قیمت های جدید شورای رقابت برای بازار خودرو

قیمت های جدید شورای رقابت برای بازار خودرو

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: بر اساس درخواست اداره حراست، مرکز ملی رقابت در حال بررسی انحصاری بودن یا نبودن بازار خودروهای تجاری است.

سپه داجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت درباره قیمت گذاری خودروهای تجاری گفت: بر اساس درخواست وزارت حراست، مرکز ملی رقابت در حال بررسی انحصاری بودن یا نبودن بازار خودروهای تجاری است.

وی افزود: بررسی این موضوع از سوی مرکز ملی رقابت در مرحله بررسی است تا مشخص شود بازار خودروهای سبک از نظر رقابت پذیری انحصاری است یا خیر.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت تصریح کرد: تحقیق در مورد این اثر فرآیندی زمان بر است و همانطور که گفته شد این موضوع در حال حاضر در مرحله تحقیق و بررسی مرکز ملی رقابت است و به شورای رقابت نرسیده است. و هیچ نتیجه ای به شورا اعلام نشده است.

در بهمن ماه 1401 شورای رقابت «دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری» را تدوین و ابلاغ کرد که بر اساس این بخشنامه، بازار خودروهای سواری تولید و مونتاژ داخل انحصاری شناخته شد.
شورای رقابت از این رو موضوع قیمت گذاری خودرو را در دستور کار خود قرار داد و در فروردین ماه امسال قیمت تعدادی از خودروهای تولید داخل دو خودروساز بزرگ کشور را تصویب کرد. ایران خودرو و سایپا و سپس در اردیبهشت ماه قیمت 17 خودرو مونتاژ شده برای اولین بار تصویب شد.

نکته مهم برای قیمت مصوب خودروهای مونتاژی کاهش قیمت بین 100 تا 800 میلیون تومان نسبت به قیمت کارخانه بود.

بر اساس اطلاعیه هیئت رقابت، قیمت گذاری سایر خودروهای ساخت و مونتاژ داخلی نیز در دستور کار آن هیئت قرار دارد، اما ابتدا باید قیمت های کارشناسی توسط سازمان حمایتی هیئت ارائه شود تا این قیمت ها در هیئت رقابت بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید