قیمت جدید محصولات مدیران خودرو منتشر شد/ دهان کاجی به شورای رقابت

قیمت جدید محصولات مدیران خودرو منتشر شد/ دهان کاجی به شورای رقابت

برای محصولات این خودروساز خصوصی، قیمت کارخانه ای محصولات مدیران خودرو از خرداد 1402 منتشر شده است که با یک نگاه به قیمت ها کافی است متوجه شویم که مدیران خودرو کمترین توجهی به مصوبات سازمان خودروسازی نداشته اند. هیئت مسابقات.

شرکت مدیریت خودرو لیست قیمت محصولات خود شامل MVMX 22 Pro، X55 Pro، Tigo 8 Pro، Tigo 7 Pro و FX Premium خرداد 1402 را منتشر کرده است.

تفاوت عجیب این قیمت ها با مصوبات شورای رقابت اعتراض شدید متقاضیان محصولات این شرکت را در پی داشته است و باید دید آیا وزارت حریم خصوصی، شورای رقابت، سازمان حمایت و سایر نهادهای مسئول در این زمینه اقدام خواهند کرد. معامله قاطع و جدی با خودروسازان خصوصی داشته باشید یا نه!

فروش سازمانی تندر مدل 92 قیمت: 210.000.000 تومان

نام ماشین، قیمت
635 میلیون و 500 هزار تومان
ام وی ام ایکس 22 پرو دستی 706 میلیون و 700 هزار تومان
ام وی ام ایکس 22 پرو اتوماتیک 870 میلیون و 700 هزار تومان
آریزو 5 توربو 1 میلیارد و 55 میلیون تومان
آریزو 5 توربو اسپرت 1 میلیارد و 96 میلیون تومان
MVMX 55 Pro 1 میلیارد و 251 میلیون تومان
MVMX 55 Pro (فول آپشن) 1 میلیارد و 274 میلیون تومان
آریزو 6 1 میلیارد و 430 میلیون تومان
تیگو 7 معمولی 1 میلیارد و 437 میلیون تومان
تیگو 7 پرو 1 میلیارد و 667 میلیون تومان
Premium FX 1 میلیارد و 740 میلیون تومان
تیگو 8 پرو 2 میلیارد و 269 میلیون تومان
تیگو 8 پرو مکس 2 میلیارد و 630 میلیون تومان
تیگو 8 پرو مکس (فول آپشن) 2 میلیارد و 690 میلیون تومان

در حالی که گزارش مالی سال گذشته خودروسازان حاکی از زیان انباشته و بدهی های هنگفت آنها بود، روز گذشته شورای رقابت به خودروسازان کشور به دلیل عدم رعایت قیمت های دستوری اولتیماتوم داد و تهدید به «پیگرد قانونی» کرد. در متن نامه این سی‌سی آمده است: شکایات متعدد واصله به این کمیته حاکی از تخلف در قیمت خودروهای سواری اعلامی از سوی این سی‌سی است. موکدا خاطرنشان می کند: هرگونه تغییر قیمت درب کارخانه از سوی هیات رقابت تخلف محسوب می شود و علاوه بر رسیدگی در آن هیات، موضوع از طریق مراجع قضایی و نظارتی پیگیری می شود.

در ادامه این نامه آمده است: «بر اساس مفاد ماده ۷ قانون سازمان صنعت خودرو، کلیه شرکت های خودروسازی موظفند قیمت فروش خودروهای تولیدی خود را به شورا اعلام کنند. شامل بهای ابلاغی شورای رقابت به اضافه هزینه مصرف کننده به تفکیک و بر اساس ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، قیمت های فروش را در پایگاه اطلاع رسانی شرکت در دسترس عموم قرار می دهد. شورای رقابت در پایان تاکید کرد در صورت عدم انجام تعهدات قانونی فوق اقدامات قانونی مناسب اتخاذ خواهد شد.

این نامه شورای رقابت در پی انتشار اخباری مبنی بر عدم رعایت قیمت های اعلامی این شورا توسط خودروسازان کشور منتشر شد. در متن نامه البته مشخص نشده است که مخاطب شورای رقابت شرکت های مونتاژ یا ایران خودرو هستند و شورای رقابت چه شرکت هایی را تهدید به برخورد قانونی کرده است. اما با توجه به مواضع خودروسازان خصوصی و عدم اعمال قیمت های دستوری، به نظر می رسد منظور اصلی شورا همان آنها باشد. در هفته های گذشته اخبار مختلفی مبنی بر اعتراض مشتریان به قیمت خودروهای داخلی (اعم از محصولات و مونتاژکنندگان ایران خودرو و سایپا) منتشر شد که شورای رقابت نیز نسبت به آن واکنش نشان داد. به عنوان مثال برخی از مشتریان ایران خودرو در اعتراض به قیمت جدید دنا پلاس اعلام شده از سوی ایران خودرو مقابل ساختمان شورای رقابت تجمع کردند. اگرچه در این مدت اخبار مربوط به تخلفات قیمتی ایران خودرو و سایپا نیز منتشر شد، اما مشکل خودروسازان خصوصی فراگیرتر شد و مشتریان بیشتری را تحت تاثیر قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید