شهروندان این امر هزینه‌های زیادی را به مالکان خودرو تحمیل کرده است.

وضعیت معابر و خیابان های شهر یکی از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت زندگی شهروندان و رضایت مردم از کار شهرداری ها به شمار می رود اما در شهر زابل این معضل روز به روز بدتر شده و تبدیل شده است. مشکلی ناتمام چند ساله و مردم از این وضعیت به تنگ آمدند و به مطالبه عمومی تبدیل شد.

بسیاری از خیابان ها و معابر شهر زابل برای اجرای پروژه های گاز، فاضلاب، آب، مخابرات و برق بارها حفاری شده اند و نوار حفاری شده یا بدون تعمیر رها شده و یا به صورت غیراصولی بدون زیرساخت، چاله های ایجاد شده تعمیر شده است. در سطح خیابان ها و همچنین حفاری های انجام شده توسط شرکت هایی مانند لوله کشی، مخابرات و گاز که بدون بهسازی رها شده است، مسدود شدن خودروها و به دلیل وضعیت نامناسب آسفالت راه آهن را از بین برده است. در خیابان های شهر، صاحبان خودرو باید سالی یک یا دو بار آن را تعمیر کنند. برای تعمیر جلوی ماشین خود به کارگاه بروید.

وضعیت آسفالت زابل به هم ریخته و پیچیده است

یکی از شهروندان تاکسی ران در این زمینه به خبرنگار اوشیدا گفت: آسفالت خیابان ها و معابر شهر زابل معضل لاینحل این شهر است تا جایی که تحقق خواسته شهروندان برای برخورد با آسفالت. ترحمی دیرینه برای مردم شده است.خیابانی که زیبایی آنها در پس زشتی آسفالتشان پنهان است و رانندگانی که کیفیت آسفالتشان سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار داده است. و این خلاصه ای از وضعیت آشفته و پیچیده آسفالت خیابان های زابل است.

نوذری یکی دیگر از شهروندان زابلی نیز در این باره گفت: وقتی حفاری و لوله کشی گاز شهری با این سرعت انجام می شود این سوال مطرح است که چرا تعمیر آن در فاصله زمانی نزدیک به یک سال انجام می شود و روزی حفاری ها انجام می شود. تعمیر شده با خاک پر می شوند و فردای آن روز خاک را خالی می کنند و ماسه می ریزند و خبری از آسفالت نیست.

یکی از شهروندان ساکن در یکی از خیابان های حاشیه شهر با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت محل سکونت خود گفت: وضعیت آسفالت خیابان های این منطقه مدت هاست که وضعیت نامناسبی دارد. حتی با روکش آسفالت به دلیل نبود زیرساخت مناسب و عدم استفاده از مصالح.» در تولید آسفالت مرغوب این مشکلات دوچندان می شود و هزینه ها نیز از بین می رود.

مرمت آسفالت برنامه امسال شهرداری ژابل است


محمد پودینه شهردار زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا اظهار داشت: یکی از برنامه های امسال مجموعه شهر رسیدگی به وضعیت آسفالت و رفع مشکلات این منطقه است چرا که این یکی از برنامه های موجود است. مطالبات برحق شهروندان و شبانه روز پیگیر مشکلات شهر هستیم.

وی افزود: در زمینه روسازی و تسطیح نیز سال گذشته حدود 10 هزار متر مربع موزاییک خریداری شد که اکنون به همین میزان مجددا خریداری شده تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم و با قوت در حال اجرا است. و تلاش ها برای جذب پیمانکاران خصوصی در حال انجام است.

پودینه ادامه داد: در خصوص آسفالت خیابان ها نیز آمادگی کامل توسط شهرداری وجود دارد، اما طرح گازرسانی شرکت گاز، حفاری و گود شدن لوله ها و نصب علمک توسط این شرکت باعث آسفالت ریزی شد. جاده ها و خیابان ها به تاخیر بیفتد.

وی تصریح کرد: آثار گودبرداری و فرسودگی آسفالت در واقع ضرر مضاعف برای مردم است، زیرا هزینه های آسفالت و فرآوری علاوه بر آسیب به جلوی خودروها، آسیب مضاعفی به حوزه ملی و اجتماعی نیز وارد می کند. سرمایه، پایتخت.

شهردار زابل خاطرنشان کرد: من به شخصه از وضعیت زابل راضی نیستم و با توجه به مشکلاتی که در سطح شهر وجود دارد این نیز دغدغه شهرداری است شهر را تغییر دهید.

محمد پودینه تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرداری داریم کمبود نیروی کار است و متاسفانه بسیاری از کارگران ساختمانی مشکل فیزیکی دارند و نمی توانند کار کنند.

وی ادامه داد: در خصوص ساخت پیاده رو نیز در حال خرید مصالح برای تسطیح، هماهنگی های لازم برای پیمانکار خصوصی و نظارت هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید