جمع آوری سگ های ولگرد در قم یک جست و جوی عمومی + فیلم


ساعت: 21:47
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881889

در دو هفته گذشته چهار مورد حمله سگ به کودکان در قم رخ داد که متاسفانه دو مورد منجر به مرگ کودکان 4 و 6 ساله شد، به همین دلیل جمع آوری سگ ها از سطح شهر به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده است. قم و با ارسال فیلم جولان. سگ‌ها در سراسر شهر خواستار جمع‌آوری سریع‌تر سگ‌ها شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا ،در چند روز گذشته انتشار خبر مرگ دو کودک 4 و 6 ساله در کوم توسط سگ ها احساسات عمومی را جریحه دار کرده است و مردم از مسئولان خواستار جمع آوری سگ ها شده اند و برخی از شهروندان فیلم هایی از دویدن سگ ها در اطراف محل خود ارسال کرده اند. زندگی نیاز به سرعت بیشتری در جمع آوری سگ دارد.

البته در دو هفته گذشته 4 مورد سگ گزیدگی و حمله به مردم در منطقه دامشهر مشاهده شد که 2 مورد توسط سگ های ولگرد و 2 مورد مربوط به سگ های گله و دامداری بوده که منجر به 2 کودک خردسال شد. جان خود را از دست دادند.


خبر خاکستری

پس از تقاضای مردم برای جمع آوری سگ از سطح شهر، حمایت و جو رسانه ای نامناسب حامیان نگهداری سگ در محیط شهری و منازل باعث شد شهرداری در جمع آوری سگ ها با احتیاط بیشتری عمل کند و یا کار را با سرعت کمتری انجام دهد.

سیدمیتبی سبحانی عضو شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: سازمان پسماند شهرداری قم وظیفه جمع آوری سگ ها را بر عهده دارد و این مشکل به خوبی در حال رفع است. و در جاهایی که سگ های ولگرد زیاد است تله می گذارد و سگ ها را پس از افتادن در تله ها به مراکز مورد نظر منتقل می کند و کشتن و نابودی سگ های ولگرد به هیچ وجه امری نیست و سگ ها هستند. زنده گرفته شده

سبحانی ادامه داد: پس از جمع آوری سگ های ولگرد، سگ های با ارزش و قابل استفاده به مراکز لازم مانند دامداری ها فرستاده می شوند و سگ هایی که ارزش کار ندارند تا پایان طبیعی به زندگی خود در مراکز نگهداری می مانند. .

وی با اشاره به اینکه برخی از حامیان حیوانات در این زمینه افراط می کنند، گفت: گروه های مختلف غیردولتی هستند که به شدت طرفدار حیوانات هستند و مخالف احتکار حیوانات از جمله سگ هستند و طرفدار زندگی سگ ها در داخل خانه هستند. شهرها و خانه ها وجود دارد و سازمان پسماند شهرداری تحت فشار این گروه هاست.

سگ‌گردی در شهر علاوه بر سگ‌های ولگرد که باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شود، باعث ایجاد ترس در خانواده‌ها و کودکان می‌شود، اما طرفداران حیوانات خانگی که می‌توان گفت فقط ظاهر حامی دارند و در واقع با آوردن سگ‌ها به خانه‌ها باعث شده‌اند. سگ‌ها را رنج می‌دهند و آنها را از زندگی طبیعی دور می‌کنند، جو ایجاد می‌کنند، مانع اجرای قانون می‌شوند که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد.

احمدی یکی از شهروندان قمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: ما مسلمانیم و از نظر اسلام اگر می خواهیم سگ را از شهر ببریم یا می گویم سگ های گردشی به حیوانات آسیب برسانیم گناه است. داخل شهر باعث ترس و ناراحتی می شود. خانواده ها، برخی از طرفداران سگ با جنجال های رسانه ای ما را به ظلم به حیوانات متهم می کنند، در حالی که هیچکس نمی گوید سگ ها باید معدوم شوند، بلکه می خواهیم سگ ها را جمع آوری کنیم تا در مراکزی که شهرداری دارد و یا به مکان هایی که نیاز به سگ دارند نگهداری شوند. مانند مزارع حیوانات یا سگ های نگهبان.

وی گفت: هر موجودی که خداوند آفریده بی هدف نیست، هدف از ایجاد سگ این نیست که در خانه و کوچه و خیابان باشد، بلکه استفاده صحیح از سگ جایگاه ویژه خود را دارد و از سگ ها فاصله می گیرند. طبیعت واقعی است و فقط شعار می دهند که نمی توان به خاطر آنها جان کودکان را به خطر انداخت، مسئولان باید سگ ها را از شهر دور کنند.

مسلم هانی معاون دادستان عمومی و انقلاب قم در این خصوص با اشاره به دستگیری افرادی که با اقدامات خودسرانه خود موجب اغتشاش عمومی در دامشهر شده بودند، اظهار داشت: در این رابطه پنج نفر از این افراد دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل شد. .

وی تصریح کرد: هرگز اجازه نمی دهیم عده ای با اقدامات غیرقانونی خود سلامت مردم را به خطر بیندازند و اقدامات لازم برای کنترل محیط زیست و اجرای تصمیمات استان انجام شده است.

همچنین عباس زکریان استاندار قم گفت: پس از اتفاقات تلخ اخیر و مرگ دو کودک بر اثر حمله سگ های ولگرد، 300 قلاده سگ ولگرد از شهرک دامشهر قم جمع آوری شد.

زکریان ادامه داد: اداره دامپزشکی قم تیم های بازرسی را به دامشهر اعزام کند تا در بازرسی شناسنامه سگ نگهبان تهیه و واکسیناسیون انجام شود.

وی مسئولان دامداری را ملزم به تهیه کارت واکسیناسیون و شناسنامه برای سگ های نگهبان کرد و افزود: در این زمینه 2 مورد امتناع داشتیم که پرونده ها به دستگاه قضایی ارائه شد و باید از همکاری خوب مسئولان دادستان قم در این زمینه قدردانی شود. برخورد با سگ های ولگرد

استاندار قم گفت: روند جمع آوری سگ های ولگرد بدون صاحب در دامشهر به خوبی رصد می شود و تعداد قابل توجهی از آنها جمع آوری و به سایت شهرداری قم منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح همچنان ادامه دارد، گفت: شناسایی و داشتن شناسنامه سگ های دارای صاحب و الزام افراد به پرکردن برگه مسئولیت و همچنین واکسیناسیون سگ هایی که بیشتر سگ های نگهبان هستند در دستور کار است. ایناهاش.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید