مناطق بحرانی و پرخطر سنندج سرشماری شد/ بیش از 50 درصد جمعیت سنندج در مناطق فرسوده زندگی می کنند.


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884579

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: نقاط بحرانی در بافت های قدیمی و فرسوده شهر سنندج شناسایی و در راستای نوسازی و بازسازی به مالکان تذکرات لازم داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، امید جعفری معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 50 درصد جمعیت شهر سنندج در مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده زندگی می کنند.

وی با اشاره به لزوم بهسازی و نوسازی بافت فرسوده به موانع تحقق این امر اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون فوق، شهرداری سنندج تذکرات لازم را به مالکان بافت فرسوده در سطح شهر داد. مرکز شهر و جاهای دیگر.»

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج یادآور شد: رویکرد در بافت فرسوده نوسازی، بازآفرینی و بهسازی است که ادارات و ادارات مختلف باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

وی ادامه داد: نوسازی واحدها و املاک واقع در بافت های فرسوده بر اساس برنامه ریزی دقیق برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار و همچنین ایجاد بستر برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان از اولویت های مهم این شهرداری است.

جعفری با تاکید بر اینکه در زمینه بازسازی و بهسازی بافت تخریب شده باید ادارات مختلف و خود مالکان وارد کار شوند در غیر این صورت به نتیجه ای نمی رسیم، گفت: یکی از مشکلات این حوزه مالکان ساختمان هایی هستند که واقع در بافت تاریخی و با محدودیت هایی که میراث فرهنگی در ساخت و ساز با آن مواجه است.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج، برخی از بناها نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و آثار ارزشمندی محسوب می شوند، به همین دلیل اجازه تداخل در آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نقاط بحرانی در بافت های فرسوده و قدیمی شهر شناسایی و به مالکان اعلام شده است، اظهار کرد:

جعفری افزود: در همین راستا طرح به روز رسانی اطلاعات و طراحی مجدد محله های سرت پول، آقا زمان، تترچیان و …. در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک در اختیار مشاور قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی هسته مرکزی شهر سنندج به دلیل قرار گرفتن در بافت تاریخی در دستور کار قرار گرفته است و در اجرای آن از توان و ظرفیت مشاوران متخصص ذیصلاح استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید