زندگی در قلب شهر با کیفیت مناطق حاشیه ای / اشاره شهرداری دهان کاجی و شورای شهر سنندج به 2000 نفر از ساکنان مجتمع مسکونی ادب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کردتودی، ساخت این مجموعه چند سال قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز شد اما در جریان جنگ تحمیلی بخشی از این مجموعه آسیب دید و در دهه شصت تکمیل و بازسازی شد.

در اواخر دهه هشتاد شاهد تصرف چندین هزار متر مربع از زمین این مجتمع خصوصی توسط برخی ادارات استانی و شهرستانی بودیم که به گفته اهالی این مجتمع میزان تعدی و تصرف به 15 هزار متر مربع رسید.

تعدادی از ساکنان این مجتمع مسکونی در تماس با خبرنگاران کُردتودی خواستار توجه به وضعیت نامناسب این مجتمع مسکونی شدند.


e760bbf5 79f3 469b 95dc 8481a0ab9295 خبر خاکستری


اکنون تنها امید ما به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

یکی از بانوان ساکن در این مجتمع مسکونی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی گفت: 30 سال پیش به همراه همسرم که کارمند یکی از ادارات دولتی بود در این مجتمع مسکونی واقع در مرکز شهر سنندج مستقر شدیم. شهری با هزاران آرزو نمی دانستیم یک دهه دیگر این مجتمع مسکونی بر اثر زیاده خواهی برخی از مسئولان شهری به ویرانه تبدیل می شود.

وی افزود: مجتمع آپارتمانی ادب اولین مجتمع مسکونی کردستان بود و چندین دهه تنها ماند.

این بانو سننجی خاطرنشان کرد: ساخت این مجموعه از اواخر دهه پنجاه شروع شد و تا دهه شصت ادامه داشت و در مجموع 54 بلوک مسکونی داشت.

وی افزود: مجتمع مسکونی ادب در سال های اولیه محل سکونت کارکنان ادارات مختلف دولتی بود و به مرور زمان هر یک از ادارات دولتی از جمله مخابرات بلوک های خود را فروختند و این امکان را برای طبقات مختلف فراهم کردند. حضور مردم در این مجموعه 70000 متری.

وی اذعان داشت: موقعیت بسیار خاص این مجتمع مسکونی و قرار گرفتن آن در گران ترین خیابان سنندج چشم طمع زمین خواران و مستأجران و سوداگران املاک این منطقه را بر روی این الماس خفته در گل انداخته است.

این بانوی سنندجی تصریح کرد: همکاری معنادار شهرداری سنندج، اداره راه و شهرسازی، فرمانداری سنندج و دستگاه های متولی امور شهری با نیت شوم سوداگران و زمین خواران موجب تشویش و رنج ساکنان این مجموعه شده و می توانند مدعی است شهرداری سنندج در دو دهه اخیر هیچ کاری انجام نداده و هیچ کار عمرانی در این منطقه انجام نداده است اما هر ساله از 54 بلوک و جمعیت چند هزار نفری این مجتمع مسکونی حق خود را می گیرد.

وی افزود: جالبتر اینکه اکنون نیروی انتظامی، قوه قضائیه، ثبت و اسناد، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تامین اجتماعی و مخابرات دارای واحدهای سازمانی و بلوک های زیادی در این مجموعه هستند، اما حتی این ادارات دارای هیچ کاری برای سازماندهی این مجموعه انجام نداده است.

این بانوی سنندجی تصریح کرد: اکنون تنها امید ما این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق واحد محرومیت زدایی و سازندگی خود به داد این افراد برود و به این مجتمع مسکونی به عنوان یک روستای دورافتاده نگاه کند و اقدامات عملی برای تسطیح و رفع مشکلات ما انجام دهد. ما از استاندار و سایر مدیران ارشد استان و شهرستان ناامید هستیم.


f45ad741 0fbd 463d a1bf a909a28040f3 خبر خاکستری


شورایاران شهرداری فقط در زمان انتخابات به فکر این مجموعه 2000 نفری هستند

بهرام نژاد یکی از اهالی مجتمع مسکونی ادب در گفت و گو با خبرنگار کردتودی گفت: کارمند یکی از ادارات کل استان هستم و برای خودم متاسفم که تمام سرمایه ام را در مجتمعی خرج کردم که فقط شهرداری، مدیریت و سایر دستگاه های اجرایی. آنها این مجموعه را محلی برای گرفتن سم از مردم می دانند و این به این دلیل است که ساکنان این مجموعه حاضر نیستند چندین هزار متر از مساحت این مجتمع مسکونی را در اختیار استادکاران قرار دهند.

وی افزود: واقعا جای تاسف است که در نظام جمهوری اسلامی ایران حتی یک مسئول پاسخگوی دو هزار نفر ساکن در یک مجتمع مسکونی در مرکز شهر سنندج نیست.

بهرام نژاد تصریح کرد: دلیل این سوگیری مسئولان شهری نسبت به مجتمع مسکونی هنوز برای بسیاری از شهروندان ناشناخته است و سنندجی ها به این باور رسیده اند که مدیران شهرداری صرفا برای منافع شخصی خود و در مکان هایی که خانواده هایشان در حال ساخت هستند اقدام به ساخت و ساز می کنند. حل و فصل می شوند. و بی توجهی به نگرانی اهالی شهرستان ادب کاملا مغرضانه و عمدی است.


مسئولان استان کردستان عمداً نگرانی ساکنان این مجموعه را نادیده می گیرند

یکی از مالکان واحدهای مسکونی مجتمع آپارتمانی ادب نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بیش از 20 سال است که مالک یکی از واحدهای این مجتمع هستم و در آن زندگی می کنم اما تاکنون دیده نمی شود که شهرداری یا خدمات دهنده دیگری در این مجموعه کاری انجام دهد.

و افزود: با این وجود ساکنان این مجموعه همه ساله عوارض شهرداری و عوارض مربوط به املاک خود را پرداخت می کنند.

این شهروند سنندجی بیان کرد: موقعیت این مجتمع آپارتمانی بسیار خاص است و در گران ترین نقطه شهر سنندج قرار دارد و طبیعی است که تعدادی از مشاوران املاک و مستغلات خصوصی که به ادارات دولتی متصل هستند به این مجموعه اجازه نمی دهند مراقبت شود .

وی افزود: تعجب می کنیم که با وجود نگرانی ساکنان این مجتمع آپارتمانی که در روزنامه ها و سایت ها منعکس شده است، چرا نهادهای نظارتی و امنیتی هنوز به فساد این بی توجهی و قمار در این مجتمع نپرداخته اند؟

این شهروند سننجی تصریح کرد: اکنون برای ما ساکنان این مجتمع مسکونی تایید شده است که مسئولان استانی عمداً دغدغه و خواسته مردم را نادیده می گیرند و تنها منافع برخی سودجویان خارج از این مجتمع برایشان مهم است.

پایگاه خبری کردتودی طی روزهای آتی سلسله گزارش هایی از وضعیت این مجتمع مسکونی و تصرف غیرقانونی این مجتمع توسط برخی دستگاه های اجرایی منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید