سگ های ولگرد در گله کرمانشاه! مردم در جمع آوری سگ های ولگرد همکاری می کنند


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822835

معضلی که امنیت و آرامش محله ها را سلب کرد;

افزایش تعداد سگ های ولگرد در بسیاری از مناطق حاشیه شهر کرمانشاه تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، جمع آوری سگ های ولگرد این روزها در اکثر نقاط کرمانشاه به یک نیاز اجتماعی تبدیل شده است. وجود این حیوانات که گاهی در گله ها نیز یافت می شوند باعث وحشت و همچنین نگرانی از انتقال بیماری می شود. افزایش تعداد این حیوانات در شهر تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است.


شهرداری موظف به جمع آوری سگ های ولگرد است/ نگرانی از انتقال بیماری

خانم رضایی یکی از شهروندان کرمانشاهی با ابراز نگرانی از افزایش سگ‌های ولگرد در مناطق شهری به مرصاد گفت: بیش از یک ماه است که حضور سگ‌ها در خیابان‌های فراز، ظفر، جهاد، نساجی، مسکن و… . افزایش یافته است. ”E.


62764490 1fbc 445d a5a9 36494587dc5d خبر خاکستری

وی گفت: شهرداری به عنوان متولی جمع آوری سگ های ولگرد در گذشته این سگ ها را زندگی و جمع آوری کرده است اما در چند ماه اخیر نمی دانم چرا این اقدام کاهش یافته است؟!

وی با بیان اینکه سگ ها در شب و صبح به صورت گله دیده می شوند، گفت: وجود سگ های ولگرد باعث وحشت کودکان و زنان می شود و از سوی دیگر خانواده ها نگران بیماری هاری در بین این حیوانات ولگرد هستند.

وی معتقد است افزایش سگ های ولگرد در این محله ها تهدیدی برای سلامت عمومی همسایگان و شهروندان است.


مردم کرمانشاه باید در جمع آوری سگ های ولگرد برای تحویل به پناهگاه همکاری کنند

امیر رحیمی در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: شهرداری کرمانشاه به منظور ارتقای سطح سلامت شهر، حفظ حقوق حیوانات و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در نظر دارد دام های ولگرد را در سطح شهر جمع آوری کند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت پناهگاه کرمانشاه برای جمع آوری سگ های ولگرد گفت: این پناهگاه در سال 1393 و در 3 کیلومتری جاده سراب نیلوفر ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید برای جمع آوری سگ های ولگرد جهت تحویل به پناهگاه حیوانات همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند، افزود: سگ های ولگرد پس از زنده گیری و بازگشت از شهر به این پناهگاه منتقل و ابتدا قرنطینه و ضدعفونی می شوند. و پس از عقیم سازی به شهروندان متقاضی به عنوان سگ نگهبان به صورت رایگان اختصاص داده می شود.

رحیمی گفت: در این راستا و تشویق شهروندان به همکاری در جمع آوری سگ های ولگرد برای هر شهروند در ازای جمع آوری و تحویل هر سگ در محدوده شهر کرمانشاه و تحویل به پناهگاه شهرداری واقع در کیلومتر 3 جاده سراب نیلوفر مبلغ 100. هزار تومان جایزه می گیرد.


ddb8d697 2def 4cdc 88ee 6332542e12e1 خبر خاکستری


مهمترین راه کنترل سگ های ولگرد پیشگیری از آنها با واکسیناسیون و کنترل جمعیت است.

راضیه فیضه در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: افزایش جمعیت سگ های ولگرد یکی از عوامل خطر برای انسان و دام بوده و موجب مشکلات سلامتی می شود.

این کارشناس ارشد محیط زیست گفت: لاروهای مهاجر گروهی از انگل ها هستند که توسط سگ های ولگرد به بدن انسان منتقل می شوند و لارو کرم گرد سگ می تواند وارد بدن انسان شود و باعث ایجاد بیماری های زیادی شود که یکی از آنها نابینایی است. .

وی گفت: انگل های خارجی مانند کنه و شپش نیز از طریق این سگ ها پخش می شوند. مهمترین راه مبارزه با این مشکل پیشگیری از آن با واکسیناسیون و کنترل جمعیت سگ های ولگرد است.

فیضی خاطرنشان کرد: تب مالت و همچنین بیماری ویروسی «هاری» یکی از مهم ترین عواقب گزش سگ است که از بزاق حیوانات هار و گاز گرفتگی وارد بدن می شود و در صورت ابتلای افراد به این بیماری قطعاً بیمار جان خود را از دست خواهد داد. .

وی تاکید کرد: افرادی که دچار گزیدگی شده اند در اسرع وقت به مراکز پیشگیری و درمان هاری در مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند و محل گزش را با آب و صابون برای دریافت واکسن شستشو دهند.

به گزارش مرصادنیوز، شهرداری ها مسئول ساماندهی و حل معضل سگ های ولگرد هستند اما شهرداری به تنهایی قادر به انجام آن نیست و سایر دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران مربوطه باید در کنار شهرداری باشند.


02e447a8 9919 4336 9b70 2a1503e504ea خبر خاکستری

کشتن سگ های ولگرد نیز غیرانسانی و مشمئز کننده است، اما نباید اجازه داد این حیوانات آزادانه در اماکن عمومی و زیستگاه های انسانی تردد کنند و باید مکان هایی برای جمع آوری و نگهداری صحیح از آنها ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید